2017-06-24, 13:27
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Helt obegripligt. Men smaken är som baken..

Det verkar som att familjens plan var att skapa Nord-Korea ett mycket dåligt rykte som turistmål, skrämma bort så många som möjligt och därmed skada landet för all framtid. Men problemet med den taktiken är att idioter som deras egen son skulle inte ha blivit skrämd. Snarare mer nyfiken och kanske även mer benägen att visa att han minsann "törs".

Vi andra som skräms av propagandan har aldrig varit intresserade av att turista i detta land.

Man får ju förstå familjen. Dess medlemmar är indoktrinerade av den amerikanska proagandappraten. I denna ingår föreställningen om gott och ont, relaterat till amerikansk exceptionalism. Allt som ifrågasätter denna är ont.

Sedan får man förstå att familjen bara är bricka i ett amerikanskt spel för att angripa DFR Korea. Agenterna i detta spel återfinns i Vita Huset, i amerikansk mainstream media, bland policymakare. Att dessa agenter underminerar de intressen som amerikaner idag fängslade i DFRK har, är förstås av underordnad betydelse då det centrala är att befordra USA-imperialismens intressen och krigsförberedelser, där frågan om "mänskliga rättigheter" idag utgör skäl för att starta krig som potentiellt kan döda många miljoner.
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-06-24 kl. 13:43.
Citera
2017-06-24, 13:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fysisk och psykisk tortyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Nä han blev inte skadad med flit måste varit pga olycka eller sjukdom. Man kan tycka vad man vill om Nordkorea men så ociviliserade är man inte. Långa fängelsestraff ja men inte tortyr och misshandel

Detta vet vi förstås inte. Att ta myndigheterna i NK som några sanningssägare går inte att göra.

Som jag har skrivit förut så tror jag inte att Warmbier blev utsatt för någon fysisk tortyr från deras sida. Närmast ligger nog ett misslyckat självmord. Däremot när det gäller psykisk tortyr så är nog detta högst troligt. Myndigheterna hade ju också tid att kunna knäcka honom innan rättegången. Han greps den 2 januari 2016 och rättegången hölls den 15 mars 2016. Ser man till "resultatet" så verkar myndigheterna ha lyckats "mycket bra" med att göra så.

Han hade varit av betydligt större värde att kunna visa upp välnärd arbetande i sitt anletes svett på t. ex. risfälten med "ackompanjemang" av ledarens tal från högtalare. Warmbier hade kanske t. o. m. kunnat le på dessa propagandafoton?
Citera
2017-06-24, 13:31
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du har inte den blekaste aning om vad en rättstat är, totalitära diktaturer som Nordkorea hör inte dit.

Det intressanta är att propagandan om DFR Koreas undermåliga rättsäkerhet slås sönder då man jämför med kända fall i ett land som Sverige, som producerar en ständig ström av rättskandaler.
Citera
2017-06-24, 13:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Det intressanta är att propagandan om DFR Koreas undermåliga rättsäkerhet slås sönder då man jämför med kända fall i ett land som Sverige, som producerar en ständig ström av rättskandaler.

Jävla idiot. Du har ju ingen som helst inblick i rättsskipningen i Nordkorea. I Sverige råder iaf något slags transparens. Du vet inget om bevisningen ens emot Warmbier i detta fall, för han hade inget försvar som kunde ifrågasätta bevisen.
Citera
2017-06-24, 13:38
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Eftersom du tror blint på den patetiska Nordkoreanska propagandan och sväljer att som kommer därifrån med hull och hår, så finns det mycket att diskutera, speciellt som du tydligen betecknar Nordkorea som en "rättsstat".

Off topic:

Det är klart att man inte kan diskutera med sinnessjuka och per definition ligger ju dessa utanför den liberala kontexten. Trump, som du nämner (i ett annat inlägg), liksom DFR Korea är ju per definition deltagare i den dåraktiga diskursen. Så varför alls delta i en diskussion?

Anledningen till att beteckna DFR Korea som en rättsstat beror på att det finns empiriska skäl därtill och i fallet Warmbier framgick att denna erhöll en rättvis domstolsprocess, dömdes enligt lagen och således fullföljde DFRK alla krav som kan ställas på en rättsstat.

Det är inte jag, utan många av mina antagonister i denna tråd, som hävdar att Warmbier skulle erhålla särskild privilegier – privilegier som strider mot rättsstatens principer.
Senast redigerad av SecundusSilent 2017-06-24 kl. 13:40.
Citera
2017-06-24, 13:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är klart att man inte kan diskutera med sinnessjuka och per definition ligger ju dessa utanför den liberala kontexten. Trump, som du nämner (i ett annat inlägg), liksom DFR Korea är ju per definition deltagare i den dåraktiga diskursen. Så varför alls delta i en diskussion?

Anledningen till att beteckna DFR Korea som en rättsstat beror på att det finns empiriska skäl därtill och i fallet Warmbier framgick att denna erhöll en rättvis domstolsprocess, dömdes enligt lagen och således fullföljde DFRK alla krav som kan ställas på en rättsstat.

Det är inte jag, utan många av mina antagonister i denna tråd, som hävdar att Warmbier skulle erhålla särskild privilegier – privilegier som strider mot rättsstatens principer.

Vem var Warmbiers försvarare under denna rättssäkra rättegång? Vem var hans tolk?
Citera
2017-06-24, 13:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vem var Warmbiers försvarare?

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vem var Warmbiers försvarare under denna rättssäkra rättegång? Vem var hans tolk?

Det kan man fråga sig. Vid rättegången var Warmbier ensam förutom de båda vakterna som stod på var sin sida om honom.

När han höll sitt försvarstal då han bad om förlåtelse så tolkades detta av någon från engelska till koreanska. Vet inte vem det var men man kunde höra en röst som gjorde översättningarna.
Citera
2017-06-24, 16:19
Medlem
Citat:

Samma sak händer när svenskar blir dömda i USA enligt den amerikanska lagen utan att man då tar hänsyn till kön eller nationalitet.

Tänker då exempelvis på fallet med Annika Östberg som "inte hade fått så hårt straff i Sverige" eller "som inte deltog i själva dödandet" - trots att hon laddade om vapnet åt sin pojkvän. Därtill var hon dömd en gång innan redan för dråp men sluppit undan med blotta förskräckelsen..

Ändå orkade den svenska pressen tjata om hur "orättvis" domen var.
Citera
2017-06-24, 16:24
Medlem
Citat:
Man får ju förstå familjen. Dess medlemmar är indoktrinerade av den amerikanska proagandappraten. I denna ingår föreställningen om gott och ont, relaterat till amerikansk exceptionalism. Allt som ifrågasätter denna är ont.

Sedan får man förstå att familjen bara är bricka i ett amerikanskt spel för att angripa DFR Korea. Agenterna i detta spel återfinns i Vita Huset, i amerikansk mainstream media, bland policymakare. Att dessa agenter underminerar de intressen som amerikaner idag fängslade i DFRK har, är förstås av underordnad betydelse då det centrala är att befordra USA-imperialismens intressen och krigsförberedelser, där frågan om "mänskliga rättigheter" idag utgör skäl för att starta krig som potentiellt kan döda många miljoner.

Men OM det nu vore så hur kan man då förklara att sonen i den här familjen insisterar att få besöka det som är definitionsmässigt "ont"?

Och hur kan det komma sig att en religiös, intelligent, ambitiös, smart kille trotsar sina föräldrar genom att åka till självaste ondskan OCH väl framme beter sig olämpligt?

Eller är det kanske så att sonen redan innan resan var mentalt instabil?

Sen har jag VÄLDIGT svårt att tro att USA skulle längta efter att börja kriga med NK, men jag kan ha fel. Jag förstår bara vad USA skulle vinna med det kriget..
Citera
2017-06-24, 17:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Var Warmbier mentalt instabil redan innan resan till NK?

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men OM det nu vore så hur kan man då förklara att sonen i den här familjen insisterar att få besöka det som är definitionsmässigt "ont"?

Och hur kan det komma sig att en religiös, intelligent, ambitiös, smart kille trotsar sina föräldrar genom att åka till självaste ondskan OCH väl framme beter sig olämpligt?

Eller är det kanske så att sonen redan innan resan var mentalt instabil?

Sen har jag VÄLDIGT svårt att tro att USA skulle längta efter att börja kriga med NK, men jag kan ha fel. Jag förstår bara vad USA skulle vinna med det kriget..

När Warmbier var i Kina lockades han att göra en kort resa till NK av en kinesisk resebyrå. Han var ju inte heller ensam att ha blivit lockad. I hans resegrupp var det väl ca tio personer.

Om det nu var han som stal denna propaganda skylt på våningen för enbart anställda? Jag kan varken säga att det var han eller att det inte var han efter att ha tittat på den dåliga och suddiga övervakningsfilmen.

Här tar du upp något intressant. Hur stabil var han mentalt sett innan den ödesdigra resan dit? Jag har sett någon annan tidigare gråta efter erhållen dom men jag har aldrig sett någon annan utlänning bete sig på detta sätt som han gjorde. Personligen tror jag faktiskt att han kan ha varit något mentalt instabil redan innan och denna instabilitet blev ju inte precis bättre efter att han greps.

Om Warmbier begick ett misslyckat självmord så är han den ende som jag känner till som har gjort så bland utlänningar som har blivit dömda där.

Man kan ju också fundera över varför hans familj inte vill att det skulle göras en obduktion? Här skulle svaret/svaren ev. ha kunna ges vad som var den verkliga orsaken/orsakerna.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-06-24 kl. 17:04.
Citera
2017-06-24, 18:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant länk.

Intressant länk som bör ses:

https://www.youtube.com/watch?v=sMywpnYUNp4

Mycket av vad kommentatorn tar upp håller jag till fullo med om.

Här om amerikanen Matthew Miller som dömdes till sex år "forced labor" 2014. Han fick "enbart" avtjäna åtta månader.

https://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_Todd_Miller
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-06-24 kl. 18:25.
Citera
2017-06-24, 19:05
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Videoupptagningen – även om ej i HD - kombinerat med Warmbiers erkännande gör att han skulle ha fällts i domstol i Sverige med 100% säkerhet. Något rimligt tvivel kunde inte finnas. I Sverige skulle han ha fått en mildare dom, men fällts hade han gjort. Så sluta mot bättre vetande att försvara denna tjuv.

Det är Kim och hans horungar som är tjuvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in