2017-06-23, 12:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Nu skall jag förklara en sak riktigt noga för dig som du inte förstått. Du försöker leka människokännare genom att återupprepa lösryckta detaljer i fupp, utan att se till någon form av helhet i en personlighet. Det är okej det händer i varje tråd och leder aldrig till något i fallet.

Vad du däremot inte noterat är den du debbaterar med enbart beskriver en personlighet som han tror sig blivit sårad av. Om du läser noga tar den du debbaterar med aldrig upp något ur fup, men destomer av det som florerar i PM. Du matar den du debbaterar med bränsle som egentligen handlar om en avstängd och skribentens sargade känslor för henne. Därför blir dina analyser om fallet och följddiskussionen ett "svammel" när ni inte pratar om samma sak, du ser helt enkelt inte det mest uppenbara.

Därför skall du fokusera din debatt mot mig och där ser jag gärna att du någon gång bemöter omständigheter om JM som finns utanför lappar och brev. Återigen hon var en framgångsrik företagare tills afghanerna poppar upp och någonstans där börjar fallet, nu väntar vi på att den "sista" afghanen poppar upp på plattan.

Inlägget är lite obegripligt för de som inte debatterar med nysning eller stativering. Kanske interna debatter bör hållas internt?

Nåväl, lite förstår jag i ditt inlägg om att du anser att Johanna var framgångsrik företagare innan afghanerna dök upp. I mitt tycke är det hemskt att kasta ut egna barn från hemmet för att tjäna pengar på att ta in "barn" från Andra Chansen. Det är i mina ögon varken framgångsrikt företagande eller gott moderskap. Det är inte heller framgångsrikt eller smart att starta HVB-hem på löpande band innan alla nödvändiga tillstånd finns.
Citera
2017-06-23, 13:15
Medlem
Honan6s avatar
Jag försöker tänka mig in i känslan om min mamma har bett mig mörda sin man, knullat runt med knappt myndiga i beroendeställning, bett mig utge mig för att vara henne i en sexfilm, bett mig om att ljuga och fixa alibin på löpande band, gett mig pengar till knarkskulder, bett mig ta på mig gärningsansvar för att morfar har mördats och mormor nästan har mördats på hennes direktiv.

Hm, jag tror att jag skulle må ganska dåligt. Trots att hon bakat bullar ibland på lördagar och att hon inte går mot röd gubbe.
Citera
2017-06-23, 13:16
Medlem
Bästa inlägget i tråden.
Tycker mig se att det finns oräkneliga, fast inte lika extrema, folk i min generation 40-50.
Pinsamt !!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mentalt sett så är hon en tonåring, hon har aldrig kommit längre i sin utveckling trots sina 40 år, stagnerat totalt och tror att hon kan göra som alltid, skylla på någon annan när det skiter sig.

Och har det inte gått att skylla på någon så har ju pappa fixat det i alla fall, hon har aldrig någonsin behövt ta något som helst ansvar för vad hon gjort, GM och AM har fixat det åt henne på något sätt, när äntligen de satte ner foten så var det alldeles för sent och JM var totalt genomfördärvad.
Citera
2017-06-23, 13:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Det är alltså bara jag som reagerar på att en efterlyst internationell brottsling frivilligt tar sig tillbaka hit??? Och dessutom skall överlämna saker till en advokat.
Sen då???? Advokaten släpper honom? Skyddande av brottsling? Eller finns det uppgörelse att att han får utbyte av fristad?
Det är så osannolikt att någon riskerar sin frihet för någon simpleton som JM och MR.

Det har sedan uppgiften kommit om inspelningen, flitigt diskuterats i tråden kring att en efterlyst brottsling ska ta sig till Sverige.
Citera
2017-06-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Det är alltså bara jag som reagerar på att en efterlyst internationell brottsling frivilligt tar sig tillbaka hit??? Och dessutom skall överlämna saker till en advokat.
Sen då???? Advokaten släpper honom? Skyddande av brottsling? Eller finns det uppgörelse att att han får utbyte av fristad?
Det är så osannolikt att någon riskerar sin frihet för någon simpleton som JM och MR.

Men vi vet ju inte om utbytet ska ske i Sverige.
Advokat och MR kanske planerar något annat!? Jag tror inte den person som har grejerna åker in till Sverige. Vi har flera närliggande länder där ett utbyte kan ske bättre, eller via en mellanhand.
Citera
2017-06-23, 13:54
Medlem
Jag har bara följt den här tråden sporadiskt men inte kunnat undvika att läsa allt i tidningarna. En reflektion är, att om JM bara varit tyst från det att hon plockades in av polisen Första gången och bara nekat och inte skrivit lappar och gett olika versioner utan bara varit tyst och svarat - ingen aning, vet inte och nekat och bara varit tyst. Som misstänkt behöver hon väl inte svara på något som polisen frågar om. Då tror jag att hon hade klarat sig. Hade hon dessutom blivit konfronterad med MR anklagelser om medhjälp och anstiftare så hade hon bara kunnat säga att det inte är sant. Jag tror hon hade klarat sig.
Citera
2017-06-23, 13:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Men vi vet ju inte om utbytet ska ske i Sverige.
Advokat och MR kanske planerar något annat!? Jag tror inte den person som har grejerna åker in till Sverige. Vi har flera närliggande länder där ett utbyte kan ske bättre, eller via en mellanhand.
Har inte jag trott på hela tiden heller..
Om det är ljusskyggt, om det är en efterlysning så maskeras högst troligt själva vägen till överlämnandet.
Antingen kommer det en ljudfil eller så bidde det inget. Oavsett är det väldigt intressant det som nu framkommer.
Citera
2017-06-23, 13:59
Medlem
En annan sak jag reflekterat över är denna inspelning. En vän till mig är musiktekniker och han sa att det är skitenkelt att klippa ihop olika sekvenser. Med det sagt, hur kan man lita på äktheten? Beträffande handen, kan han satt dit den i efterhand för att kunna ha som utpressning för att få pengar eller uppehållstillstånd.
Citera
2017-06-23, 14:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag har bara följt den här tråden sporadiskt men inte kunnat undvika att läsa allt i tidningarna. En reflektion är, att om JM bara varit tyst från det att hon plockades in av polisen Första gången och bara nekat och inte skrivit lappar och gett olika versioner utan bara varit tyst och svarat - ingen aning, vet inte och nekat och bara varit tyst. Som misstänkt behöver hon väl inte svara på något som polisen frågar om. Då tror jag att hon hade klarat sig. Hade hon dessutom blivit konfronterad med MR anklagelser om medhjälp och anstiftare så hade hon bara kunnat säga att det inte är sant. Jag tror hon hade klarat sig.
Så enkelt är det nog inte och man får nog se till Modus likaväl gällande indiciemål.
Vittnesmål från barnen och svärsöner om försök till stämpling.
Vittnesmål från barn som spräcker alibi. Hon har en förklaringsbörda med tyvärr skenade det rejält i fablernas värld och har ändrat sitt vittnesmål allt eftersom det läggs fram att resp. person har alibi.
Vittnesmål från MR.
Vittnesmål från otaliga personer om hur skrupelfri honom är.
Kunskap om Granliden och föräldrarnas rutiner, tjat om nycklar.
Avlyssningarna.
... syvende och sist motiv.

Jag ser all hennes dåraktighet för övrigt som grädde på moset. Det är väl inte lätt att vara ödmjuk när man är felfri som JM.
Citera
2017-06-23, 14:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Bästa inlägget i tråden.
Tycker mig se att det finns oräkneliga, fast inte lika extrema, folk i min generation 40-50.
Pinsamt !!!!

Avundsvärd gränslöshet?
Dominika Peczynski är född 1970-09-20, dvs. 46 år gammal.
Jag hoppas att hon är långt från typisk, men så här ser hon på "JMs avundsvärda gränslöshet":

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

"Hon ockuperar mina tankar all vaken tid och så även mina drömmar. Det är något alldeles visst med henne. Hon är en snygg kvinna, det vet jag, trots att alla tidningsbilder på henner är pixlade, för att jag har googlat. Hon är en riktig matriark med en barnkull långt över genomsnittet som hon verkar ha nära, om än inte helt okomplicerade, relationer till. Hon tycks ha en magnetisk inverkan på män och har mängder med älskare från olika länder och i vitt skilda åldrar. Under en period tjänade hon grova pengar på sin affärsverksamhet och hon älskar att leva det ljuva livet."

Dominika skriver också att hon känner "ett sting av avund inför hennes gränslöshet".

Hur ovanlig är JM?
Ett uttalade från kollegor får mig att undra hur ovanlig JM är egentligen.
"Hon var en person som inte stack ut i mängden, enligt arbetskamraterna."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-och-pojkvannen-rajabi-har-gjort-slut--i-haktet/

Var JM nära att bli en av vår tids stora hjältar? Om hon bara inte blivit tagen för mord och avslöjats ha sex med sina ensamkommande flyktingbarn...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-23 kl. 14:20.
Citera
2017-06-23, 14:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Avundsvärd gränslöshet?
Dominika Peczynski är född 1970-09-20, dvs. 46 år gammal.
Jag hoppas att hon är långt från typisk, men så här ser hon på "JMs avundsvärda gränslöshet":

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0RqV0/jag-kan-inte-lata-bli-att-fascineras-av-arboga-kvinnan

"Hon ockuperar mina tankar all vaken tid och så även mina drömmar. Det är något alldeles visst med henne. Hon är en snygg kvinna, det vet jag, trots att alla tidningsbilder på henner är pixlade, för att jag har googlat. Hon är en riktig matriark med en barnkull långt över genomsnittet som hon verkar ha nära, om än inte helt okomplicerade, relationer till. Hon tycks ha en magnetisk inverkan på män och har mängder med älskare från olika länder och i vitt skilda åldrar. Under en period tjänade hon grova pengar på sin affärsverksamhet och hon älskar att leva det ljuva livet."

Dominika skriver också att hon känner "ett sting av avund inför hennes gränslöshet".

Hur ovanlig är JM?
Ett uttalade från kollegor får mig att undra hur ovanlig JM är egentligen.
"Hon var en person som inte stack ut i mängden, enligt arbetskamraterna."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-och-pojkvannen-rajabi-har-gjort-slut--i-haktet/

Var JM nära att bli en av vår tids stora hjältar? Om hon bara inte blivit tagen för mord och avslöjats ha sex med sina ensamkommande flyktingbarn...

Men fy fan, återkommer den dåren i tråden. Hon är ju fullständigt lost och det är nog bland det mest korkade nån skrivit i media gällande en misstänkt dubbelmördare och ren katastrof till mor.
Citat:
Var JM nära att bli en av vår tids stora hjältar?
Vad ställer du för fråga? På bas av vad?
Citera
2017-06-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
En tanke slog mig kring det här med inspelningen och jag hoppas att följande scenario inte stämmer: låt säga att MR spelade in JM's erkännande på sin mobil, visar upp det och hotar med att "åker jag dit så åker du dit åxå". JM raderar filen. MR går ut från hotellrummet. Ingen övrig inspelning äger rum. Låt säga att MR nu fejkar en inspelning för att få JM att bryta ihop och erkänna, eftersom han vet att hon vet att hon är roten till allt det onda i detta brott...

Jag håller tummarna ett tag till att det är ett smuggelband påväg hit genom Europa, men tyvärr känns den möjligheten ganska liten

Så kan det vara, kan han vara så "smart"? Han vill så klart distansera sig själv så mycket som möjligt från brottet/uppsåtet. Upplägget till storyn finns ju i FUP (biltur till Plattan osv) som Letsdoit visat. Hade han sagt vem som helst, utom den människosmugglande kompisen från Turkiet, hade det varit möjligt att tro på storyn. Men att en smugglare från Turkiet, av en slump, skulle befinna sig på Plattan precis då. Vad gjorde han ens i Stockholm, hans business är ju i Turkiet? Dessutom råkar smugglaren ha en bil parkerad i närheten av Plattan... Sen ber MR denna kompis, som han känt några månader, att ta hand om denna hans livförsäkring och garanti.

Men allt är ju möjligt o spännande blev det i vart fall. Vi får se, hoppet är det sista som överger en. Det jag tyckte var märkligt i sammanhanget var att Hikes inte gjorde mer invändningar mot uppgifterna, känner hon en oro trots allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in