2017-06-22, 17:01
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Syftar här på de avlyssnade samtalen på hotellrummet i Nor*e, främst det 160829 mellan MR och hans fästmö i I*an: Z (S*ara i MR:s adressbok och en tjej han ska ha känt i fyra år). – I samtalet säger hanet har hela tiden skett successiva förändringar i MR:s berättelse - fram till erkännandet; dealen mellan honom och JM har ju från början varit att hålla tyst och han har bara genom förhörsledarna fått veta vad JM sagt (före FUP). De hemliga avlyssningarna mellan MR och hans kompisar talar för att MR:s främsta motivation varit att inte behöva vänta 10 år på ett uppehållstillstånd; att kunna ta hit sin familj och sin fästmö under deras livstid.

JM:s beteende gav honom huvudbry och avlyssningarna visar hans osäkerhet. - Så fort han pratar med någon kompis dryftar han - om än i lite förtäckta ordalag - sin situation. - Även kompisen på Plattan fick höra valda delar och föreslog avlyssning. Det tror jag inte MR ens tänkt på tidigare; han trodde mer än misstrodde JM vid den här tidpunkten, eller han ville så gärna tro på henne; erbjuder t.o.m. en av sina kompisar att komma och bo hos honom när han öppnat sin strandrestaurang:

I sina mer nyktra stunder blir han återigen ambivalent och vet inte riktigt vad han ska tro. - Men mest av allt är han förvirrad:170207 delgavs han FUP:et men hade dessförinnan fått veta en hel del av förhörsledarna, bl.a. betr. avlyssningarna mm. - Han fortsatte att skydda JM och hennes barn ett bra tag. Sedan han själv åkt fast tänkte han sig säkert ingen större vinst med sin badrumsinspelning i No*ge. - Inte förrän i början av maj; strax efter att åtal väckts den 28 april; först då förstår han, bl.a. genom sin advokat, vad "uppmana och förmå" innebär. - Försvararen får höra om inspelningarna MR gjort och MR kan då ha trott att hans kompis med automatik skulle skicka inspelningen och tröjan till polisen.

MR bör ha varit osäker betr. sin försvarsstrategi: Hans främsta motivation till inspelningen av JM synes ha varit en renodlad garanti för att JM inte skulle vända honom ryggen. När så båda syddes in var han motiverad att blåneka - och efter sitt erkännande att skydda JM. Han såg sig inte tjäna något på att också dra med sig henne; sin välgörare, i fallet.
Jag trodde han redan gjort det genom att implicera henne som instigator och chaufför.
Citera
2017-06-22, 17:04
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Jag har 43 minuter halvtaskig mobilinspelning från slutet av senaste förhandlingen där bl.a. utbrottet om "att ingen frågar hur JAG mår" till "Han kommer ju från Iran, det är bara att skicka'an dit". Jag har googlat runt lite och förstått att det inte är olagligt att spela in ljud eller dela med sig av dylikt material (rätta mig gärna om jag har fel!). Dock är det förbjudet att filma och ta kort under förhandligar, så det har jag inte gjort. Jag tänkte att jag skulle kunna korta ner filen och bara ta med utbrottet (och inget annat som kan vara till nackdel för någon part i detta mål senare). Skulle någon vilja höra detta? Isåfall: tips mottages tacksamt hur man enklast redigerar ljudfilen samt var man isåfall postar den. Finns det några moraliska betänkligheter utöver rent juridiska? För och emot? Jag såg tidigare i tråden att någon tänkte lägga ut ljudfiler efter rättegången? Är det mer moraliskt och lagligt korrekt? Någon med synpunkter/önskemål?

vore fantastiskt att höra!

det pratades om ett telefonsamtal som jm har deltagit i för någon dag sedan som kom upp till ytan i samband med denna blodiga tröja som påstås finna, är telefonsamtalet släppt som ljudfil någonstans?
Citera
2017-06-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
De är födda i december.
Är man inte 4 år i dec 2016 då ?
Citera
2017-06-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1

Ja det stämmer, de blir 5år i år.
Citera
2017-06-22, 17:35
Medlem
Citat:
Det hon pratade om var ju den påstådda inspelningen i augusti 2016. Ska vi inte sluta räkna nu ? Diskussionen gäller ju JM och inte svenska språkets tempi. Jag tror att hon vet när hennes barn är födda, hon har allvarligare brister.
Citera
2017-06-22, 17:35
Medlem
Reimers avatar
Man får i alla fall ge en eloge till Wenna och Fahlander, de har lyckats förstöra hela midsommaren både för JM och Hikes genom att lansera MR,s senaste utsaga så lägligt.

JM,s är ju förstörd ändå men bara vetskapen om att MR,s försöker plocka fram hennes glappande käft i den inspelning som gjordes svider nog fan extra, inte kul att hänga sig själv bara för att man har en liten hjärna och stor käft.

Hikes har hamnat i ett djävligt knepigt läge, ska hon försöka använda utsagan för att få MR,s trovärdighet ifrågasatt och hur hårt ska hon gå på?

Får de fram ljudfilen och t-shirten efter att hon sågat MR längs fotknölarna framstår hon som en ren idiot och lär få höra det resten av sin yrkeskarriär, ska hon våga chansa?

Nu är ju inte Hikes ett adhdfall som JM så hon kommer ju att tänka efter djävligt noga innan hon gör något det är ju en sak som är säker men osäkerheten i hur hon ska agera måste gnaga henne.

Jag ger mig fan på att det är Wenna som tänkt ut upplägget, bara en kvinna kan vara så här djävlig mot andra kvinnor och det kanske finns fog för att JM tyckte att Wenna var den "elakaste människa hon mött".

I och för sig så spelar den här inspelningen ingen som helst roll i hur JM kommer att dömas, hon har grävt sin egen grav redan med alla sina lögner och annat, hon fälls och får livstid oavsett inspelningen.
Citera
2017-06-22, 17:42
Medlem
andrewcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
hon fälls och får livstid oavsett inspelningen.
Vilket hovrätten kommer fastslå!
Citera
2017-06-22, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Man får i alla fall ge en eloge till Wenna och Fahlander, de har lyckats förstöra hela midsommaren både för JM och Hikes genom att lansera MR,s senaste utsaga så lägligt.

JM,s är ju förstörd ändå men bara vetskapen om att MR,s försöker plocka fram hennes glappande käft i den inspelning som gjordes svider nog fan extra, inte kul att hänga sig själv bara för att man har en liten hjärna och stor käft.

Hikes har hamnat i ett djävligt knepigt läge, ska hon försöka använda utsagan för att få MR,s trovärdighet ifrågasatt och hur hårt ska hon gå på?

Får de fram ljudfilen och t-shirten efter att hon sågat MR längs fotknölarna framstår hon som en ren idiot och lär få höra det resten av sin yrkeskarriär, ska hon våga chansa?

Nu är ju inte Hikes ett adhdfall som JM så hon kommer ju att tänka efter djävligt noga innan hon gör något det är ju en sak som är säker men osäkerheten i hur hon ska agera måste gnaga henne.

Jag ger mig fan på att det är Wenna som tänkt ut upplägget, bara en kvinna kan vara så här djävlig mot andra kvinnor och det kanske finns fog för att JM tyckte att Wenna var den "elakaste människa hon mött".

I och för sig så spelar den här inspelningen ingen som helst roll i hur JM kommer att dömas, hon har grävt sin egen grav redan med alla sina lögner och annat, hon fälls och får livstid oavsett inspelningen.

Applåd. Starkt skrivet.
Någon ljudfil eller tshirt finns ju inte som du nämner.
Men jag skulle gärna ta mot din åsikt om att mördaren MR sitter med släppta restriktioner och "samarbetar" med kriminella afghaner från häktet för att skapa bevis?
Har du varit med om något liknande?
Citera
2017-06-22, 18:33
Medlem
andrewcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Applåd
Har du varit med om något liknande?
Finns det ens någon liknande JM?
Citera
2017-06-22, 18:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Tvillingarna - en pojke och en flicka - föddes i december 2012.
Deras pappa Aki dog augusti 2015 när de var 2½ år gamla.
Deras morfar Göran mördades i augusti 2016 när de var 3½ år gamla.

JM anklagar MR för att skylla på en mor med två små 3-åriga barn när mordet skedde i augusti förra året.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-22 kl. 18:40.
Citera
2017-06-22, 18:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrewc
Finns det ens någon liknande JM?

Låt oss hoppas att det inte är så!
Citera
2017-06-22, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Älta vidare du - dock är turordningen exakt som jag skrivit.
- MR initierar förhör 5 maj.
- MR önskar få tag på denna ljudfil.
- Ljudfilssök i mobilen ger inget resultat. ÅK är skyldig att respondera på MRs önskemål.
- MR och advokaten söker efter den person som sägs ha den.

Han uppger i förhör att om HAN begär detta, när HAN är i knipa så ska han höra av sig till denna person.
Personen ifråga är även efterlyst och lär inte ropa Yippee ki-yay, motherfucker och inställa sig till polisen.

DÄRAV har MR ringt och eftersökt denna. I dina korkade värld ska du ha det till att han sitter utan tillsyn och ringer fritt. Alla restriktioner är släppta vind för våg, samtal oövervakat, finns ingen tolk, ingen polis.
Har han rent av fria permissioner?

Självklart har han rätt att via/i samspråk med sin advokat verka för den bevisning han vill ha fram.
Hur har du tänkt dig ÅK ska respondera?
Nej, det får du inte.
Nej, vi slänger dina uppgifter i slasken sonika.

Ps. Även om du kursiverar stolpskott dag ut och dag in så framstår du enbart som dryg,

God eftermiddag.

Du har helt enkelt fel.

Det finns tidigare förhör än 5e maj som "slaskades" med viss info om bevis.
Du vet inget om vad polisen utrett i detta.
Och du har ingen aning om när och hur åklassistent MR började söka detta ihop med "vittnet" Jähresten, hans restriktioner har varit hävda längre än så.

Du läser lite media, lite i fupp men har inte koll, långt ifrån allt beskrivs där. Hikes däremot har..
Läs sakframställan, Hikes har varit ganska cool under rättegången och verkar numera finna poäng i de flesta punkter från denna. Utan att det (för)tar ansvar från JM för sina handlingar..vilka de nu kan bevisas vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in