Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-05, 10:39
  #5545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargtask
Nej det är knappast en dealbreaker. Är mest bara nyfiken på vad jag har att vänta mig så jag kan förbereda mig mentalt så mycket som möjligt.



Nej, jag har inte läst 461 sidor. Ursäkta för det. Ska börja läsa igenom när jag har lite mer tid och ork.

Du kan vänta dig jävligt tuff disciplin, hårda krav och stentuff fysisk utbildning.

Det är endast för de med fysisk och psykisk hälsa på topp. Drömmare som inte matchar sorterar de snabbt ut.
Citera
2023-03-08, 13:34
  #5546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Du kan vänta dig jävligt tuff disciplin, hårda krav och stentuff fysisk utbildning.

Det är endast för de med fysisk och psykisk hälsa på topp. Drömmare som inte matchar sorterar de snabbt ut.

Inte speciellt insatt av Frankrike, franska främlingslegionen, fransk språk/militär/sport/etc allt Frankrike plus jag inte gjort lumpen fick förfrågningen av mönstring sa nej p.g.a. distansförmedlare kämpade emot. Kriget i Ukraina ifrågaställdes i europa/världen krig inte intressantare än peace.

Jag har åsikter om militär och EU och lite världen den ska flashbackers respektera speciellt arméprat. Frankrikes allierade USA gammalt land i kaos. Franska främlingslegionen innehava utländsk manskap? Storleken på franska främlinslegionen jag inte kollat. Reserven svarar på hemmaplan i norra Frankrike franska generaler anser Storbritannien och Tyskland och Schweiz tänkbara motståndare för Frankrike.

Rätt så mäktig stående styrkor franska främlingslegionen ? 👏👏
Citera
2023-03-15, 12:25
  #5547
Medlem
thebyebyemans avatar
Tänkte åka ner dagen efter studenten och signa upp mig. Kör just nu detta preparation program

https://cervens.net/forum/index.php?...program.11147/

Samt Legion Training appen i app store för att träna IQ-tester samt språk.

Även duolingo för att lära mig ytterliggare franska. Är det någon som kan ge imput som har varit där tidigare om detta är ett bra sätt att förbereda sig och hur skulle jag isåfall ändra det?

Är 179cm och 70kg
Citera
2023-08-01, 14:21
  #5548
Medlem
Nu finns boken "Min tid i främlingslegionen" skriven av svenske Joakim Hogg. Kanske är intressant för alla i denna tråd. Jag har själv ej läst den ännu. Men det kommer.
Citera
2023-10-17, 06:02
  #5549
Avstängd
Full-Retards avatar
Du kan göra flera saker för att förbereda dig och jag skulle föreslå en förberedelse på 2-3 år.

1. Språket, lär dig prata och skriva på franska, samt frankrikes historia.
Även legionens historia.

2. Fysträna, dvs progressiv marschträning, löpning och funktionell träning som att gräva värn, arbeta mycket på att stå på knäna vilket du kommer göra mycket vid t ex sjulvårdsträning.
Om du har tillgång till nån typ av militär hinderbana är det väldigt bra.
Stretching och att förebygga ledproblem är ett absolut måste.
Om du t ex får problem med fotleder, knän, rygg så blir du hemskickad. Därför måste du progressivt träna kroppen för att undvika t ex stressfrakturer i fötter.

3. Vattenfys, lär dig kråla om du inte kan. Träna på neddyk på djupt vatten, bobbing, bogdan (träningsprogram i fm), trampa vatten etc.

4. Navigering, även i mörker. Lär dig karta och kompass, lär dig navigera utifrån olika skalor samt att räkna steg. T ex hur många steg 5 mm på kartan är för dig i verkligheten.

5. Överlevnadsfärdigheter, börja med 1 dygn i skogen och utöka. Lär dig tända eld på alla möjliga sätt och vis samt vattenreningsmetoder, lär dig hålla koll på din utrustning och att inte tappa bort en enda grej.
Lär dig bygga bivacker av olika slag och sätta upp din tarp, lär dig använda olika uppvärningsannordningar då en brasa ofta kommer vara förbjudet av risken för att bli upptäckt.
Utsätt dig för att vara trött, kall, sliten och hungrig, naturligtvis ska du inte gå runt i blöta kläder men det är sån misär du måste palla kontinuerligt i flera veckor i streck om du ska ha nån chans.

6. Mindset, sträva efter att bli seg och uthållig, det är inte den starkaste eller snabbaste som de vill ha, utan nån som aldrig ger upp och som gör allt för att laget ska nå framgång.
Det är viktigt att varje person presterar, men folk med egoproblem som inte kan sätta lagets behov framför sina egna kommer få det tungt, då det enda som ger resultat i slutändan är styrkan i laget. En enskild person kan inte åstadkomma så mycket själv, det kan däremot ett lag.
Det kommer säkert även göras kamratutvärderingar och då är det dåligt om du förberett dig i flera år men trott att en individualistisk stil rimmar bra med arm’en.
Utveckla ett positivt tänk och se lösningar istället för problem. Då kan du bli en värdeful resurs om dina lösningar också är verkningsfulla.


Gl hf
__________________
Senast redigerad av Full-Retard 2023-10-17 kl. 06:06.
Citera
2023-12-21, 01:59
  #5550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frostflake
Det var första gången någon bad mig om ursäkt. Tack.
Vet du vilket regemente eller halvbrigad han tjänstgjorde i?

Det verkar vara Harry Fxxxberg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback