Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
När argumenten tog slut blev det dessutom personpåhopp. Nåväl.
Personpåhopp? Det får du motivera. Jag kallade din syn och ditt påhopp på "alarmisters argument" för en halmgubbe, som den halmgubbe det var. Det är en lögn som du kom med. Bemöt inlägget istället. Det är att argumentera. Varför är det komiskt att hänvisa till vetenskap i detta ämne?
Citat:
Jag har förstått det finns två synsätt på detta. Men det är oftast bra en sida som får komma fram. Och en del av era länkar som jag klickat in på är också bloggar som drivs av alarmister. Självklart tycker ni de är seriösa men inte andra. Men har man bestämt sig så har man.
Inom vetenskapen är det dom som producerar resultat, med en tydlig metod som måste kunna återupprepas som efter en fackgranskning blir publicerat som räknas.
Du hade väl läst falskt alarm?.. Som du köper med hull och hår... Alltså får även sådana komma fram tyvärr. Tyvärr, eftersom de är missvisande och påverkar folk som är med i den demokratiska processen.
Citat:
Om vi nu är i peak på en 100 år cykel och det kommer bli kallare som den ena sidan tror kommer ni alarmister inte tas på allvar nästa gång ni ropar "Vargen kommer".
En cykel av vadå? Har du någon vetenskaplig källa på detta?