2017-06-27, 19:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Har det inte sagts att han hade magsår eller tarmsjukdom? Det kanske går fortare då?

Går säker fortare att förblöda med redan färdiga större sårbildningar. Men det borde framkommit vid obduktion att han förlorat en massa blod som stod i tarmar och magsäck. Inget som jag har hört ett knyst om.
Men nog borde man kunna få både magsår och stressmage av att vara gift med JM...
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-27 kl. 19:02.
Citera
2017-06-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Aftonbladet:

"Nu ex-pojkvännens försvarare:
- Enligt 42-åringen är det så att alla ljuger, alla har pratat ihop sig, åklagarna är partiska och alla hittar på.
"

Mycket bra och viktig sammanfattning. Ett träffande slutord i det här fallet.

Det är en familjefejd inblandad. Och vilka skulle ljuga?
Den som ljuger är mördaren.
Citera
2017-06-27, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Denna frågan är svår att svara på, men det skulle ändå vara intressant om någon försökte. När både MR och JM satt häktade, varför var mamman och systern tvingade att gömma sig. Det kan iofs vara en säkerhetsåtgärd, men t.o.m utomlands?
Fortfarande idag har mamman bevakning (vad jag har förstått) och kan inte röra sig fritt. Vem är det *de fruktar?

*de=polisen, åklagarna, möjligen Anki själv, jag vet uppriktigt sagt inte vem som tagit besluten tidigare eller vem som beslutar nu.

OBS! Jag lägger ingen värdering i det och påstår att det är fel. Det skulle bara vara intressant att höra några synpunkter.

Man gör så, taktiskt. För att framställa JM som ett monster. Det är hon ju med, men indirekt. Det är en bevisad omedveten varseblivning.
Citera
2017-06-27, 19:03
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
"Lars Jähresten vill också göra ett tillägg:
- Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack."

Fyfan va jag älskar honom. HAHAHHAHAHA

+1 Verkligen, tänk att de få meningarna sammanfattar allting så jäkla bra. Han har fullständigt rätt och det har påpekats i tråden också. Alla utan undantag ljuger utom JM.
Citera
2017-06-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat-poison
Öh, håller hon på att skriva brev till mamman och systern, dessutom otrevliga...

Ja, alla som skrivit ofördelaktigt om JM här, får nog passa sig också...
Alla är dumma utom lilla JM, fast det är mer sannolikt med minsta gemensamma nämnare!

Fundera du på varför AM stötte ut JM redan som liten tonåring. Hur kan man göra så mot ett barn? Hur skulle du tex ha känt det då? Varför favorisera ett barn? Där har vi förklaringen till att JM anklagas. Hon är ett lätt byte för Vilda Västern-poliserna.
Citera
2017-06-27, 19:12
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Man gör så, taktiskt. För att framställa JM som ett monster. Det är hon ju med, men indirekt. Det är en bevisad omedveten varseblivning.

Du menar att det fanns inget hot, utan det fick JM att framstå som värre än hon var? Jag tror att när de flesta fått höra det på rättegången så misstänker de att det finns folk (på utsidan s.a.s) som fortfarande vill skada Anki och systern.

Eftersom du svarade på detta tänker jag ställa ytterliga en fråga. När Hikes idag pekade mot äldsta sonen (som har alibi) förstår hon/de inte att det ser väldigt illa ut. Likadant när de förminskar mammans skador och påstår att det värsta för henne var att "vara utomlands och vara en nobody".

Hur kan en advokat nedlåta sig att tala på det viset, eller är hon tvungen att göra som JM säger?
Citera
2017-06-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fundera du på varför AM stötte ut JM redan som liten tonåring. Hur kan man göra så mot ett barn? Hur skulle du tex ha känt det då? Varför favorisera ett barn? Där har vi förklaringen till att JM anklagas. Hon är ett lätt byte för Vilda Västern-poliserna.

Vad babblar du om? Hur vet du att det gick till så, för att JM påstår det? Du borde läsa en kurs i källkritik.
Citera
2017-06-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja jag tror som du - de här breven har adressaterna Anki och dottern verkligen fått.
Verkligen märkligt - hur har det gått till??
Är det därför som hotbilden mot Anki och systern fortfarande kvarstår - häktet läcker?? Man har inte förmåga att hålla JMs restriktioner, hon kommunicerar fortfarande med omvärlden?

Borde man inte se över hur det gått till?
För inte kan väl de som kontrollerar JMs post medvetet låtit otrevliga brev slippa igenom från häktet?

Hur vet vi att det inte så att JM bara skrivit i ett kollegieblock? Fiktiva brev till mamman och systern som har sviket henne sedan många år.Det har väl vem som helst rätt till?
Åklagaren gör vad som helst för att smutskasta JM. Det har ju framkommit.
Citera
2017-06-27, 19:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är en familjefejd inblandad. Och vilka skulle ljuga?
Den som ljuger är mördaren.

Om det är en familjefejd hur blev MR inblandad? Dessutom hur vet du att JM blev utstött som barn? Var du där?
Senast redigerad av why123 2017-06-27 kl. 19:15. Anledning: .
Citera
2017-06-27, 19:18
Avstängd
Citat:
Du menar att det fanns inget hot, utan det fick JM att framstå som värre än hon var? Jag tror att när de flesta fått höra det på rättegången så misstänker de att det finns folk (på utsidan s.a.s) som fortfarande vill skada Anki och systern.

Eftersom du svarade på detta tänker jag ställa ytterliga en fråga. När Hikes idag pekade mot äldsta sonen (som har alibi) förstår hon/de inte att det ser väldigt illa ut. Likadant när de förminskar mammans skador och påstår att det värsta för henne var att "vara utomlands och vara en nobody".

Hur kan en advokat nedlåta sig att tala på det viset, eller är hon tvungen att göra som JM säger?

Jag ska ge dig ett exempel. En broder till mig, vi kan kalla honom Peter. Peter misstänktes för mord och mordförsök samt lite andra småbrott. När man transporterade Peter till rätten så bad åklagaren om förstärkt säkerhet i rätten (tror vi fick gå igenom tre olika säkerhetsanordningar) och dessutom flera vakter som följde Peter till rätten. Åklagaren hävdade faran för flyktrisk eller att vi skulle försöka frita honom så vi fick sen dessutom sitta bakom skottsäkert glas och lyssna. Allt detta är taktik. Det framställer den presumtiva gärningsmannen som mycket farlig (alldeles oavsett om så är fallet eller inte) för att utfallet ska gå deras väg. Det påverkar ju såklart, om så mycket eller lite, ett dömande organ när påföljd ska beslutas.
Citera
2017-06-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgdvdssn
Vad babblar du om? Hur vet du att det gick till så, för att JM påstår det? Du borde läsa en kurs i källkritik.

Det har framkommit. Du får läsa tråden lite noggrannare.
Det framkom också en djupt liggande schisms under tingsrättsförhören.
Glöm inte bort att JM har varit en liten flicka en gång.
Citera
2017-06-27, 19:24
Medlem
Citat:
Om det är en familjefejd hur blev MR inblandad? Dessutom hur vet du att JM blev utstött som barn? Var du där?

Har du inte hört AM?
Tycker du hon låter "normal"?
Du får väl höra JM:s historia om det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in