2017-10-10, 13:34
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Då jag startade detta ämne så vill jag poängtera att det inte var ur det perspektivet grundinlägget var och jag skrev "Borde vara varumärkesintrång där.".

Energi tycker jag dock de nya har mer vilket ni ju har klagat på förut.

Absolut att Martin och Simon var kanon, gjorde ett mycket bra jobb men det jag yrar om är att de nya ändå, på något sätt, är i samklang med den nya "attityd" Tobias har fixat till gällande scenshow och allting. Visst, Martin och Simon hade säkert funkat de också.

Ha det gott!
Stavfel men ni hajjar nog...
Citera
2017-10-10, 15:53
Medlem
Black.Lipss avatar
Det är ett jävla stamp med foten, grabbar. MP är knappast först med det och det är inte direkt något säreget för en gitarrist. Kan vara den största ickediskussionen i tråden hittills.
Citera
2017-10-10, 15:55
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Precis. Nya gitarristerna kan härma stampet hur mycket dom vill, de kommer ändå inte att utstråla samma energi och stil på samma sätt. Ingen person kan ersätta någon annan rakt av.
Nä dom förra gitarristerna utstrålade mer pondus på något sätt. De nuvarande är mer rock n roll och känns inte riktigt som om dom är på rätt plats tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Det är ett jävla stamp med foten, grabbar. MP är knappast först med det och det är inte direkt något säreget för en gitarrist. Kan vara den största ickediskussionen i tråden hittills.
Jag tänker mest på helheten egentligen.

Överlag verkar det som om Ghost gjorde en väldigt bra spelning på Liseberg. Själv stod jag i mitten och såg allt väldigt bra. Jag tycker att detta var bland den sämsta spelningarna jag varit på, med detta band. När dom var förband till Foo Fighters så var det rätt kasst med, men mest för att deras förutsättningar inte alls var bra.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-10-10 kl. 15:59.
Citera
2017-10-10, 16:11
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Nä dom förra gitarristerna utstrålade mer pondus på något sätt. De nuvarande är mer rock n roll och känns inte riktigt som om dom är på rätt plats tycker jag.
Adekvat beskrivning där tycker jag, pondus vs rock n roll, men jag tycker sedan inte som du. Lite överens i alla fall.

Citat:

Överlag verkar det som om Ghost gjorde en väldigt bra spelning på Liseberg. Själv stod jag i mitten och såg allt väldigt bra. Jag tycker att detta var bland den sämsta spelningarna jag varit på, med detta band. När dom var förband till Foo Fighters så var det rätt kasst med, men mest för att deras förutsättningar inte alls var bra.
Hajjar inte, var den bra eller dålig eller handlar första meningen i stycket där inte om Liseberg?
Citera
2017-10-10, 16:12
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Mitt fel som startade tror jag men jag menade bara som en kul och inte helt viktig anekdot. Förlåt!
Citera
2017-10-10, 16:14
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Mitt fel som startade tror jag men jag menade bara som en kul och inte helt viktig anekdot. Förlåt!

I slutändan diskuterar ni vad ni vill, jag fann det hela lite löjligt men så är det ibland. Låt inte mig hindra er.
Citera
2017-10-10, 16:20
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
I slutändan diskuterar ni vad ni vill, jag fann det hela lite löjligt men så är det ibland. Låt inte mig hindra er.
Nej nej nej, jag håller med dig....frågan var inte alls meningen att vara underlag för diskussion utan bara en grej jag noterade. Inget mer.
Citera
2017-10-10, 17:10
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Adekvat beskrivning där tycker jag, pondus vs rock n roll, men jag tycker sedan inte som du. Lite överens i alla fall.

Hajjar inte, var den bra eller dålig eller handlar första meningen i stycket där inte om Liseberg?
För min del var Liseberg inte något vidare, men många andra verkar tyckt att det var en väldigt bra spelning. Blev lite förvånad över all den positiva kritik den fick i efterhand. Visst var det bra, men knappast det bästa Ghost gjort. Jag upplevde Lisebergsspelningen som lite seg, där publiken var svårstartad. Att få med publiken brukar väl aldrig vara ett problem för Ghost.
Senast redigerad av Peripheryy 2017-10-10 kl. 17:15.
Citera
2017-10-10, 22:13
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
För min del var Liseberg inte något vidare, men många andra verkar tyckt att det var en väldigt bra spelning. Blev lite förvånad över all den positiva kritik den fick i efterhand. Visst var det bra, men knappast det bästa Ghost gjort. Jag upplevde Lisebergsspelningen som lite seg, där publiken var svårstartad. Att få med publiken brukar väl aldrig vara ett problem för Ghost.
Jag kan delvis hålla med dig här. Jag tyckte att showen var ganska energilös och att den mest gick på ren rutin (förutom slutet då). Det var första gången jag såg Ghost med denna sättning men det kändes som att de inte gjorde sitt yttersta och att de inte hade speciellt kul trots att det var ett stort gig. När man kikat på diverse YouTube-klipp tidigare verkar de alltid ge 200% (oavsett vad man anser om deras stil) så jag blev något förvånad. Jag tycker ändå att mr Sodomizer gör sig bra på scen och jag hoppas att han kommer hålla sig kvar även till nästa turné. Han rör sig på ett sätt som hade passat den gamla sättningen alldeles förträffligt.
Senast redigerad av Lavetten 2017-10-10 kl. 22:19.
Citera
2017-10-11, 09:19
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
OK, då är jag med.

På Grönan så tycker jag de fick med sig publiken och gjorde bra ifrån sig på scen men det kan ju inte vara buslätt när det är utomhus, lite småkallt och, i alla fall på Grönan, hyfsat många barnvagnsturister hänger kvar och beblandar sig med alla fans.

Och som det nämns ovan så gärna bas-ghoul kvar för min del även om jag, återigen, vill peka lite på att det numer verkar väldigt koreograferat allting med hur de placerar sig i förhållande till varandra och i vilka låtar, m m. Det kändes friare och mer "eget ansvar" förr.

Undrar om några av dagens ghouls är med på plattan.
Citera
2017-10-11, 12:17
Medlem
Citat:

Precis, det är inte stampet som är MPs utstrålning, det är hela paketet.

Citat:

Exakt så.
Citera
2017-10-11, 12:46
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Precis, det är inte stampet som är MPs utstrålning, det är hela paketet.

Citat:

Exakt så.
Men ni är alltså OK med trummisarna, nya keyboardgasten, nya bassisten och Papa III:s två olika identiteter men tycker att just gitarristerna inte matchar den helheten? Är det korrekt uppfattat?

Jag kan tycka lite, som jag tidigare sagt, att just gitarristerna får hela skulden i ett helt nytt paket där mycket är ändrat och nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in