2017-06-22, 03:33
Medlem
Under rättegången idag så sade MR att på inspelningen så har han fått JM att erkänna allt från att ha planerat allt till hur de skulle komma undan efter gärningen. Tycker det låter otroligt märkligt att han skulle fått JM att prata så detaljerat EFTER mordet, då jag förstått det som att inspelningen skett då....
Nja, denna inspelning tar jag med en nypa salt tills motsatsen ev är bevisad.
Citera
2017-06-22, 04:19
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon är väl medveten om inspelningen men hade in i det längsta trott att den försvunnit i hanteringen. - Fram till i dag har hon genomgående talat om MR som "en fin kille", "en söt, lite blyg, pojke med en snusnäsduk om håret" och liknande; en kille som haft problem med droger och som aldrig skulle kunna mörda någon. - Och när hans erkännande ånyo drogs för henne hette det att "drogerna tog min pappas liv".

Men, som sagt, i dag blev det plötsligt nya tag - och nu togs det i ordentligt.

Någonting var det som hände i dag, ja! Det är för kul att titta på Expressens förstasida, så träffsäkra rubriker!

"Skicka ut honom" Arbogakvinnan bröt ihop i rättssalen "Är ingen som tänker på hur jag mår" Avbröt advokaten

Är inte detta Johanna i ett nötskal. För några veckor sedan ville hon gifta sig med honom, jajamen! Hon trodde inte att MR hade dödat hennes pappa fast hon körde honom dit, gav honom kniven och såg när han blodig återvände från huset.

Inget har tidigare rubbat henne, nejdå, hon har talat om afghaners utsatthet i Iran. Hon var beredd att gifta sig med honom så att han kunde ta hit sin flickvän så räddade hon två liv. Hennes kärlek till de mest utsatta var beundransvärd.
Vad hände i dag? Hur kunde Johanna tappa fattningen så totalt. Hon som är så lugn, enligt egen utsago.
Denna rättegången har varit otrolig på alla sätt och vis. Trots allvaret som vi alla är medvetna om så har det varit så många roliga inlägg. Många gånger har det varit kul att bara sitta och läsa och skratta åt flashbackarnas humor. När denna rättegången tar slut så kommer jag faktiskt att sakna tråden. Det finns några som är väldigt pålästa och lugna bl a du. Jag blev arg när jag läste FUP även om jag nu ser humorn i det. Sedan rättegången..

Johanna och de tolv alibin. Johannas ensamhet när hon inser att det bara är hon som besitter psykologiska kunskaper på bygget. Johannas diagnos på sig själv som gränspsykotisk i månader. Den frustration hon måste känt när hon försökte muta vakter och blev anklagad för det.. Det var ju trots allt polisen som uppmanat henne. När Hikes frågade hennes äldsta dotter om hon hörde röster. När hon försökte "skydda Yes" genom barnperspektivet, vi vet ju hur mycket hon tänker på sina barn. Ja, listan kan göras hur lång som helst...
Hennes snurriga uttalanden blir klassiker Javisst ja, alla hennes lappar också. Både de gömda som hon försökte smuggla ut och de som visades för pressen.

Att jag/vi inte ägnar någon tid åt MR beror ju på att han är klar för fängelse Det finns liksom inte så mycket att säga där, tycker jag.
Men för att komma tillbaka till dagen så visst var det inspelningen som fick henne att bli skogstokig. Att vända så fullständigt och bryta ihop har ju definitivt en anledning. Inspelningens vara eller icke vara spelar mindre roll, det räcker med att hon börjar fundera på om hon verkligen blivit inspelad. Om hon faktiskt sagt graverande saker som finns på band.

Sedan blir det en runda i HR också, då är vi beredda
Senast redigerad av why123 2017-06-22 kl. 04:33. Anledning: .
Citera
2017-06-22, 06:52
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det är inte så att det av lagtekniska skäl var nu eller aldrig om det här beviset skulle tas upp ?

Som jag förstår det måste hovrätten beakta alla bevis som lagts fram i tingsrätten, om en part anför dem som skäl att ändra domen.
Om man inkommer med nya bevis kan hovrätten välja att bortse från dem.
Vet inte om det har någon praktisk betydelse i detta fall.

Jag tror också att MR ser detta som en livförsäkring. Han är på goda grunder rädd för att själv bli mördad.
Citera
2017-06-22, 07:53
Medlem
3zas avatar
Att kalla någon som mördat ens älskade far för idiot är ett ganska intressant ordval. Fundera på det en stund.
Citera
2017-06-22, 07:56
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hjälp önskas 😕 jag fattar inte varför ljudfilen skulle "kommit" till MRs telefon? Det var väl han som spelade in samtalet och sedan gav det till kompisen?
Han spelade in det på en ipod, inte på sin telefon. ipoden lämnades över till kompisen som "säkerhet" i original.
han fick del av det till sin telefon för att konfrontera
Citera
2017-06-22, 08:06
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
– De sa att jag skulle få träffa läkare men att man inte skulle sätta in någon behandling för då hade biverkningarna blivit värre, säger hon.

Arbogakvinnan berättar om påstådda följder av stroken:
– Jag har tappat nästan all min engelska. Samtidigt har jag kommit ihåg min tyska.

Så om Johanna hade fått behandling för sin stroke, så hade hon pratat flytande tyska men tyvärr ingen engelska alls. Då förstår jag varför hon valde att gå från akuten innan läkaren kom.

Ja, vad ska man säga om denna knepiga kvinna? Jag skriver under på vad en skribent skrev här tidigare, jag kommer att sakna att följa rättegången. Trots allt fruktansvärt som hänt har det varit varierande och oförutsägbart.

Om hon inte hade tagit till mord för att tjäna storkovan, hade hon kanske varit en rolig person att umgås med?
hahaha samma här
hoppas på ett överklagande och en ny omgång på högre instanser
Citera
2017-06-22, 08:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Ska kika, men efter rättegången kommer jag att lägga upp alla ljudfiler från den.
Det tac

Ja dagens utbrott kommer nog att bli minnesvärt!
Citera
2017-06-22, 08:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Från de hemliga avlyssningarna 160829:
Hotell i N; MR i samtal med Z:
MR:s nödåtgärd bör ha vidtagits lördagen den 20 aug:
Från dagens förhandlingarVissa butiker med tekniska prylar öppna lör till 22.00 (företrädesvis de i och kring Centralen).

MR:s berättelse är följdriktig och stöds av kända fakta.
Tack så hemskt mycket! Min känsla var att det stämde. Varför skulle MR börja ljuga och hitta på denna historia och förlora i trovärdighet?
Sen om inspelningen kommer fram är en annan femma. Verkar vara en del hinder på vägen så att säga.
Citera
2017-06-22, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har inte haft möjligheten att hänga med bra idag. Nu sitter jag och läser ikapp live-rapporteringarna. Jag reagerade på en fråga som Hikes ställde till JM ang. mordet på Aki:

Ann-Sofie Sannemalm SVT
Hikes: Den 23 augusti - din 19-åriga dotter var ju här och berättade om ett tillfälle?
- Ja, jag och hon och hennes pojkvän, och min 13-årige son var där. Vi skulle ta upp kräftnätet, räddningstjänsten hade ju dragit upp nätet på land och när dotterns hund jagade ut ett får i vattnet så försökte det simma. Jag orkade inte dra i båten själv. Så vi såg hur det simmade och sjönk. Sen var det ett annat får - då fick jag hjälp av min svärson att dra i båten och vi hämtade det.

Om jag inte missminner mig helt har väl fårägaren hörts via telefon och vittnat om att det fanns inga får kvar i augusti ?

P.S. Om detta är sant ! så vilken hjälteinsats av den goda bullbakande mamman. Hon värnar om fåren i vår herres hage... D.S

Det var året efter vid mordet på pappan dom fåren var borta.
Citera
2017-06-22, 08:35
Medlem
Jag ställer frågan igen som jag inte fick svar på Vad gynnar Johanna bäst att bli inlåst som psykopat livet ut på rättspsyk eller tilbringa resten av sitt liv på hinseberg?
Citera
2017-06-22, 08:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I väntan på cliffhangern med den långväga resenären, to be or not to be, så skulle jag vilja höra hennes utbrott i rätten idag, vilken röst hon valde då.
Hon verkar ha reagerat rejält enligt live efter förhör om ljudinspelning:
"Hon riktar sin ilska mot Mohammad Rajabi och kallar honom idiot. "Skicka ut honom!" skriker hon."

"Jag har inte tidigare sett Arbogakvinnan så känslomässig. Hon har gråtit vid flera tillfällen tidigare men nu hade hon svårt att få fram orden."

Hon var klart förbannad och visade sitt rätta jag för en kort stund, den JM som A*i och alla andra som kommit i hennes väg fått möta, de hade inte det skydd som MR trots allt hade i och med att det skedde i rätten, de fick nog höra betydligt värre saker än att bli kallad idiot.

Det spelar ingen roll om det inspelade kommer fram eller inte, JM kommer att fällas på sina egna meriter ändå, avlyssningen, avsaknad av alibi, motiv och hennes kroniska ljugande kommer att skicka henne på ett välförtjänt livstidsstraff, får de tag på inspelningen så blir det bara en bonus för oss som vill höra på en riktigt ondskefull och mordisk kvinna.

Västmanlands Tingsrätt har hanterat lögnare som JM förut och de har för länge sedan genomskådat henne.
Senast redigerad av Reimer 2017-06-22 kl. 09:16.
Citera
2017-06-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det tac

Ja dagens utbrott kommer nog att bli minnesvärt!
På denna sida finns två ljudupptagningar. Långt ner på sidan finns den när KM bryter ihop
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3nMxq/arbogakvinnan-ska-ha-erkant--pa-hemlig-bandinspelning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in