2017-06-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Han ska trivas väldigt bra och utvecklats en hel del. Sen så plockar man inte en startplats i Dortmund hur som helst som många verkar tro..

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Nej, konkurrensen i A-laget är ju mördande, minst sagt.

Men att han fått så lite speltid i reserv- och ungdomslagen (om man får tro inläggen i tråden) känns väl inte så hoppfullt?

Många tycks missa att hans konkurrent var Aubameyang som vann skytteligan samt är jagad av enorma klubbar just nu. D.v.s som växt ur sig Dortmund(!) som inte är en blåbärsklubb direkt.

De som förväntade sig att Isak skulle få spela mycket den gångna säsongen var lost från början. Grabben väger några hinkar vatten och är rå än. Han valde dortmund för akademin och träningen med Alaget m.m. Han blev uttagen till bänken flertalet gånger så han får ju vara med och lära sig, vilket är det man kan hoppas på i det laget.

Förhoppningsvis kommer han igång och har biffat upp sig lite till vintern. Men som ni säger, han måste få tid.

Sen kan man ju undra vilken idiot till tränare man är om man går ut och säger såhär? Vem gynnar det? Vad är syftet? Förusatt att det är korrekt citerat av media då. Låter som om han hyser agg mot Isak. Vilken tjomme.
Citera
2017-06-24, 17:50
Medlem
BarryHeros avatar
Får Alexander Isak ingen speltid i ens reservlaget eller juniorlaget?
Citera
2017-06-24, 18:50
Medlem
Sodomizer-s avatar
Det verkar tydligen som det stämmer att han inte blev uttagen. Den där Claes Eriksson måste ju fan sparkas ut. Jävla idiot.

Citat:
Claes Eriksson menar att Alexander Isak inte är aktuell för landslagsspel förrän han får mer speltid i Dortmund.
– Kommer han inte i gång i Dortmund kommer Svenska fotbollförbundet, oavsett vilket landslag det är, inte ha någon nytta av Isak.
Ett uttalande som Ralf Edström inte köper. Edström menar att Isaks talang är så pass stor att han platsar i P19-landslaget, oavsett speltiden i klubblaget.
– Flera som blir uttagna i landslaget har väldigt lite speltid i sina klubbar, det är kvaliteten på träningen som gör att han utvecklas just nu. Han kommer bli en kanonspelare om han blir frisk, säger han.
Bosse Petersson håller med:
– Vi har en uppgift som ansvariga ledare att kunna bedöma talangen. Det är en enorm fördel att få speltid och annat, men det kan inte handla om det. Talangen är det viktigaste att kunna värdera, vi måste kunna lösa speltid via landslag.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/beskedet-isak-fick-nobben-av-blagult/

Tillägg: Han borde skjutas!
Senast redigerad av Sodomizer- 2017-06-24 kl. 18:54.
Citera
2017-06-24, 18:54
Medlem
Korders avatar
Han måste ju ha något emot Isak personligen. Jag tror inte alls att Isak kommer bli den storspelar somliga hypar honom till, men det är väl för fan självklart att han har i U19-landslaget att göra.
Citera
2017-06-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Han måste ju ha något emot Isak personligen. Jag tror inte alls att Isak kommer bli den storspelar somliga hypar honom till, men det är väl för fan självklart att han har i U19-landslaget att göra.

Ja jag har svårt att förstå varför man inte skulle ta in honom. Många spelare i u19 är ju spelare som är reserver med lite speltid i betydligt sämre klubbar. Då hade jag rankat spel i juniorlagen i Dortmund samt träning med A-laget etc är mer värt.

Sanslöst. Ge han speltid här och mer chans att växa. Oproduktivt för svenskfotboll kan man tycka.
Citera
2017-06-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja jag har svårt att förstå varför man inte skulle ta in honom. Många spelare i u19 är ju spelare som är reserver med lite speltid i betydligt sämre klubbar. Då hade jag rankat spel i juniorlagen i Dortmund samt träning med A-laget etc är mer värt.

Sanslöst. Ge han speltid här och mer chans att växa. Oproduktivt för svenskfotboll kan man tycka.
Vilket spel i juniorlag i Dortmund? Han har gjort endast gjort en reservlagsmatch och en juniormatch. Total flopp hittills, vilket är som väntat.
Citera
2017-06-25, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Vilket spel i juniorlag i Dortmund? Han har gjort endast gjort en reservlagsmatch och en juniormatch. Total flopp hittills, vilket är som väntat.
i juniormatchen han spelade torskade man mot ett lag med spelare som inte äns e amatörer de är tvungna att betala för att spela fotboll. Hoppas isak kommer tillbaks till sverige så han utvecklas
Citera
2017-06-25, 02:18
Medlem
Citat:

Du svara på din egna fråga.

"Vilket junior lag - Han har endast spelt .... 1 junior match".

Jag menade paketet av reservlagsmatchen, juniormatchen och träning med dortmunds A lag & staff.

Total flopp att vara i den miljön som 17åring är lagom opåläst att säga. Även ifall jag själv skulle föredra spel i allsvenskan/Holland med lån från Dortmund är hans situation allt annat än flopp. Om man förväntade sig att han skulle få speltid hit och dit är man helt lost.
Citera
2017-06-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Du svara på din egna fråga.

"Vilket junior lag - Han har endast spelt .... 1 junior match".

Jag menade paketet av reservlagsmatchen, juniormatchen och träning med dortmunds A lag & staff.

Total flopp att vara i den miljön som 17åring är lagom opåläst att säga. Även ifall jag själv skulle föredra spel i allsvenskan/Holland med lån från Dortmund är hans situation allt annat än flopp. Om man förväntade sig att han skulle få speltid hit och dit är man helt lost.
Nej, det lagom opålästa är att säga att det skulle vara rimligt att lämna en ordinarie plats i AIK och till och med a-landslagsspel för i princip noll speltid på någon nivå i Dortmund. Jag förväntade mig att han åtminstone skulle få speltid i reservlaget. Det är helt absurt om han inte ens kan spela på den nivån. Isak är bara ännu en dålig ung svart överhypad spelare, precis som vanligt, inga överraskningar här. Hans flytt är i dagsläget till och med sämre än Ödegaards.
Senast redigerad av Delvest 2017-06-25 kl. 10:15.
Citera
2017-06-25, 10:43
Medlem
Vanvett av Isak att gå till Dortmund när han gjorde.
Det gäller att hitta rätt nivå,och nu betalas priset för misstaget.
Självklart hade det varit bäst med två-tre allsvenska säsonger för att sedan gå till klubb passandes kapaciteten.

Nåväl..Isak valde pengarna.Det valet är han ansvarig för.
Citera
2017-06-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
han har ju inte spelat några matcher endast en match i A-Junioren Bundesliga West där Dortmund torskade mot Oberhausens juniorlag

http://www.reviersport.de/fussball/ajugend-1617-schema-427919.html Obs de som spelar i Oberhausen har ej betalt de betalar själva för att lira boll

Källa tack?
Citera
2017-06-25, 12:17
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Nej, det lagom opålästa är att säga att det skulle vara rimligt att lämna en ordinarie plats i AIK och till och med a-landslagsspel för i princip noll speltid på någon nivå i Dortmund. Jag förväntade mig att han åtminstone skulle få speltid i reservlaget. Det är helt absurt om han inte ens kan spela på den nivån. Isak är bara ännu en dålig ung svart överhypad spelare, precis som vanligt, inga överraskningar här. Hans flytt är i dagsläget till och med sämre än Ödegaards.

Om du inte skriver någonting så märker ingen att du är efterbliven. Dortmund använder inte sitt reservlag så många andra lag gör och det är ytterst sällan någon från A-truppen spelar i reservlaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in