2017-06-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JA, rättsläkare har tagit vävnadsprover på lik som varit begravda bra mycket LÄNGRE än 1 ynka år!!

För att utbilda dig lite, lite grann, så innebär en kistbegravning ALLTID att kroppen BALSAMERAS. Och därför KAN en balsamerad kropp faktiskt hålla sig INTAKT i flera hundra ÅR!

Rättsläkare (det heter OBDUCENT), ÄR ett AKADEMISKT yrke, och därför kan de (om de behöver) ta del av vetenskaplig FORSKNING från andra länder i samma ämne, det kallas för EVIDENSBASERAD vetenskap som följer en strikt metod och är därför INTE godtycklig!!

Helt till skillnad från socionom- mördar-Johanna som är totalt och komplett GODTYCKLIG i allt hon gör och säger.!!

Och snöa inte in dig på dessa TRE kiselalger i mordoffrets lungor, hade han verkligen drunknat i Hjälmaren, så hade det funnits kiselalger i ex ryggradsvätskan!!

Det verkar som om inga kiselalger har pumpats runt i mordoffrets kropp av ett pumpande hjärta, vilket betyder att hjärtat INTE pumpade när mordoffret "hamnade" i Hjälmarens vatten!!!!

Mycket, mycket dålig planering av mördarna, någon av dem hade ju kunnat läsa på.....typ.

Du vet lika väl som jag att rättsläkare har haft fel många gånger, att två rättsläkare kan komma fram till olika slutsatser och att de dessutom tar hänsyn till polisens utredningsläge alldeles för lätt (och kan tex skriva till datum i ett protokoll på polisens önskemål, se fallet jag refererar till i min signatur).
Citera
2017-06-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ja, åklagaren slungar vilt. Trots att de ska vara objektiva i varje skede av sitt yrkesutövande.
Läs vidare så ser du det korrekta svaret som jag fick.
Citera
2017-06-26, 21:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Dessa kan jag tyvärr inte lyssna på. De tre andra Du hade bearbetat var det inget problem med. Har Du gjort på samma sätt?

Någon mer som hade problem kontaktade mig.
Jag har testat att ladda ner filen till Mac OS X och Windows 7 och på dessa plattformar gick det bra för mig att spela upp filerna.
Kan du se de fem mp3-filerna?

Citera
2017-06-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
I Knutby var det tvärtom... livstid för anstiftaren, den gode Pastorn. Barnflickan fick det lindrigare. Precis som dt skulle vara i det fallet.

Nu också. MR får lägre straff (ålder lbnad annat) än JM som får livstid. Som den gode Pastorn fick

Problemet är bara att det i det här fallet är en mördare ( och livsstilskriminell) som inte tycker att kvinnor ska bestämma och som kommer från en mycket utpräglad kvinnoförtryckande kultur. Hur går det ihop då?
Citera
2017-06-26, 21:04
Medlem
Grandiosos avatar
Brutalt och hänsynslöst har liv släckts ut här. Två älskade personer finns inte längre.
Kvar är anhöriga som ska försöka gå vidare i livet oändligt svårt drabbade som de är.
I ena fallet torde det vara allt annat än lätt att ens få ro att bearbeta en sorg efter en mördad
make och far emedan man tvingas leva under konstant hot, en hotbild som bedöms vara
av så allvarligt slag att personernas säkerhet inte kan garanteras inom det egna landets gränser
utan det har ansetts nödvändigt med placering utrikes. Sorgearbetet kan knappast tas
i tu med under dylika omständigheter. Ständig oro, rädsla, osäkerhet.

Inte mycket bättre är det för dem som stod det andra mordoffret närmast; de vet ingenting
bestämt om vad som den gången hände och det plågar något oerhört förstås.
Vad de emellertid med säkerhet vet är att deras son och bror fick livet stulet och det
av en person som gått över alla gränser, där intet av mänsklighet synes finnas kvar.
Att inte få veta. Hur hände det? När? Var? Vad föregick dödandet? Hur mycket lidande
behövde det stås ut med innan allt var över? Frågan: Varför? är dock redan besvarad.
Svaren på alla dessa frågor finns där. Hon kan berätta. Hon sitter inne med svaren.
Men då hon tycks förlorad som människa, utan samvete, utan ånger, bara ett
enda stort mörker hela hon, så uteblir väl de efterlängtade svaren.
Kanske kan ändå någon mindre förtappad varelse med samvete kvar och med vetskap
om det som hände nån gång till slut träda fram och skingra den sönderslitande
ovissheten; ge svaren, tala ut och därmed också bli av med en börda man burit på.

Här är några andra anhöriga till mordoffer som berättar om hur de haft det, hur de
klarat av att gå vidare med livet trots allt hemskt som skett, trots de förluster som gjorts.

Om livet efter det tänkbara
https://www.youtube.com/watch?v=DFfxDSU2Ciw
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-26 kl. 21:35.
Citera
2017-06-26, 21:05
Medlem
Bra plädering av Wenna. Tack för ljudfilerna!
Citera
2017-06-26, 21:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför tog Wenna upp att Aki kunde varit drogad, den enda drog som framkom var alkohol, undrar vilken drog Wenna syftar på?

Har åkl ngt som de misstänker som inte framkommit, i JMs kretsar så brukas/missbrukas en hel del droger, vad dessa kriminella kan få fram vet vi inte, JM själv verkar inte vara helt ovetande om droger.
Hon syftar väl på en drog som inte går att spåra? JM har provat sig fram, i lägenheten, och på resan till Egypten. JM kan ha blandat en cocktail som vi aldrig kommer att få reda på. På något sätt lyckades hon ju ta livet av en, vältränad och välbyggd man i sina bästa år. Antingen genom assistans av medhjälpare eller på egen hand. Det senare förslaget kräver en utslagenhet mer än vad alkoholhalten i Akis blod, kan förklara.
Citera
2017-06-26, 21:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Någon mer som hade problem kontaktade mig.
Jag har testat att ladda ner filen till Mac OS X och Windows 7 och på dessa plattformar gick det bra för mig att spela upp filerna.
Kan du se de fem mp3-filerna?

Japp. Synliga, men inte användbara!
Citera
2017-06-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Även om hon frias så finns det absolut ingen som inte förstår att Aki blev mördad och att JM låg bakom det. Det är ju inte vad man vill kanske, men ett slags avslut är det ändå...

Nåväl, knappast ett avslut för de drabbade som går miste om såväl upprättelse likt ett skadestånd från mörderskan. Själv tror jag likt du att som jag tidigare nämnt, en öppning finns i en framtida brytning mellan JB och JJ.

Ps. Undrar om de fortfarande är avlyssnade?
Citera
2017-06-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Till skillnad från JM som överbevisats gång på gång med sina lögner men som fortsätter neka i sten. Duktig på att framhålla sig själv dock.
#nojailwalk #cinamonbuns

Förhören har inte varit objektiva och det vet du lika väl som jag.
Citera
2017-06-26, 21:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Enligt läkaren vilken vittnade på förmiddagen idag så druknade AP EJ i Hjälmarens vatten dvs ej genom att ha insupit vatten i själva Hjälmaren Detta pga för få kiselalger i kroppen, citat åklagare Wenna
Ja det förstår jag.

Jag citerade enbart om Akis hjärta och att hans förstorade hjärta INTE varit anledningen till att han drunknat från första början utan det var drunkning/kväning (utfört av någon dvs mord).
Citera
2017-06-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Ursäkta, ett förtydligande : 200.000 PER LITER i Hjälmarens vatten av nämnda kiselalger ska d va ! ( ger ju rätt perspektiv )

Ja, men det blir bara 200 per milliliter.

Jag har inte den kunskap som behövs för att tolka det här riktigt.

Om man antar att man kan få in en halvliter vatten i lungorna och att lungans yta är 70 - 100 m2 så skulle det bara bli 10-14 alger per cm2. Beräkningen är naturligtvis rent nonsens pga mina otillräckliga kunskaper. Den belyser dock att påståendet om att man bara hittat tre alger också är nonsensinformation.

Hur stora prover tog man? Hur och var togs de? 3 alger per vad? Man lär väl inte ha kokat hela lungorna i svavelsyra.

Säkert innehåller den rättsmedicinska rapporten tydligare uppgifter men för mig blir uppgifterna som lämnades publikt i rättssalen omöjliga att tolka. Hur mycket alger brukar man hitta efter drunkning i vatten med hur många alger? I vilka delar av lungorna?

Så för mig som följt pressens direktrapportering från den publika delen av rättegången finns det tydligt utrymme för rimliga tvivel om det påstås att han inte drunknat i sjön.

På grund av bristande information. Kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in