2017-06-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det är inte skit samma för ett förbud kommer innebära ett stopp på att växla in den digitala valutan till riktiga pengar.

Spelar väl ingen roll när du i framtiden kommer kunna köpa i princip allt med diverse digitala valutor, kanske inte på t ex systembolaget men många privata aktörer lär acceptera bitcoins etc.
Citera
2017-06-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwollenRaspbear
Spelar väl ingen roll när du i framtiden kommer kunna köpa i princip allt med diverse digitala valutor, kanske inte på t ex systembolaget men många privata aktörer lär acceptera bitcoins etc.

Ok så du ska köpa Bitcoin för svenska kronor.
Sedan köper du något för Bitcoins vilket innebär att butiken du handlar i får svenska kronor eftersom det skiter i Bitcoins totalt.

Vad är så fantastiskt med det ?
Citera
2017-06-18, 10:27
Medlem
TheZoigs avatar
Försökt överföra från Länsförsäkringar till Bitstamp men misstänker att LF har svartlistat Bitstamps IBAN... Någon som känner till en bank som godkänner överföringar till Bitstamp, alternativt Kraken?

mvh
Citera
2017-06-18, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Ok så du ska köpa Bitcoin för svenska kronor.
Sedan köper du något för Bitcoins vilket innebär att butiken du handlar i får svenska kronor eftersom det skiter i Bitcoins totalt.

Vad är så fantastiskt med det ?

När kryptovalutor blir mainstream finns det ingen större anledning att växla tillbaka till fiat valutor.

Tror inte dom flesta förstår hur stort krypto valutor egentligen är, detta ger folk frihet över sina egna tillgångar.

Sedan är dagens valuta på väg att bli internet baserad, då kontanter är på väg bort, vilket hade gjort att regeringar hade haft 100% kontroll över folks tillgångar, krypto valutor förhindrar detta.

Att ge en regering en sådan kontroll är aldrig bra.
Citera
2017-06-18, 17:51
Medlem
Revelationss avatar
Jag har funder att investera kanske 250-300k och köpa 20st Antminer S9 och dra till Kina eftersom elen i Sverige hade kostat 25.000/mån jämfört med 8000/mån i Kina.
Dessa 20 maskiner hade dragit in ca 80.000kr per månad. Minus el och garage hyra.
Vad tycker ni? Helt galet eller en vettig plan? Jag tänkte såklart inte hålla på med det i all evighet, men kanske 2-3 år eller så länge det är lönsamt. Man lär kunna spara en del för att starta eget.
Citera
2017-06-18, 18:18
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Dessa 20 maskiner hade dragit in ca 80.000kr per månad
Även om din intäktsprognos är rätt, så tänk på att den med hög sannolikhet kommer falla för varje månad framöver. Det finns inget som indikerar att hashraten kommer plana ut framöver. Snarare tvärtom: https://blockchain.info/charts/hash-rate?timespan=all
Citera
2017-06-18, 19:38
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Även om din intäktsprognos är rätt, så tänk på att den med hög sannolikhet kommer falla för varje månad framöver. Det finns inget som indikerar att hashraten kommer plana ut framöver. Snarare tvärtom: https://blockchain.info/charts/hash-rate?timespan=all

Jag vet, därför skrev jag sa länge det är lönsamt, eller 2-3 år.
Citera
2017-06-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Försökt överföra från Länsförsäkringar till Bitstamp men misstänker att LF har svartlistat Bitstamps IBAN... Någon som känner till en bank som godkänner överföringar till Bitstamp, alternativt Kraken?

mvh
Med Swedbank kan man föra över till Kraken
Citera
2017-06-19, 09:26
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Det är inte antal Bitcoin som avgör priset för överföringen utan storleken på transaktionen, alltså hur många ingångar och utgångar du kommer att använda. När du vet storleken kan du beräkna viken avgift du behöver betala för att få transaktionen bekräftad inom ett dygn. Använd https://bitcoinfees.21.co/ för att se nuvarande priser och hoppas sedan på att inte alltför många andra betalar högre avgift efter att du gjort din transaktion.

Tyvärr förstår jag mig inte på länken. Hur vwt ja storleken och hur beräknar jag sedan? Vad använder jag länken till?
Citera
2017-06-19, 20:52
Medlem
Om din plånbok inte visar storleken på transaktionen kan du använda https://coinb.in för att beräkna storleken. Klicka på New > transaction och klistra in adressen du ska skicka ifrån. Kika under fliken Inputs för att välja källan. Färre ger en mindre transaktion. Välj dina Outputs d.v.s. vart du vill skicka dina Bitcoin. Glöm inte att lägga till en växeladress som du själv kontrollerar. Allt som inte går till en output får grävarna ta som en avgift. Men i detta fallet ska du inte göra transaktionen ifrån coinb.in, bara beräkna storleken så du riskerar inget
När du klickar på Submit ser du transaktionen i raw text och storleken.
Citera
2017-06-22, 00:26
Medlem
Citat:
Jag har funder att investera kanske 250-300k och köpa 20st Antminer S9 och dra till Kina eftersom elen i Sverige hade kostat 25.000/mån jämfört med 8000/mån i Kina.
Dessa 20 maskiner hade dragit in ca 80.000kr per månad. Minus el och garage hyra.
Vad tycker ni? Helt galet eller en vettig plan? Jag tänkte såklart inte hålla på med det i all evighet, men kanske 2-3 år eller så länge det är lönsamt. Man lär kunna spara en del för att starta eget.

Varför behöver du flytta till Kina? Om du bara hyr en kontorsplats på något co-op företag bör det fungera utan konsekvenser antar jag?

De lär ju inte kunna spåra att det är du som drar all el?
Citera
2017-06-22, 08:31
Medlem
Citat:

Helt galet i min mening. Det är 4 månader för att ens nå break even, och då har du inte tagit höjd för att svårigheten att mina ökar med tiden. Sen har du flyttkostnader osv osv. Till skillnad från att bara göra som alla andra och ha ett vanligt jobb i Sverige där du drar in 20k eller mer i månaden. Med din plan hade du varit +-0 efter 4 månader i Kina, men i Sverige +80k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in