2017-06-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Försökte föra över pengar till mitt manerokonto idag, men för att ladda mitt konto så var jag tydligen tvungen att skapa ett OKPAY-konto som även ville ha upggifter om mig samt en bild på mitt ID-kort för att jag skulle kunna ladda detta konto via mitt kreditkort :P
Är det säkert att skapa ett sådant konto på denna sajt? Någon annan som har gjort det?
https://www.okpay.com/en
Jadå, okpay är hur lugnt som helst. Gjorde det ett tag själv för att köpa monero
Citera
2017-06-01, 23:53
Avslutad
Glöm det.
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2017-06-02 kl. 00:09.
Citera
2017-06-04, 18:50
Medlem
på tre veckor en fördubbling men när vänder det neråt tror ni?
Citera
2017-06-06, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenrackare
på tre veckor en fördubbling men när vänder det neråt tror ni?

https://www.investing.com/currencies/btc-usd-historical-data

Frågan är när nästa justering kommer men det har ökat något sinnessjukt senaste 7 dagarna.

+29% sedan 31 maj.
Citera
2017-06-06, 18:14
Medlem
lagomtjocks avatar
Tja.

Kan någon snäll människa hjälpa mig (en ekonomisk idiot) att förstå vad som nyss hände i en Bitcoin-transaktion?
Jag köpte för 2 -3 timmar sedan Bitcoin för 4450 av en säljare på localbitcoin.
Sen förde jag över den hela den summan till en annan plånbok.
Men när transaktionen var genomförd så blev det kvar ca 3600
Problemet är att jag inte riktigt kollade kurser och pris jag köpte för misstänker jag?
Och nån typ av peak i pris för bitcoin inträffat under dagen?

Tacksam för all hjälp jag kan få att reda ut var mina 7-8 hundra tog vägen
Citera
2017-06-06, 18:49
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomtjock
Problemet är att jag inte riktigt kollade kurser och pris jag köpte för misstänker jag?

Du köpte nog till ett pris 10% högre än de större exchangerna. Sedan hade du mycket riktigt en peak för 3 timmar sedan som det sedan har fallit tillbaka runt 8% ifrån. Om du någon gång ska köpa för större summor så bör du använda Kraken eller Bitstamp för att få ett mer marknadsmässigt pris.
Citera
2017-06-06, 18:54
Medlem
lagomtjocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Du köpte nog till ett pris 10% högre än de större exchangerna. Sedan hade du mycket riktigt en peak för 3 timmar sedan som det sedan har fallit tillbaka runt 8% ifrån. Om du någon gång ska köpa för större summor så bör du använda Kraken eller Bitstamp för att få ett mer marknadsmässigt pris.

Ungefär som jag trodde.
Jaja nån professor i ekonomi är jag då rakt inte!
Tack för hjälpen och tipset!
Citera
2017-06-13, 13:00
Medlem
dknerks avatar
Hej. Jag ska göra en överföring mellan wallets på cirka 0.25btc. Vad skulle ni rekommendera för fee för att det ska komma in på runt 24h. Jag bryr mig alltså inte om hastighet utam så låg fee som möjligt utan att överföringen blir "fryst" i flera dagar.
Citera
2017-06-13, 23:03
Medlem
Det är inte antal Bitcoin som avgör priset för överföringen utan storleken på transaktionen, alltså hur många ingångar och utgångar du kommer att använda. När du vet storleken kan du beräkna viken avgift du behöver betala för att få transaktionen bekräftad inom ett dygn. Använd https://bitcoinfees.21.co/ för att se nuvarande priser och hoppas sedan på att inte alltför många andra betalar högre avgift efter att du gjort din transaktion.
Citera
2017-06-14, 00:00
Medlem
Josefass avatar
Hur hade ni diversifierat inför BIP148/Segwit2x?

Känner att jag är alldeles för djupt in i Bitcoin. Ungefär 10% av mina tillgångar är i ETH.
Funderar på att öka % till 20 eller 25. Priset på ETH är dock alldeles för högt just nu.
Hade priset på bitcoin legat på 2900 och ETH på 280-300 så hade jag växlat direkt.

Vad hade ni gjort? Om ni hade ägt, låt oss säga 10BTC. Hur många hade ni köpt ETH för?
Citera
2017-06-14, 03:23
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefas
Hur hade ni diversifierat inför BIP148/Segwit2x?
Om Bitcoin får SegWit och ingen split så tror jag priset kan dubbleras. Då jag tror detta är det mest sannolika utfallet så kommer jag att ha det mesta i Bitcoin. Om du ska diversifiera så ska du nog undvika Ethereum i dagsläget och istället inrikta dig på Litecoin och Monero.
Citera
2017-06-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Om Bitcoin får SegWit och ingen split så tror jag priset kan dubbleras. Då jag tror detta är det mest sannolika utfallet så kommer jag att ha det mesta i Bitcoin. Om du ska diversifiera så ska du nog undvika Ethereum i dagsläget och istället inrikta dig på Litecoin och Monero.
Finns det något datum eller liknande när Segwit ska röstas om eller hur det nu går till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in