Citat:
Tack för välutvecklade svar! Tycker de gav en bra bild av hur man skulle gå till väga.
Är drogfri sen ett par månader tillbaka, men har fått blodprov som visat positivt för Hep C ganska nyligen. Väntar på remiss till vidare undersökning, och vet därför inte riktigt kring hur de kommer att bedöma möjligheten till behandling, men!
Jag läste på http://foreignlegion.info/joining/ att Hepatit C är ett av riskmomenten för att bedömas olämplig för tjänstgöring. Detta kanske är en lite smal fråga och gränsar till önsketänkande - Tror ni att det är möjligt att man skulle bli accepterad ändå, förutsatt att man är i toppform på majoriteten av ansökningsmomenten?
Eller kortare formulerat; Förekommer/Tror ni efter egen erfarenhet att det har gjorts undantag från listan med exempel på diskvalitatorer som de lista på hemsidan?
Är drogfri sen ett par månader tillbaka, men har fått blodprov som visat positivt för Hep C ganska nyligen. Väntar på remiss till vidare undersökning, och vet därför inte riktigt kring hur de kommer att bedöma möjligheten till behandling, men!
Jag läste på http://foreignlegion.info/joining/ att Hepatit C är ett av riskmomenten för att bedömas olämplig för tjänstgöring. Detta kanske är en lite smal fråga och gränsar till önsketänkande - Tror ni att det är möjligt att man skulle bli accepterad ändå, förutsatt att man är i toppform på majoriteten av ansökningsmomenten?
Eller kortare formulerat; Förekommer/Tror ni efter egen erfarenhet att det har gjorts undantag från listan med exempel på diskvalitatorer som de lista på hemsidan?
Examples of causes of incapacity:
tuberculosis
hepatitis
cancer
HIV
diabetes
overload weight
a psychiatric disorder during treatment
to have very poor eyesight (see the post linked above)
bad hearing (you pass a sound hearing test – it tests your ears at different frequencies)
total loss of a finger
laxity (instability) of the knee
recurrent dislocation of the patella
hernia recovery with after-effects (recurrent hernia problems)
tuberculosis
hepatitis
cancer
HIV
diabetes
overload weight
a psychiatric disorder during treatment
to have very poor eyesight (see the post linked above)
bad hearing (you pass a sound hearing test – it tests your ears at different frequencies)
total loss of a finger
laxity (instability) of the knee
recurrent dislocation of the patella
hernia recovery with after-effects (recurrent hernia problems)
Har du Hep C är det helt kört, tänk på att 3 av 20 får komma in.
Har själv Hep B (knullade en asiatiska utan gummi) men är immun och smittar inte, men skulle trots det knappast tro att jag skulle bli accepterad även fast jag har god fysik och militär bakgrund samt mycket kunskap om legionen.