2017-06-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Bump! Undrar fortfarande

tror du några läkare på rekryteringen har tid att begära in (varför skulle dessa sekretessbelagda uppgifter skickas överhuvudtaget?), översätta och gå igenom läkarjournaler från alla världens länder?
Citera
2017-06-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Går det att söka till 3.REI under sina första 5 år, eller är det i princip omöjligt om man inte är en superman?
Finns det exempel där färskingar fått åka till Guyana direkt efter Castel?

Det är möjligt, men chansen är relativt liten, och det handlar mer om tur än annat. Betänk att det finns bara två stridskompagnier där, medans varje av de många regementen som finns i Frankrike har minst dubbelt upp. Så andelen platser för färska rekryter per år där är mycket färre.
Och när en sektion är färdig med instruktionen i Castel, så finns det var gång allokerat X eller Y n. platser till varje regemente, (Tex. 10 man till 2REP, 8 till 2REI, 6 till 2REG, 3 till 1REG, 2 som måste stanna i 4RE som fut-fut, etc... siffror från röven, men ungefär så) och det är inte säkert att det finns ens finns platser till 3 REI. Men nästa batch som blir utbildad och färdig typ två veckor senare kanske får fem platser...

Oftast, om de inte har speciella anledningar eller tyckanden, så är det att den som får högst betyg som väljer från de platser som finns först.

Bra svar nog? Jag ser en röd tråd genom denna tråden (heh) att folk som svarar oftast inte har en aning om vad de pratar om, utan bara dagdrömmer ihop något vad de hoppas är sant. Har bestämt mig för att försöka ändra på det
Citera
2017-06-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyoldgeezer
Det verkar onekligen vara en kul tjänst med skidåkning, klättring m.m. för inte f-n hade jag velat
vakta en raket i Corou i 5 år.
Följde tidigare en irländare, Dermot som under sina 5 år inte avlossade ett skott i strid (vilket iof. kanske kan vara bra...) och han hade ganska tråkigt på sina missions.

C'est la guerre.......

Korou, därnere är du antingen på 4 månader, eller, tidigare, 2-3 år, men numera flyttat till 3 år, chans på förlängning (om du erbjudes och accepterar) på ett år extra. Som alltid finns det speciella fall etc etc. Det finns de som älskat sin tid där, och de som hatat den. Som alltid, beror på när var hur.

De flesta som åker på uppdrag brukar ha "tråkigt" och inte skjuta i strid, det är oftast så. Kriget kommer sällan på beställning. Men att antingen göra 9-5 under fem år i åmål, eller ut och äventyra i legionen, där du kan ha tråkigt på nya unika sätt varje ny månad?

Ps. Ursäkta för långsamt svar, datakabeln gick sönder.

C'est la vie!
Citera
2017-06-29, 19:34
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exilman
Bra svar nog? Jag ser en röd tråd genom denna tråden (heh) att folk som svarar oftast inte har en aning om vad de pratar om, utan bara dagdrömmer ihop något vad de hoppas är sant. Har bestämt mig för att försöka ändra på det

Mycket bra svar, uppskattar att du tar och drar upp tråden ett snäpp!
Citera
2017-06-29, 19:43
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smolk.i.mjolken
tror du några läkare på rekryteringen har tid att begära in (varför skulle dessa sekretessbelagda uppgifter skickas överhuvudtaget?), översätta och gå igenom läkarjournaler från alla världens länder?

Tack!
Citera
2017-06-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smolk.i.mjolken

Det slinker in en del riktigt konstiga typer, och när de väl är upptäckta för vad de är, är det för sent att bli av med dem.... Röntgen görs slentrianmässigt, och ärr ser dem, men det finns folk som lyckas mörka problem med knän, axlar, att de gjort laseroperation för ögonen etc.... Och det är inte säkert att något är diskvalificerande.
Vad är det som Tobias123 oroar sig över? Något så svenskt som en diagnos eller gammal depression? Om ni inte tar upp det (svarar nej vid förfrågan) så vet inte jag hur de kommer får reda på det. Ja, om det inte kommer upp vid en två minuters googling på ert namn, typ.
Citera
2017-06-30, 15:54
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exilman
Det slinker in en del riktigt konstiga typer, och när de väl är upptäckta för vad de är, är det för sent att bli av med dem.... Röntgen görs slentrianmässigt, och ärr ser dem, men det finns folk som lyckas mörka problem med knän, axlar, att de gjort laseroperation för ögonen etc.... Och det är inte säkert att något är diskvalificerande.
Vad är det som Tobias123 oroar sig över? Något så svenskt som en diagnos eller gammal depression? Om ni inte tar upp det (svarar nej vid förfrågan) så vet inte jag hur de kommer får reda på det. Ja, om det inte kommer upp vid en två minuters googling på ert namn, typ.

Tja! Nix tänkte mera som att man har varit på behandlingshem. Har visserligen lämnat det livet och planerar inte att återuppta det men ville ändå fråga men tack för ett bra svar!
Citera
2017-08-14, 23:26
Medlem
Efter veckor av funderingar har jag bestämt mig. Efter mina studier på universitet så tänker jag dra ner, dvs i Juni 2018! Lägger inte så stor vikt vid hur det går, om det går åt helvete så är det ändå en kul grejj och så kan man ta några veckors semester i Frankrike!

Hur mycket bör jag ta i bänkpress, squats, marklyft etc?

Hur långt bör man kunna springa under en viss tid?

Skulle vara kul om någon annan ville ansöka samtidigt så kan man dra ner tillsammans.
Citera
2017-08-15, 16:50
Medlem
Hur ställer ni er till detta träningsupplägget inför testerna för att bli antagen till FFL?

https://cervens.net/legionbbs123/showthread.php?11147-Legion-preparation-training-program
Citera
2017-08-25, 00:48
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
Efter veckor av funderingar har jag bestämt mig. Efter mina studier på universitet så tänker jag dra ner, dvs i Juni 2018! Lägger inte så stor vikt vid hur det går, om det går åt helvete så är det ändå en kul grejj och så kan man ta några veckors semester i Frankrike!

Skulle vara kul om någon annan ville ansöka samtidigt så kan man dra ner tillsammans.

Till Legionen drar man ENSAM och man försöker INTE få en massa uppmärksamhet med ett påstående om att man "I FRAMTIDEN" planerar att åka ner. Du är en fjant. Glöm din jävla svenneträning, bänkpress och annat trams. Öva på att stå 3h bredvid din säng innan läggdags. Och spring milen på typ 40 min. I kängor alltså. Helst utan sulor. Du behöver inte kunna lyfta 5 kg i bänkpress.
Citera
2017-08-25, 06:31
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld

Hur har det gått Noreld?
Citera
2017-08-26, 01:54
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Hur har det gått Noreld?

Han ska bah tänka ett år han... Vänta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in