2017-04-24, 19:07
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dckhead
Tack för välutvecklade svar! Tycker de gav en bra bild av hur man skulle gå till väga.

Är drogfri sen ett par månader tillbaka, men har fått blodprov som visat positivt för Hep C ganska nyligen. Väntar på remiss till vidare undersökning, och vet därför inte riktigt kring hur de kommer att bedöma möjligheten till behandling, men!

Jag läste på http://foreignlegion.info/joining/ att Hepatit C är ett av riskmomenten för att bedömas olämplig för tjänstgöring. Detta kanske är en lite smal fråga och gränsar till önsketänkande - Tror ni att det är möjligt att man skulle bli accepterad ändå, förutsatt att man är i toppform på majoriteten av ansökningsmomenten?

Eller kortare formulerat; Förekommer/Tror ni efter egen erfarenhet att det har gjorts undantag från listan med exempel på diskvalitatorer som de lista på hemsidan?

Har du Hep C är det helt kört, tänk på att 3 av 20 får komma in.

Har själv Hep B (knullade en asiatiska utan gummi) men är immun och smittar inte, men skulle trots det knappast tro att jag skulle bli accepterad även fast jag har god fysik och militär bakgrund samt mycket kunskap om legionen.
Citera
2017-04-25, 00:32
Medlem
Dckheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Har du Hep C är det helt kört, tänk på att 3 av 20 får komma in.

Har själv Hep B (knullade en asiatiska utan gummi) men är immun och smittar inte, men skulle trots det knappast tro att jag skulle bli accepterad även fast jag har god fysik och militär bakgrund samt mycket kunskap om legionen.

Ja då var det ju som jag befarade. Får hoppas på att man kan få en behandling i en inte allt för avlägsen framtid. Beklagar din hep-B-incident där, trodde att risken för att smittas vid samlag var nästan obefintlig, i alla fall gällande C, men det kanske är annorlunda med Hep B? Nåväl det är en annan diskussion OffT...
Men återigen tack för bra och snabba svar.
Citera
2017-05-23, 20:28
Medlem
Är det en bra anledning att söka till detta ställa om man vill ha ett äventyr och utmana sig själv medans man är ung?
Citera
2017-05-25, 07:19
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
Är det en bra anledning att söka till detta ställa om man vill ha ett äventyr och utmana sig själv medans man är ung?

Det bästa sättet du kan utmana dig själv på är att skaffa en bra utbildning, fö är hela livet ett äventyr -nöj dig med det!
Citera
2017-05-26, 09:07
Medlem
Följer en ung brasilianare på Instagram #JUUHBR och han partajjar mest var och varannan helg i europeiska storstäder.
Jag som trodde att man mest utförde sin Corvee på ledig tid :-)
Citera
2017-05-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyoldgeezer
Följer en ung brasilianare på Instagram #JUUHBR och han partajjar mest var och varannan helg i europeiska storstäder.
Jag som trodde att man mest utförde sin Corvee på ledig tid :-)

Haha! Jag var hans chef de equipe under ett kortare patrulluppdrag (VIGIPIRATE) för ett tag sedan. Härlig kille! 1 Cie i 2REG.

Efter grundutbildningen i Castel, och delvis grundutbildningen i regementet, så har de unga legionärerna de flesta helger lediga. och div långhelger ingår. Och, efter första årets service, har man 45 dagars betald semester att ta ut (men det är nästan omöjligt att hinna med!)
Citera
2017-05-27, 14:34
Medlem
Citat:

Tja, varför inte? Men om du söker in är det bättre att säga saker som "vill ha en militär karriär, lång satsning" istället för "Jag vill äventyra lite, sen när det blir tråkigt sticker jag hem till mamma och pappa"
Citera
2017-05-30, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exilman
Haha! Jag var hans chef de equipe under ett kortare patrulluppdrag (VIGIPIRATE) för ett tag sedan. Härlig kille! 1 Cie i 2REG.

Efter grundutbildningen i Castel, och delvis grundutbildningen i regementet, så har de unga legionärerna de flesta helger lediga. och div långhelger ingår. Och, efter första årets service, har man 45 dagars betald semester att ta ut (men det är nästan omöjligt att hinna med!)

Det verkar onekligen vara en kul tjänst med skidåkning, klättring m.m. för inte f-n hade jag velat
vakta en raket i Corou i 5 år.
Följde tidigare en irländare, Dermot som under sina 5 år inte avlossade ett skott i strid (vilket iof. kanske kan vara bra...) och han hade ganska tråkigt på sina missions.

C'est la guerre.......
Citera
2017-06-14, 19:03
Medlem
Tobias123s avatar
Vart sugen ett tag på ffl och jag blev inte mindre sugen av att ha läst igenom hela tråden! Grymma inlägg bruce! Kommer inte att bli aktuellt än på några år men ska jobba mot detta målet.

Har fått svar på nästan alla mina frågor. Har dock två kvar. Finns det möjlighet för ffl att se läkarjournaler? Möjlighet att se misstankeregister osv? Har ca ett år kvar tills min enda dom går ut, ett ringa narkotikabrott för ca 4 år sedan. Kommer visserligen vara ärlig om mitt förflutna då jag har lämnat det bakom mig men tänkte ifall ifall.

Höres!
Senast redigerad av Tobias123 2017-06-14 kl. 19:16.
Citera
2017-06-14, 20:04
Medlem
0.999...s avatar
Citat:

Bra fråga det där, det verkar vara väldigt individuellt. Jag har träffat på ett par själv som spenderat tid där nere och det har slått helt olika. Om jag utgår från dom jag träffat så är det 50/50. Två stycken valde att åka hem i förtid varav en fick någon straffkommendering på någon bondgård under en period då han ville lämna. Dom andra två fortsatte och den ene är mig veterligen fortfarande aktiv som officer. Den andra kom hem till Sverige efter närmare 10 år i 2 REP.

Gemensamt för alla är att det verkade handla om orädda grabbar utan skillnad sett till "klass" och om du kommer från landet eller storstan.

Så mitt tips är att du följer magkänslan och går det illa så så finns det ofta en väg ut.
Citera
2017-06-15, 00:04
Medlem
kato85s avatar
Går det att söka till 3.REI under sina första 5 år, eller är det i princip omöjligt om man inte är en superman?
Finns det exempel där färskingar fått åka till Guyana direkt efter Castel?
Citera
2017-06-25, 13:23
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Vart sugen ett tag på ffl och jag blev inte mindre sugen av att ha läst igenom hela tråden! Grymma inlägg bruce! Kommer inte att bli aktuellt än på några år men ska jobba mot detta målet.

Har fått svar på nästan alla mina frågor. Har dock två kvar. Finns det möjlighet för ffl att se läkarjournaler? Möjlighet att se misstankeregister osv? Har ca ett år kvar tills min enda dom går ut, ett ringa narkotikabrott för ca 4 år sedan. Kommer visserligen vara ärlig om mitt förflutna då jag har lämnat det bakom mig men tänkte ifall ifall.

Höres!

Bump! Undrar fortfarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in