2017-06-23, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och av den anledning använder jag själv istället ordet "jämvärdighet" . Och "förpassas" personer som jag ... enligt din övermänniska och maktbaseradeideologi ... också ner i gyttjan i ett jämvärdighets-perspektiv?
Du är redan bara en siffra i det kapitalistiska systemet. En kugge i maskineriet. Du är inget annat. Totalt innehållslös.

Citat:
Också din egen övermänniska och maktbaserade ideologi?
Den är byggd på naturen. Vargflocksledaren är mer värd än en medlem ur flocken.
Citera
2017-06-23, 09:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och av den anledning använder jag själv istället ordet "jämvärdighet" . Och "förpassas" personer som jag ... enligt din övermänniska och maktbaseradeideologi ... också ner i gyttjan i ett jämvärdighets-perspektiv?

Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Du är redan bara en siffra i det kapitalistiska systemet.

Aaaah, så dina värde-kriterier är inte endast teo-fascistiska, men också vänstervridna.

Citat:
Vargflocksledaren är mer värd än en medlem ur flocken.

Japp; renodlat fascism.
Citera
2017-06-23, 09:21
Bannlyst
Citat:
Aaaah, så dina värde-kriterier är inte endast teo-fascistiska, men också vänstervridna.
mycket.

Citat:
Japp; renodlat fascism.
Är inte människan ett djur? Varför skulle människan fungera under andra premisser än den övriga naturen?
Citera
2017-06-23, 09:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Är inte människan ett djur?

Citat:
Varför skulle människan fungera under andra premisser än den övriga naturen?

P.g.a. människans potential för självorganiserande komplexitet.
Citera
2017-06-23, 09:30
Bannlyst
Citat:
P.g.a. människans potential för självorganiserande komplexitet.
Inget svar. Skriv så man förstår.
Du menar hycklande ideologier? Som förespråkar jämlikhet, som ett slags religiöst mantra, men som egentligen praktiserar det dialektalt motsatta?
Citera
2017-06-23, 09:44
Bannlyst
Citat:
Jodå: "Börja använda en ordbok".
Den "självorganiserade komplexiteten" innebär införandet av ideologier för att få människor att leva tillsammans. Därav hycklandet om jämlikhet som ett medel för att upprätthålla ett ojämlikt samhälle. Det går inte komma ifrån att naturen är ojämlik och orättvis.
Citera
2017-06-23, 11:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Den "självorganiserade komplexiteten" innebär införandet av ideologier för att få människor att leva tillsammans.

Ett sätt att beskriva det som jag överlag kan dela.

Citat:
Därav hycklandet om jämlikhet som ett medel för att upprätthålla ett ojämlikt samhälle. Det går inte komma ifrån att naturen är ojämlik och orättvis.

Det får du käbblas om med nån som förespråkar jämLIKhet. Själv förespråkar jag jämVÄRDIGhet.
Citera
2017-06-24, 06:41
Bannlyst
Citat:
Det får du käbblas om med nån som förespråkar jämLIKhet. Själv förespråkar jag jämVÄRDIGhet.
Jag kunde inte bry mig mindre.
Jag förespråkar ojämlikhet.
Och jag har bara börjat.
När jag är färdig kommer du märka det.
Jag ska vända upp och ner på det här samhället.
Citera
2017-06-24, 09:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Jag kunde inte bry mig mindre.

Så varför trasslar du dig öht in i semantisk akrobatik (om du inte bryr dig)?

Citat:
Jag förespråkar ojämlikhet.

Jag har noterat din teo-fascism ...

Citat:
Och jag har bara börjat.
När jag är färdig kommer du märka det.
Jag ska vända upp och ner på det här samhället.

... och den megalomani, du delar med olika abrahamiska demiurg-versioner.
Citera
2017-06-26, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
En uppdatering för de som är lite glömska. Gud har en gång bestämt att människan ska dö, därför spelar dödsorsaken ingen roll. Frågan om dom och straff tas upp senare vid Domens dag. Om Gud INTE hade ordnat allt på detta sätt, hade han varit ansvarig för alla våra handlingar och synder. Nu är han inte det.
Vill göra ett tillägg. Är Lüfven som lagstiftare ansvarig för alla svenskars och, Gud förbjude, utlänningars handlingar i Sverige? Varför menar då ni att Gud är ansvarig för allt hans skapelser gör? Jodå, Lüfvens och hans föregångares politik har format Sverige och det svenska folket (bl a infrastruktur, utbildning, rättsväsende), så läsaren kan narra sig själv med sådana falska påståenden.
Citera
2017-06-26, 08:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Vill göra ett tillägg. Är Lüfven som lagstiftare ansvarig för alla svenskars och, Gud förbjude, utlänningars handlingar i Sverige? Varför menar då ni att Gud är ansvarig för allt hans skapelser gör? Jodå, Lüfvens och hans föregångares politik har format Sverige och det svenska folket (bl a infrastruktur, utbildning, rättsväsende), så läsaren kan narra sig själv med sådana falska påståenden.

Falsk analogi.

Lär dig elementär logik.
Citera
2017-08-01, 19:28
Medlem
Kimbo7s avatar
Enligt klassisk teologi skapade Gud människan god och oskuldsfull, men synden gjorde sitt intåg vid Syndafallet, då människan frestades att äta av kunskapens frukt. Då blev hon medveten, och samtidigt utslungad ur paradiset. Sedan dess har människan en fri vilja och måste själv aktivt välja det goda. Gud kan inte "tvinga sig på" en människa, det måste vara ett fritt val. Även om dopet är tänkt att åtminstone tillfälligt befria från synd
Om man "köper" det går det till viss del att begripa hur Gud kan vara allsmäktig och god - men det finns förstås många stötestenar. De flesta människor som drabbas av svåra olyckor eller andra människors onda handlingar har själva inte gjort särskilt mycket ont. Visst borde en allsmäktig och god Gud kunna se till att bara elaka människor råkade illa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in