Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Om JM fälls för mordet på Aki eller inte spelar kanske ingen roll för hennes påföljd.
Om hon inte fälls förblir Akis död ett ouppklarat mord. För fyra barn, för två systrar, för Akis föräldrar och för några till.
Jag är övertygad om att JM är skyldig och tycker dessutom att de efterlevande förtjänar ett avslut.
Därför hoppas jag att JM fälls även för mordet på Aki.
–
Ja,det optimala vore ju att JM fälldes även för det mordet,och även att den/de som hjälpte JM med mordet på Aki ställs till svars,att hon hade hjälp är jag övertygad om.
Precis som AM vände sig till till MR i rätten och bad om hela sanningen,så har Akis anhöriga också rätt att få veta hela sanningen om hans död.
Är jättesvårt som anhörig att gå vidare om man inte får veta exakt vad som egentligen hänt.
Vi är nog många som är övertygade om att JM haft hjälp?
Närmast till hands ligger JJ,speciellt med tanke på hans facebooksida när han i tid för mordet skrev att gjort något han ångrat sig,tror han tagit bort det nu.JB har kanske inte varit delaktig i själva mordet,men ställt upp som barnvakt och vet även vad som hänt.
JB tycks även ha skyddad identitet nu till skillnad från JJ,och det kan ju vara av flera orsaker.
Tror det är väldigt viktigt att utreda vilka som var med under misshandeln av de två killarna i asylsexskandalen,det var 8-9 stycken.
Inte omöjligt att JM lyckats värva någon/några av dem?
De flyktingkillarna som var med MR och JJ under den brutala misshandeln,har antagligen också en missbrukarproblematik,och inte lika gott om pengar som JJ och MR?
Kanske hon lyckades övertala någon av dem att hjälpa till med Akis mord,med hjälp av lite pengar?
Ja många frågor och funderingar om Akis död har jag.