2017-06-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tvillingarna - en pojke och en flicka - föddes i december 2012.
Deras pappa Aki dog augusti 2015 när de var 2½ år gamla.
Deras morfar Göran mördades i augusti 2016 när de var 3½ år gamla.

JM anklagar MR för att skylla på en mor med två små 3-åriga barn när mordet skedde i augusti förra året.
Citera
2017-06-22, 20:25
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Du tar fram allmän fakta om restriktioner appluicera det ist på detta fall och tänk då på att mormor hålls på okänd ort ännu.

Du lyckas verkligen göra dig ännu dummare än du är, förutom att du inte begriper ett dyft om juridiken.
Det är nog för mycket begärt att du skulle klara att läsa innantill i lagen.
Restriktionerna har inget med personskyddet att göra.
Man har restriktioner för att man skulle kunna försvåra en utredning eller undanröja bevis.
Vem skulle kunna påverka andra vittnen eller undanröja bevis relaterade till mordförsöket mot mormor, för att försöka påverka utfallet i målet?
Jo, din idol JM! Och vem har restriktioner? Just det, JM.

MR kan varken försvåra utredningen eller undanröja bevis då han redan är bunden till brotten genom eget erkännande och teknisk bevisning. Utredningen är klar vad gäller hans ansvar.
Huruvida han eller JM potentiellt skulle kunna begå nya brott är en helt annan fråga.

Man slipper inte heller restriktioner som belöning för samarbete utan för att man inte längre uppfyller de kriterier som står i lagen. Den som du inte klarar av att läsa.

Det är tydligt att JM lyckats med en sak i livet och det är att bygga upp en liten sekt av trogna följare som försvarar henne i vått och torrt. Den gode H*lge F*ssmo och hans Kristi brud har minsann fått en värdig efterföljare, en Satans brud.
Citera
2017-06-22, 20:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tror att Hikes avvaktar till HR, eller tills något verkligen dyker upp i TR - hon är på jobbet och inte grälsjuk som klienten.

Jag tror ju inte Hikes är med i HR, JM kommer att skylla sin livstidsdom på henne och försöka få någon annan som försvarar sig, kön till det jobbet kan ju inte vara så lång men någon kanske är galen nog att försöka.
Citera
2017-06-22, 20:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Om JM ljuger eller inte är egentligen irrelevant... dock talar de emot hennes fördel.

Sedan hundratals år tillbaka i tiden har brottsmisstänkta personer i Sverige haft rätt att tiga inför domstolen eller till och med att ljuga. Nils Jareborg, professor emeritus i straffrätt vid Uppsala universitet, säger:

– Det är en gammal regel att en misstänkt inte är skyldig att föra bevisning mot sitt eget intresse. I stället är det andra, åklagaren, som har hela bevisbördan.

I åtminstone tre fall, från 1996 till 2000, har Europadomstolen slagit fast att den misstänkte har rätt att vara tyst och att det normalt inte ska hållas emot honom eller henne.

Vad försöker du säga ? JM talar för mycket. Tror ingen förstår vad du snackar om.
Citera
2017-06-22, 20:26
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det hon pratade om var ju den påstådda inspelningen i augusti 2016. Ska vi inte sluta räkna nu ? Diskussionen gäller ju JM och inte svenska språkets tempi. Jag tror att hon vet när hennes barn är födda, hon har allvarligare brister.

Nej det var ju i hennes utbrott i rätten där hon ifrågasatte att han gjorde så mot en mamma med två treåiga barn . Dock är det kanske inte så konstigt om hon är kvar i att de är tre år. De hade inte fyllt fyra när hon låstes in.
Citera
2017-06-22, 20:29
Medlem
3zas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera

Något mord kommer inte kunna bevisas. För den som kan sin matematik kan snabbt räkna ut hur många kiselalger det är per liter vatten. Det är inte många.

Hikes tar det i slutplädderingen. Tro mig.

Antal kiselalger per liter vatten som lägst i mätningarna i augusti 2015, enligt forskningsingejören på SLU: 590 014 st (femhundranittiotusenfjorton). På andra ställen i sjön: ca 10 miljoner. Lite väl många kan tyckas.
Citera
2017-06-22, 20:38
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Men du är ju helt ärkepuckad juridiskt.

Liksom din trådkompis det nysande puckot har du noll koll på juridik. I alla dina hundratals inlägg har jag aldrig sett dig referera till en lagparagraf eller lägga fram någon som helst källa. Jag tror inte ens att du kan läsa en lagtext.

Citat:
I min värld bedrivs en förundersökning av polis som säkrar bevis och kollar misstänktas uppgifter.

Menar du såna poliser som kn*llar med andras fruar (tillika blivande misstänkta) eller skrattar bort anmälningar om sexuellt utnyttjande och misshandel när det finns videoupptagning på händelsen?
Det är en stor tur att det finns mer kompetenta poliskolleger, åklagare och försäkringsutredare än dessa stolpskott.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2017-06-22 kl. 20:41.
Citera
2017-06-22, 20:51
Medlem
growlers avatar
Om det inte är redan är nämnt,så tippar jag på sluten psykvård,klar psykopat med ett otal andra störningar.
Citera
2017-06-22, 20:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Antal kiselalger per liter vatten som lägst i mätningarna i augusti 2015, enligt forskningsingejören på SLU: 590 014 st (femhundranittiotusenfjorton). På andra ställen i sjön: ca 10 miljoner. Lite väl många kan tyckas.

Och inga alger fanns i Aris lungor? Låter märkligt om han drunknat i sjön. Då förstår jag varför åklagaren lade stor vikt vid detta hehe.
Citera
2017-06-22, 20:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growler
Om det inte är redan är nämnt,så tippar jag på sluten psykvård,klar psykopat med ett otal andra störningar.

Rättspsyk är inte den domen psykopater får. De hamnar i fängelse.
Citera
2017-06-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror ju inte Hikes är med i HR, JM kommer att skylla sin livstidsdom på henne och försöka få någon annan som försvarar sig, kön till det jobbet kan ju inte vara så lång men någon kanske är galen nog att försöka.
I och för sig mycket möjligt, men jag kommenterade hennes agerande nu.
Citera
2017-06-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Detta är faktiskt högst sannolikt. Sorgligt men sannolikt. Förmodligen kommer JM även anklaga domaren för jäv, åklagaren för tjänstefel m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in