2017-06-22, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Du lyckas verkligen göra dig ännu dummare än du är, förutom att du inte begriper ett dyft om juridiken.
Det är nog för mycket begärt att du skulle klara att läsa innantill i lagen.
Restriktionerna har inget med personskyddet att göra.
Man har restriktioner för att man skulle kunna försvåra en utredning eller undanröja bevis.
Vem skulle kunna påverka andra vittnen eller undanröja bevis relaterade till mordförsöket mot mormor, för att försöka påverka utfallet i målet?
Jo, din idol JM! Och vem har restriktioner? Just det, JM.

MR kan varken försvåra utredningen eller undanröja bevis då han redan är bunden till brotten genom eget erkännande och teknisk bevisning. Utredningen är klar vad gäller hans ansvar.
Huruvida han eller JM potentiellt skulle kunna begå nya brott är en helt annan fråga.

Man slipper inte heller restriktioner som belöning för samarbete utan för att man inte längre uppfyller de kriterier som står i lagen. Den som du inte klarar av att läsa.

Det är tydligt att JM lyckats med en sak i livet och det är att bygga upp en liten sekt av trogna följare som försvarar henne i vått och torrt. Den gode H*lge F*ssmo och hans Kristi brud har minsann fått en värdig efterföljare, en Satans brud.
Varför är inte granlidens avspärrningar hävda? Du vet väl att restriktioner och kollusionsfara går hand i hand.
Citera
2017-06-22, 21:14
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Har letat & sökt men hittar ingen bild på den 41 åriga kvinnan, Hennes vider till kille har ju alla tidningar hängt ut redan. Så finns det en vänlig själ här inne som sitter på bilder på kvinnan eller har en länk var dom finns?
Citera
2017-06-22, 21:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Har letat & sökt men hittar ingen bild på den 41 åriga kvinnan, Hennes vider till kille har ju alla tidningar hängt ut redan. Så finns det en vänlig själ här inne som sitter på bilder på kvinnan eller har en länk var dom finns?

Bara att googla på Johanna Möller så får du bilder.
Citera
2017-06-22, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Liksom din trådkompis det nysande puckot har du noll koll på juridik. I alla dina hundratals inlägg har jag aldrig sett dig referera till en lagparagraf eller lägga fram någon som helst källa. Jag tror inte ens att du kan läsa en lagtext.

Menar du såna poliser som kn*llar med andras fruar (tillika blivande misstänkta) eller skrattar bort anmälningar om sexuellt utnyttjande och misshandel när det finns videoupptagning på händelsen?
Det är en stor tur att det finns mer kompetenta poliskolleger, åklagare och försäkringsutredare än dessa stolpskott.
Du sitter och påtalar dina juridiska kunskaper och vad du visar upp som källa är nåt stackars examensarbete från 2007 med 15 högskolepoäng från juristlinjen.
Det finns ingen beroendeställning i fallet om sexuellt utnyttjande utredningen lades ner och det enda dessa två fullvuxna barn ägnade sig åt är brottsprovokation det får inte ens polis ägna sig appropå juridik.Brottets syfte var att se till att JM blev av med sitt arbete inget annat och därför motanmälde också JM och fick igenom den med samma åk dessutom.
Citera
2017-06-22, 21:34
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
MRs förklaring till avtrycket/blodet på JMs tröja: han kom åt den när han hoppat in i bilen och satte på sig bältet. Bälte? Jo visst det är ju det man gör efter att precis ha mördat "två" personer? 🙄

Gör man kanske om man åker bil med en medbrottsling som gärna sysslar med mord på exmän, flyktingpojkar hon legat med (https://m.youtube.com/watch?v=TKiJwMl46ig) och familjemedlemmar, men som aldrig skulle tänka sig att bryta mot trafikregler, såsom att gå mot röd gubbe?

Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Arbogakvinnan ifrågasätter bilden av sig själv som en mördare. Hon menar att hon är en småbarnsmamma som bakar kanelbullar och har myskvällar med familjen.

– Jag går inte mot röd gubbe, säger hon.

Kanske var MR dessutom lite extra klumpig när han satte på sig bilbältet eftersom han fick göra det med en hand---han påstår ju att han satt med mördarkniven i handen ända tills hon beordrade honom att kasta ut den genom bilfönstret när de körde över bron.
Senast redigerad av fiatigerlilja 2017-06-22 kl. 21:45.
Citera
2017-06-22, 21:44
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bara att googla på Johanna Möller så får du bilder.

Tack, Kunde jag listat ut själv får skylla på en tung arbetsvecka
Citera
2017-06-22, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Antal kiselalger per liter vatten som lägst i mätningarna i augusti 2015, enligt forskningsingejören på SLU: 590 014 st (femhundranittiotusenfjorton). På andra ställen i sjön: ca 10 miljoner. Lite väl många kan tyckas.
Nämde forskningsingenjören hur många kiselalger per liter vatten det finns i en lunga som legat över ett år och förmultnat i graven?
Citera
2017-06-22, 21:46
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Syftar här på de avlyssnade samtalen på hotellrummet i Nor*e, främst det 160829 mellan MR och hans fästmö i I*an: Z (S*ara i MR:s adressbok och en tjej han ska ha känt i fyra år). – I samtalet säger han:
Ursprungligen postat av MR

Jag har gjort sådana saker för henne, att om hon inte hjälper mig kan jag förstöra för henne.
/.../
Den här kvinnan som jag har hjälpt och gjort massa saker för henne, om hon inte hjälper mig nu då kommer jag förstöra för henne ordentligt
.”
Var det inte detta Hikes, i en intervju, försökte hinta om att det var med all rätt som JM skulle vara rädd för MR? (Jag kan inte hitta det klippet nu, men jag vill minnas att Hikes sa något liknade.

Citat:
Det har hela tiden skett successiva förändringar i MR:s berättelse - fram till erkännandet; dealen mellan honom och JM har ju från början varit att hålla tyst och han har bara genom förhörsledarna fått veta vad JM sagt (före FUP). De hemliga avlyssningarna mellan MR och hans kompisar talar för att MR:s främsta motivation varit att inte behöva vänta 10 år på ett uppehållstillstånd; att kunna ta hit sin familj och sin fästmö under deras livstid.
Det fetade. Det var väl aldrig någon deal. Det var en order från JM.

Citat:
JM:s beteende gav honom huvudbry och avlyssningarna visar hans osäkerhet. - Så fort han pratar med någon kompis dryftar han - om än i lite förtäckta ordalag - sin situation. - Även kompisen på Plattan fick höra valda delar och föreslog avlyssning. Det tror jag inte MR ens tänkt på tidigare; han trodde mer än misstrodde JM vid den här tidpunkten, eller han ville så gärna tro på henne; erbjuder t.o.m. en av sina kompisar att komma och bo hos honom när han öppnat sin strandrestaurang:
JM:s beteende gav honom huvudbry. Men det är ett understatement. Hon tjatade huvudet av honom; först för att få honom att mörda hennes föräldrar, sedan för att få honom att knipa tyst, "förstår du"?

Citat:
I sina mer nyktra stunder blir han återigen ambivalent och vet inte riktigt vad han ska tro. - Men mest av allt är han förvirrad:170207 delgavs han FUP:et men hade dessförinnan fått veta en hel del av förhörsledarna, bl.a. betr. avlyssningarna mm. - Han fortsatte att skydda JM och hennes barn ett bra tag. Sedan han själv åkt fast tänkte han sig säkert ingen större vinst med sin badrumsinspelning i No*ge. - Inte förrän i början av maj; strax efter att åtal väckts den 28 april; först då förstår han, bl.a. genom sin advokat, vad "uppmana och förmå" innebär. - Försvararen får höra om inspelningarna MR gjort och MR kan då ha trott att hans kompis med automatik skulle skicka inspelningen och tröjan till polisen.
Förvirrad och en tilltagande känsla av att Big Mama kommer inte att lösa det här. Jag tror att MR hade kvar känslan av att JM fixar detta, hon hade plan även för efterförloppet. Han skulle bara lita på henne. Hur många gånger sa JM "Lita på mig". "Du får aldrig tvivla på mig." "Förstår du"? Även om du får höra att jag har sagt att du är skyldig, så ska du lita på mig.", Typ.

Citat:
MR bör ha varit osäker betr. sin försvarsstrategi: Hans främsta motivation till inspelningen av JM synes ha varit en renodlad garanti för att JM inte skulle vända honom ryggen. När så båda syddes in var han motiverad att blåneka - och efter sitt erkännande att skydda JM. Han såg sig inte tjäna något på att också dra med sig henne; sin välgörare, i fallet.
Inspelningen var en garanti för att JM inte skulle svika honom, det tror jag också.
Citera
2017-06-22, 21:49
Medlem
flyer1s avatar
Rättegången pågår väl nu. Flyktingmannen erkänner han mördat bägge men påstår det är på hennes order. Kvinna menar han skyldig till allt, men han inte fått uppdrag av henne. Hur vet vi det inte är sant ?

Mannen påstår han har ett samtal inspåelat där hon beordrat allt, men han inte kunnat visa upp detta i rätten. Hanpåstår hans drogsmugglarkompis har inspelningen och att han kommer leverera den vilket låter minst sagt BS.

Kan det inte vara så flyktingmannen dödat alla hinder runt kvinna så han ska kunna gifta sig och få ut arv från kvinnans släkt. Kvinna behöver inte vara med på detta.

Men folk tycks ändå tro kvinna skyldig, varför tror ni det, kortfattat ?
Citera
2017-06-22, 21:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag trodde han redan gjort det genom att implicera henne som instigator och chaufför.
Ja, men hans erkännande genomgick vissa stadier: Även sedan han själv tagit på sig brottet var det andra uppdiktade personer som kört bilen, följt med fram till huset, t.o.m. in i huset, forcerat trappan till hälften, följt med ända upp och tillsammans med honom stått bakom sovrumsdörren; sedan person X knuffat in honom i sovrummet, osv.

Hans fulla erkännande kom inte förrän i dec -16/jan -17; sedan fick han ta del av FUP i febr tillsammans med försvarare och tolk. - Det tar tid att gå igenom 7000 sidor och lägga upp en försvarsstrategi. Åtal väcktes 28 april och 5 maj begärde MR nytt förhör. - Rättegången startade 8 maj. Man kan anta att han före förhöret i maj (förmodligen under sin genomgång av FUP:et) redan dryftat inspelningen med sin advokat och de kommit överens om hur man lämpligast skulle förfara. Det finns också en möjlighet att man avvaktat en tid för att efter åtalet se om den efterlyste kompisen självmant skulle kontakta polisen/försvararen. Pga såväl känsligt material som känsligt läge för kompisen samt även vissa läckor inom polisen tror jag inte det varit aktuellt att under de tidigare förhören nämna inspelningen.
Citera
2017-06-22, 21:52
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror ju inte Hikes är med i HR, JM kommer att skylla sin livstidsdom på henne och försöka få någon annan som försvarar sig, kön till det jobbet kan ju inte vara så lång men någon kanske är galen nog att försöka.
Det tror jag också. Hur går det till, i så fall? Ska JM önska en advokat, en som hon vill ha? Eller utses det bara en tillgänglig advokat?
Citera
2017-06-22, 21:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Tack, Kunde jag listat ut själv får skylla på en tung arbetsvecka

Funkar fint som ursäkt. Men du behöver inte känna dig dum. Det är inte alltid tidningar publicerar opixlade bilder före en fällande dom på en misstänkt som säger sig vara oskyldig. Men just denna gång gör de det. Googlar hittar man både privata bilder och bilder från rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in