Citat:

Ursprungligen postat av 
sno

Men OM det nu vore så hur kan man då förklara att sonen i den här familjen insisterar att få besöka det som är definitionsmässigt "ont"? 
Och hur kan det komma sig att en religiös, intelligent, ambitiös, smart kille trotsar sina föräldrar genom att åka till självaste ondskan OCH väl framme beter sig olämpligt? 
Eller är det kanske så att sonen redan innan resan var mentalt instabil?
Sen har jag VÄLDIGT svårt att tro att USA skulle längta efter att börja kriga med NK, men jag kan ha fel. Jag förstår bara vad USA skulle vinna med det kriget..

När Warmbier var i Kina lockades han att göra en kort resa till NK av en kinesisk resebyrå. Han var ju inte heller ensam att ha blivit lockad. I hans resegrupp var det väl ca tio personer.
Om det nu var han som stal denna propaganda skylt på våningen för enbart anställda? Jag kan varken säga att det var han eller att det inte var han efter att ha tittat på den dåliga och suddiga övervakningsfilmen.
Här tar du upp något intressant. Hur stabil var han mentalt sett innan den ödesdigra resan dit? Jag har sett någon annan tidigare gråta efter erhållen dom men jag har aldrig sett någon annan utlänning bete sig på detta sätt som han gjorde. Personligen tror jag faktiskt att han kan ha varit något mentalt instabil redan innan och denna instabilitet blev ju inte precis bättre efter att han greps.
Om Warmbier begick ett misslyckat självmord så är han den ende som jag känner till som har gjort så bland utlänningar som har blivit dömda där.
Man kan ju också fundera över varför hans familj inte vill att det skulle göras en obduktion? Här skulle svaret/svaren ev. ha kunna ges vad som var den verkliga orsaken/orsakerna.