Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
Det får stå för din syn på saken. Alla är fria att tänka och skriva i den form som de anser passar dem. Inget du ska sätta dig över.
Det är inte min syn på saken. Vill man få en inblick i vad vetenskapen faktiskt säger så är det där man får titta eftersom det är där vetenskapliga diskussioner förs. Vill du hellre titta på bloggar är det inget jag sätter mig över, men de är inga primärkällor till vetenskapligt innehåll och förvanskas ofta. Opålitliga med andra ord. Men du kanske inte är intresserad av vetenskap på detta område?
Citat:
Den här gruppen människor är inte de som får den största gehör eller genomslag eftersom de påpekar brister i de modeller som hela etablissemanget använder sig av.
Det är inte så brister påpekas. Det görs som sagt genom vetenskapliga artiklar. Kanske har Gösta några brister han med i sitt bloggande över de vetenskapliga bristerna. Något du förmodligen inte har kompetens att avgöra.
Citat:
Alarmisterna kan inte förklara varför temperaturen på medeltiden var högre än idag.
Det var den inte. Iaf inte den globala medeltemperaturen.
Citat:
Eller varför temperaturen steg mer fram till 1940 trots att vi inte använde oss av fossila bränsle i den utsträckningen då. Eller varför temperaturen har planat ut på 2000-talet.
Det gjorde den inte, det har den inte. 16 av de 17 varmaste åren sedan mätningarna började (1880) har ägt rum sedan 2001.
Citat:
Där är stora luckor i vad du kallar "dagens vetenskap".
Skrev jag "dagens vetenskap"? Så har det iaf sett ut länge. Och luckor med luckor du hittat på bloggar som passar dig. Ta en titt i den vetenskapliga litteraturen istället. Det finns kanske en risk att du inte förstår den, men det har väl knappast förhindrat någon "skeptiker" att bilda åsikter de tror är vetenskapligt grundade förr? Du förstår mao varken den vetenskapliga processen eller innehållet.
Citat:
Dessutom finns där massvis med hänvisningar i boken till vetenskapliga artiklar.
Och dom har du naturligtvis gått igenom?