2017-06-23, 16:03
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
En annan sak jag reflekterat över är denna inspelning. En vän till mig är musiktekniker och han sa att det är skitenkelt att klippa ihop olika sekvenser. ..
Det ÄR skitenkelt att klippa ihop olika sekvenser dock skitsvårt att göra det utan att det märks vid analys. Fast häng inte upp dig på det, är mer övertygad att historian är bluff. Kom att tänka, det kan ha hittats på för att få JM ytterligare ur balans och oroa sig i cellen.
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Avundsvärd gränslöshet?
Dominika Peczynski är född 1970-09-20, dvs. 46 år gammal.
Jag hoppas att hon är långt från typisk, men så här ser hon på "JMs avundsvärda gränslöshet":

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

"Hon ockuperar mina tankar all vaken tid och så även mina drömmar. Det är något alldeles visst med henne. Hon är en snygg kvinna, det vet jag, trots att alla tidningsbilder på henner är pixlade, för att jag har googlat. Hon är en riktig matriark med en barnkull långt över genomsnittet som hon verkar ha nära, om än inte helt okomplicerade, relationer till. Hon tycks ha en magnetisk inverkan på män och har mängder med älskare från olika länder och i vitt skilda åldrar. Under en period tjänade hon grova pengar på sin affärsverksamhet och hon älskar att leva det ljuva livet."

Dominika skriver också att hon känner "ett sting av avund inför hennes gränslöshet"
Dominika Peczynski hyllar visst JM för att ha fler barn med olika män och att ha knullat runt med asyl ansökande om än knarkberoende sådana.

Förstår inte vari det ljuva ligger att vara en promiskuös wt morsa som saknar hänsyn till precis alla omkring sig, särskilt sina barn ? Är det sånt Aftonbladet förespråkar?

Undrar om denna tant skulle anse det avundsvärd gränslöshet ifall hon sett bilder på mördade pappan. Det hela väcker snarare frågan hur funtad Dominika Peczynski är.
Citera
2017-06-23, 16:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Den dåren.. Är väl bland det dummaste som gått i ett par skor.. Herre jävla.. 🤡
Det absolut enda Dominika Peczynski nådde med den kulumnen var att berätta hur stupdumt hon resonerar, hennes slutledningsförmåga och vad hon själv har för värderingar.
Det övergår mitt förstånd hur detta ens kunde publiceras och bara för den är totalt vedervärdig ska jag kommentera vissa partier:

"Det är något alldeles visst med henne. Hon är en snygg kvinna (..)" Hon är en riktig matriark med en barnkull långt över genomsnittet som hon verkar ha nära, om än inte helt okomplicerade, relationer till. "

Hon är det mest vedervärdiga som skådats beträffande moderskap och har de mest snedvridna relationer med barnen som kan uppbringas.

Hennes pippande med två ensamkommande tonåriga flyktingar kan givetvis inte omskrivas i förskönande termer till "mängder med älskare från olika länder."
Hon var ett ansvarslöst helsicke som VD och den sista gav hon sina giftiga, strategiska kärleksbett för att han skulle mörda hennes far.

"Hon älskar att leva det ljuva livet. Exotiska resmål, ädla drycker, delikatesser, märkeskläder och juveler. Hon unnar sig allt, har aptit på allt, maxar, förnekar sig ingenting av det ett människoliv har att erbjuda."

Hon har levt som en jävla parasit på sina föräldrars pengar och bedragit dem på vad det ska gå till. Hon är det mest självcentrerade och otacksamma helvete till dotter som skådats och nu misstänkt för mord på sin far, mordförsök på sin mor tack vare henne suktan efter La Dolce Vita.

"Vid sidan av den avsky och äckel vi känner inför hennes eventuella handlingar anar jag även ett sting av avund. Inte för den smärta hon kanske åsamkat sina offer och deras familjer men inför hennes gränslöshet."

Och DÄR Dominica gick du över alla gränser när du tolkar andras intresse av rättegången och JM med din snedvridna slutledningsförmåga:

Man fascineras (läs: förvånas) över hur jävla slut en person kan bli. Hur mycket ondska en och samma person kan rymma, man känner inte nåt "sting av avund":
... och det finns garanterat INGEN som vill byta en dag med hennes erbarmerliga lekamen och vansinniga leverne, nu utskämd över hela Sverige.

Förutom du själv möjligen och några få andra som ser pengar och lyxliv, gränslöshet och vansinne som eftersträvansvärt:
Citat:
Vem har inte drömt om att släppa taget ibland? Strunta i konventioner, plikter och ansvar och bara göra det som faller en in för stunden? Kosta vad det kosta vill i pengar, brända broar och förstörda relationer. Om att våga utan att tänka ”men oj, så får man väl inte göra”. Fast man vågar ju aldrig, som tur är. Men Arbogakvinnan vågar.

Citat:
Hennes gränslösa liv både förfärar och förtjusar.
Vi skräms av henne samtidigt som vi lockas. Vad säger det om oss?
Din kolumn säger ALLT om dig själv, Dominica.
Senast redigerad av develi 2017-06-23 kl. 17:14.
Citera
2017-06-23, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Desto fler inlägg av dig jag läser desto tydligare blir det att du är korkad på riktigt. Du ljuger lika ledigt som självaste JM. Läs på lite mer om kiselalger. De förstörs inte. Jajamensan, jag har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Sköljde man inte lungorna med vatten (destillerat) redan vid den första obduktionen ?
" Jessica Wenna: Så om jag förstår dig rätt så om man har färre än 20 kiselalger så kan man tänka sig att det har skett genom kontaminering?
Rättsläkaren: Ja, vi har utvecklat den här metoden för att kunna säkerställa att en person verkligen har drunknat. Analysen av kiselalger är ett bra stöd."

Åklagaren undrar om det har någon betydelse att det inte gjordes någon kiselalgsanalys vid första obduktionen.
- Nej, det har ingen betydelse. Det som är problemet här är att man har tagit ut de inre organen och sköljt dem i vatten och så vidare. Det gör att man kan ha överfört organiskt material.
- Hade man tagit de här proverna vid första obduktionen hade de här kiselalgerna kanske inte funnits i lungorna."
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Citera
2017-06-23, 17:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
" Jessica Wenna: Så om jag förstår dig rätt så om man har färre än 20 kiselalger så kan man tänka sig att det har skett genom kontaminering?
Rättsläkaren: Ja, vi har utvecklat den här metoden för att kunna säkerställa att en person verkligen har drunknat. Analysen av kiselalger är ett bra stöd."

Åklagaren undrar om det har någon betydelse att det inte gjordes någon kiselalgsanalys vid första obduktionen.
- Nej, det har ingen betydelse. Det som är problemet här är att man har tagit ut de inre organen och sköljt dem i vatten och så vidare. Det gör att man kan ha överfört organiskt material.
- Hade man tagit de här proverna vid första obduktionen hade de här kiselalgerna kanske inte funnits i lungorna."

Kommer ju att bli intressant att höra vad Hikes har att anföra mot det här, mängden eller rättare sagt frånvaron av kiselalger talar ju sitt tydliga språk, A*i drunknade inte i sjön uppenbarligen.

Hikes slutpläderingen lär ju få bli något i hästväg för att kunna få loss JM från det hon är anklagad för.
Citera
2017-06-23, 17:48
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:

Tack för nedersta länken; en fråga : HADE AP förstorade lungor och v-a-r framkommer det isåfall ?
Citera
2017-06-23, 18:42
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Och ändå lyckades JM utbilda sig och skaffa jobb som socionom utan klander.
Därtill starta företag med kompanjon som snabbt omsatte och skapade vinster i mångmiljonbelopp.
I tillägg till develis replik om socionom-examen, som jag instämmer i:

De startade företag och omsatte mångmiljonbelopp genom att utnyttja ett unikt läge där stat och kommun släppte all normal kontroll för att snabbt ordna platser till ett exceptionellt inflöde av flyktingbarn. Vinsterna genererades genom att spara kostnader på inkvartering i olämpliga lokaler samt att strunta i att söka nödvändiga tillstånd. Knappast ett hållbart företagande att vara stolt över, utan snarare ett grovt parasiterande på skattebetalarna som var möjligt under 2015-2016.
Jag hoppas att Skatteverket utreder detta och liknande fall och att vi får se fler åtal för ekonomisk brottslighet.
Citera
2017-06-23, 18:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
En annan sak jag reflekterat över är denna inspelning. En vän till mig är musiktekniker och han sa att det är skitenkelt att klippa ihop olika sekvenser. Med det sagt, hur kan man lita på äktheten? Beträffande handen, kan han satt dit den i efterhand för att kunna ha som utpressning för att få pengar eller uppehållstillstånd.

Lite sent kanske. Sill och midsommarstång kom emellan...

Allt är möjligt. DNA kan planteras. Blodspår kan planteras. Risken för att bevis är förfalskade är troligen större om det inte är polisen som samlat in bevisen.
I ett fall som detta så kan man utveckla en teori för många bevis om hur dom teoretiskt skulle kunna vara förfalskade. Om så vore fallet, med dom samlade bevis om vad JM och MR gjorde kvällen 2016-08-03, så vore det en konspiration bakom som vida skulle överstiga allt jag hört talas om.
Om nu den här inspelningen dyker upp, så kommer det att vara ganska enkelt tekniskt att se om den är ihopklippt. Om inte de som gjort den har tillgång till utrustning och kompetens som vida överträffar den som polisen har tillgång till.

JM är väl lite inne på konspirationsspåret när hon säger att polisen inte bryr sig om vad hon säger. Sanningen är ju att polisen tagit var och ett av hennes tiotal påhittade alibin för mordkvällen på allvar och följt upp dom. Inget har lett till ett alibi för JM.

Citera
2017-06-23, 19:02
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Jag har bara följt den här tråden sporadiskt men inte kunnat undvika att läsa allt i tidningarna. En reflektion är, att om JM bara varit tyst från det att hon plockades in av polisen Första gången och bara nekat och inte skrivit lappar och gett olika versioner utan bara varit tyst och svarat - ingen aning, vet inte och nekat och bara varit tyst. Som misstänkt behöver hon väl inte svara på något som polisen frågar om. Då tror jag att hon hade klarat sig. Hade hon dessutom blivit konfronterad med MR anklagelser om medhjälp och anstiftare så hade hon bara kunnat säga att det inte är sant. Jag tror hon hade klarat sig.

Nej, hon hade nog inte kommit undan även om hon hållit tyst under förhören och inte skrivit lappar. Hon avslöjade sig även under polisens hemliga avlyssning medan hon fortfarande var i frihet.

Edit: Oj förlåt, sent ute! Håller fortfarande på att läsa ikapp och ser nu att Develi gjort en utmärkt sammanfattning ang. detta:

Citat:
Så enkelt är det nog inte och man får nog se till Modus likaväl gällande indiciemål.
Vittnesmål från barnen och svärsöner om försök till stämpling.
Vittnesmål från barn som spräcker alibi. Hon har en förklaringsbörda med tyvärr skenade det rejält i fablernas värld och har ändrat sitt vittnesmål allt eftersom det läggs fram att resp. person har alibi.
Vittnesmål från MR.
Vittnesmål från otaliga personer om hur skrupelfri honom är.
Kunskap om Granliden och föräldrarnas rutiner, tjat om nycklar.
Avlyssningarna.
... syvende och sist motiv.

Jag ser all hennes dåraktighet för övrigt som grädde på moset. Det är väl inte lätt att vara ödmjuk när man är felfri som JM.
Senast redigerad av fiatigerlilja 2017-06-23 kl. 19:39.
Citera
2017-06-23, 19:08
Medlem
Honan6s avatar
Usch, vad Johanna är hemsk. Så kall att hon enkelt går över lik, offrar sina barn och föräldrar för sin kåthet till pengar och sex med småpojkar i beroendeställning.

Hon var/är inte framgångsrik i någon av alla roller hon spelar/spelat. Ett psykologiskt freak och undermålig mamma som aldrig kommer inse hur illa hon gjort sina barn. Det enda hon kan tänka på är att ingen frågar hur hon mår.

Jag lider med hennes barn när jag hör Wenna fråga henne om det inte är dags att säga sanningen för barnen J, D och A:s skull. På frågan om hur hon tror barnen J och D mår svarade hon "dåligt", men på frågan om hur A mår hördes inget svar. Kan det bero på att A valt att säga sanningen?
Citera
2017-06-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Så kan det vara, kan han vara så "smart"? Han vill så klart distansera sig själv så mycket som möjligt från brottet/uppsåtet. Upplägget till storyn finns ju i FUP (biltur till Plattan osv) som Letsdoit visat. Hade han sagt vem som helst, utom den människosmugglande kompisen från Turkiet, hade det varit möjligt att tro på storyn. Men att en smugglare från Turkiet, av en slump, skulle befinna sig på Plattan precis då. Vad gjorde han ens i Stockholm, hans business är ju i Turkiet? Dessutom råkar smugglaren ha en bil parkerad i närheten av Plattan... Sen ber MR denna kompis, som han känt några månader, att ta hand om denna hans livförsäkring och garanti.

Men allt är ju möjligt o spännande blev det i vart fall. Vi får se, hoppet är det sista som överger en. Det jag tyckte var märkligt i sammanhanget var att Hikes inte gjorde mer invändningar mot uppgifterna, känner hon en oro trots allt?

Hur länge han känt honom vet jag inte. Däremot hade han jobbat tillsammans med honom i två månader med riskabel människosmuggling och kompisen smugglade även narkotika. Det sistnämnda kan förklara hans uppdykande på plattan.

Av någon anledning verkar det finnas ett stort förtroende dem emellan. Kompisen har stor erfarenhet av att osynligt lyckas passera landsgränser på ett tryggt sätt.

Jag tror inte att det kan vara en omöjlighet, åtminstone utesluter jag inte möjligheten. Vi får se.

JM kommer bli dömd till livstid hur som.
Citera
2017-06-23, 20:27
Medlem
Tack för ljudfilerna. Intressant!
JM kan inte skilja på om det är hon själv eller någon annan som säger eller handlar. Därför har jag tolkat helt fritt vad jag tror vad som hände.
1. Informationen om att Granliden skulle säljas fick hon veta den 2 Augusti. Priset ca 5 miljoner. Försäljningen var något som kränkte JM totalt och jag tror att detta faktum var också den utlösande faktorn till mordplanerna. Som också förverkligades av JM och MR.
2. Någon form av inspelning har MR spelat upp för henne. Eftersom hennes störning tar överhanden i rättsalen och hon kan inte låta bli att skrika till Mohammed i ilska men också i desperation och med en smärta som om hon blivit skadeskjuten.
3.Hon försöker lugna sig själv att det inte finns någon ljudinspelning som skulle krossa henne totalt men hon lyckas inte riktigt övertyga sig själv om detta.
Citera
2017-06-23, 20:32
Medlem
Man talar om hur det till slut brast för JM då hon började gråta och talar om huuuuur synd det är om henne. Fö så kan jag väl tycka att det är detaljerna som är smått intrikata

1) JM sitter i rätten och erbjuder att betala privat för att polisen att hämta band.
2) Hon talar om att hon minsann ordnat fram all teknisk bevisning till polisen (inget mer behövs)

Hon måste varit stensäker på att klara sig undan då hon inte bara reser till Thailand utan faktiskt kommer hem igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in