Citat:
Nu skall jag förklara en sak riktigt noga för dig som du inte förstått. Du försöker leka människokännare genom att återupprepa lösryckta detaljer i fupp, utan att se till någon form av helhet i en personlighet. Det är okej det händer i varje tråd och leder aldrig till något i fallet.
Vad du däremot inte noterat är den du debbaterar med enbart beskriver en personlighet som han tror sig blivit sårad av. Om du läser noga tar den du debbaterar med aldrig upp något ur fup, men destomer av det som florerar i PM. Du matar den du debbaterar med bränsle som egentligen handlar om en avstängd och skribentens sargade känslor för henne. Därför blir dina analyser om fallet och följddiskussionen ett "svammel" när ni inte pratar om samma sak, du ser helt enkelt inte det mest uppenbara.
Därför skall du fokusera din debatt mot mig och där ser jag gärna att du någon gång bemöter omständigheter om JM som finns utanför lappar och brev. Återigen hon var en framgångsrik företagare tills afghanerna poppar upp och någonstans där börjar fallet, nu väntar vi på att den "sista" afghanen poppar upp på plattan.
Vad du däremot inte noterat är den du debbaterar med enbart beskriver en personlighet som han tror sig blivit sårad av. Om du läser noga tar den du debbaterar med aldrig upp något ur fup, men destomer av det som florerar i PM. Du matar den du debbaterar med bränsle som egentligen handlar om en avstängd och skribentens sargade känslor för henne. Därför blir dina analyser om fallet och följddiskussionen ett "svammel" när ni inte pratar om samma sak, du ser helt enkelt inte det mest uppenbara.
Därför skall du fokusera din debatt mot mig och där ser jag gärna att du någon gång bemöter omständigheter om JM som finns utanför lappar och brev. Återigen hon var en framgångsrik företagare tills afghanerna poppar upp och någonstans där börjar fallet, nu väntar vi på att den "sista" afghanen poppar upp på plattan.
Inlägget är lite obegripligt för de som inte debatterar med nysning eller stativering. Kanske interna debatter bör hållas internt?
Nåväl, lite förstår jag i ditt inlägg om att du anser att Johanna var framgångsrik företagare innan afghanerna dök upp. I mitt tycke är det hemskt att kasta ut egna barn från hemmet för att tjäna pengar på att ta in "barn" från Andra Chansen. Det är i mina ögon varken framgångsrikt företagande eller gott moderskap. Det är inte heller framgångsrikt eller smart att starta HVB-hem på löpande band innan alla nödvändiga tillstånd finns.
Hon är ju fullständigt lost och det är nog bland det mest korkade nån skrivit i media gällande en misstänkt dubbelmördare och ren katastrof till mor.