2017-06-22, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Inget har tidigare rubbat henne, nejdå, hon har talat om afghaners utsatthet i Iran. Hon var beredd att gifta sig med honom så att han kunde ta hit sin flickvän så räddade hon två liv. Hennes kärlek till de mest utsatta var beundransvärd.
Vad hände i dag? Hur kunde Johanna tappa fattningen så totalt. Hon som är så lugn, enligt egen utsago.
Denna rättegången har varit otrolig på alla sätt och vis. Trots allvaret som vi alla är medvetna om så har det varit så många roliga inlägg. Många gånger har det varit kul att bara sitta och läsa och skratta åt flashbackarnas humor. När denna rättegången tar slut så kommer jag faktiskt att sakna tråden. Det finns några som är väldigt pålästa och lugna bl a du. Jag blev arg när jag läste FUP även om jag nu ser humorn i det. Sedan rättegången..

Johanna och de tolv alibin. Johannas ensamhet när hon inser att det bara är hon som besitter psykologiska kunskaper på bygget. Johannas diagnos på sig själv som gränspsykotisk i månader. Den frustration hon måste känt när hon försökte muta vakter och blev anklagad för det.. Det var ju trots allt polisen som uppmanat henne. När Hikes frågade hennes äldsta dotter om hon hörde röster. När hon försökte "skydda Yes" genom barnperspektivet, vi vet ju hur mycket hon tänker på sina barn. Ja, listan kan göras hur lång som helst...
Hennes snurriga uttalanden blir klassiker Javisst ja, alla hennes lappar också. Både de gömda som hon försökte smuggla ut och de som visades för pressen.

Att jag/vi inte ägnar någon tid åt MR beror ju på att han är klar för fängelse Det finns liksom inte så mycket att säga där, tycker jag.
Men för att komma tillbaka till dagen så visst var det inspelningen som fick henne att bli skogstokig. Att vända så fullständigt och bryta ihop har ju definitivt en anledning. Inspelningens vara eller icke vara spelar mindre roll, det räcker med att hon börjar fundera på om hon verkligen blivit inspelad. Om hon faktiskt sagt graverande saker som finns på band.

Sedan blir det en runda i HR också, då är vi beredda

Det fetade: ....och därför tror jag inspelningen finns! Hon satsar nu på att den aldrig kommer till Sverige, neka in i kaklet! Strutsbeteendet vi har sett hela vägen. Sen känner hon till miljön, och tid är kanske inte det mest relevanta där. Det kan ta ett år innan den här inspelningen kommer fram! Jag hoppas afghanerna kan överraska henne och lämna den här inspelningen snabbt som ögat! Hon kommer fortsätta neka, men det hade ändå varit en intressant twist!

Och till alla som ställer sig kritiska till att hon ska sitta en timme och erkänna: får hon sätta igång att prata så är det ingen hejd, det har vi sett i full offentlighet genom rättegången. Får hon dessutom prata om hur fantastisk och intelligent hon själv är, samt hur synd det är om henne som alla är så dumma mot, så tror jag vad som helst kan komma fram...

"THE ARTS OF DENIAL".........
Senast redigerad av chebba 2017-06-22 kl. 08:59.
Citera
2017-06-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Jag ställer frågan igen som jag inte fick svar på Vad gynnar Johanna bäst att bli inlåst som psykopat livet ut på rättspsyk eller tilbringa resten av sitt liv på hinseberg?

Fullständigt amatörmässig kommentar från mig nu: Det beror på vad som gynnar henne mest.
Psyk: om hon vill ärva efter sina föräldrar. Men nu ger ju AM bort alla pengarna....
Hinseberg: Hon är inte sjuk, hon är världens mest fantastiska människa. ALLA ANDRA är sjuka!! Hon anser det nog som en förolämpning att bli skickad till psyk......
Citera
2017-06-22, 09:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I väntan på cliffhangern med den långväga resenären, to be or not to be, så skulle jag vilja höra hennes utbrott i rätten idag, vilken röst hon valde då.
Hon verkar ha reagerat rejält enligt live efter förhör om ljudinspelning:
"Hon riktar sin ilska mot Mohammad Rajabi och kallar honom idiot. "Skicka ut honom!" skriker hon."

"Jag har inte tidigare sett Arbogakvinnan så känslomässig. Hon har gråtit vid flera tillfällen tidigare men nu hade hon svårt att få fram orden."

Jag har förgäves sökt en "oblurrad" version där man får höra JMs utbrott.

Från förhör 2017-06-21:
"När den hemliga ljudinspelningen kom på tal grät 42-åringen kraftigt. Hon skrek att ex-pojkvännen var en idiot och att han skulle skickas ut ur landet."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/42-aringen-utbrott-mot-ex-pojkvannen

Någon minut senare i samma förhör (från SVTs referat):
"Hikes: Vet du vilken dag det här var?
- Det var en lördag. Sen sitter han och ljuger, alltså han har väckt mig mitt i natten och att jag har pratat i två timmar, att jag skulle ha kastat mobiltelefonen i golvet, det finns inte. Jag är världens lugnaste person."

Citera
2017-06-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Från förhör 2017-06-21:
"När den hemliga ljudinspelningen kom på tal grät 42-åringen kraftigt. Hon skrek att ex-pojkvännen var en idiot och att han skulle skickas ut ur landet."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/42-aringen-utbrott-mot-ex-pojkvannen

Ja, den skulle man vilja höra!! Där tror jag man får höra den sanna JM, inte allt det här skådespeleri-mjäket hon kör med på de inspelningar vi hört hittills.....
Citera
2017-06-22, 09:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Ja, den skulle man vilja höra!! Där tror jag man får höra den sanna JM, inte allt det här skådespeleri-mjäket hon kör med på de inspelningar vi hört hittills.....

Varför så arg?
Vad var det som gjorde JM så arg?
– Hade hon blivit så arg om inspelningen, som hon sa själv, inte existerade?
– Trodde hon att originalet fanns på MRs telefon och nu var raderat?

Jag tror att det var nytt för henne att det kan finnas ett original som nu är på väg till Västerås.

Jag tror inte att det spelar så stor roll, men jag hoppas ändå att inspelningen existerar och dyker upp. Tillsammans med JMs t-shirt med Görans blod på. Det vore en bra avrundning på en komplicerad och svåröverskådlig rättegång.

Jag gör ett försök att rekapitulera åtalspunkterna.
– Stämpling till mord.
– Mord på Aki.
– Försök till grovt bedrägeri med brukande av falsk urkund.
– Grovt bedrägeri (AFA).
– Urkundsförfalskning (bouppteckning).
– Givande av muta (häktesvakt).
– Hot mot tjänsteman (förhörsledare).
– Mord och mordförsök alternativt anstiftan och medhjälp till mord (Göran och Anki).

Fick jag med allt?

Citera
2017-06-22, 09:41
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Ann-Sofie Sannemalm svt
Hikes: Sen sa du att du får 7-8 minuter av den här inspelningen till din telefon. Vad är det för telefon?
- Det är en Iphone

Är det den mobilen som polisen har nu så finns ju redan inspelningen i den, som kompisen skickade.
han kanske skickade den på nån online fileshare tjänst, då finns det inte i telefonen
Citera
2017-06-22, 09:44
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
På denna sida finns två ljudupptagningar. Långt ner på sidan finns den när KM bryter ihop
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3nMxq/arbogakvinnan-ska-ha-erkant--pa-hemlig-bandinspelning
tyvärr inte den biten där hon skriker åt idioten
Citera
2017-06-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har inte haft möjligheten att hänga med bra idag. Nu sitter jag och läser ikapp live-rapporteringarna. Jag reagerade på en fråga som Hikes ställde till JM ang. mordet på Aki:

Ann-Sofie Sannemalm SVT
Hikes: Den 23 augusti - din 19-åriga dotter var ju här och berättade om ett tillfälle?
- Ja, jag och hon och hennes pojkvän, och min 13-årige son var där. Vi skulle ta upp kräftnätet, räddningstjänsten hade ju dragit upp nätet på land och när dotterns hund jagade ut ett får i vattnet så försökte det simma. Jag orkade inte dra i båten själv. Så vi såg hur det simmade och sjönk. Sen var det ett annat får - då fick jag hjälp av min svärson att dra i båten och vi hämtade det.

Om jag inte missminner mig helt har väl fårägaren hörts via telefon och vittnat om att det fanns inga får kvar i augusti ?

P.S. Om detta är sant ! så vilken hjälteinsats av den goda bullbakande mamman. Hon värnar om fåren i vår herres hage... D.S

Var kommer detta ifrån? Finns det dokumenterat att räddningstjänsten dragit upp nät?
Citera
2017-06-22, 09:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Jag ställer frågan igen som jag inte fick svar på Vad gynnar Johanna bäst att bli inlåst som psykopat livet ut på rättspsyk eller tilbringa resten av sitt liv på hinseberg?

Utan att veta naturligtvis, skulle jag gissa på att damen ifråga väljer rättspsyk.
Där kan hon nämligen "plötsligt tillfriska" och med manipulation och övertalning - kanske - lyckas snacka sig till permissioner, fördelar och längre fram en utskrivning. På Hinsan är hon nog mer "en av alla de andra" kvinnorna som ska hållas i tukt.

Hon har en grandios självbild, hon tror att hon kan överlista många. I fängelset är det mer strikta regler om minst 10 år innan första diskussionen om tidsbegränsning kan komma på fråga. På Rättspsyk är det mer löpande bedömning och utvärdering, terapi. Något som JM nog tror sig vara duktig på.
Citera
2017-06-22, 10:00
Medlem
Nikhitas avatar
JM och AP säljer huset och flyttar isär under sommaren 2014.

Citat:
I november 2014 ansöker 42-åringen och maken om livförsäkring på det högsta beloppet på sex miljoner kronor, säger åklagaren.

-Vid den här tiden är de inte gifta och då ärver inte den andra parten vid andra personens död. Men det läker så att säga paret den 8 december 2014 när de gifter sig, säger Fahlander.

Tycker att det säger en hel del.

Tydligen så tänkte AP teckna en livförsäkring själv tidigare. Kanske då hon kom på sin hemska plan. Han gjorde iaf en stor hälsoundersökning i samband med detta som inte visade på något missbruk som JM har påstått att han haft.
Citera
2017-06-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Utan att veta naturligtvis, skulle jag gissa på att damen ifråga väljer rättspsyk.
Där kan hon nämligen "plötsligt tillfriska" och med manipulation och övertalning - kanske - lyckas snacka sig till permissioner, fördelar och längre fram en utskrivning. På Hinsan är hon nog mer "en av alla de andra" kvinnorna som ska hållas i tukt.

Hon har en grandios självbild, hon tror att hon kan överlista många. I fängelset är det mer strikta regler om minst 10 år innan första diskussionen om tidsbegränsning kan komma på fråga. På Rättspsyk är det mer löpande bedömning och utvärdering, terapi. Något som JM nog tror sig vara duktig på.

Fast på rättspsykiatriska kan du däremot få riktig livstid.
Citera
2017-06-22, 10:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Från förhör 2017-06-21:

Någon minut senare i samma förhör (från SVTs referat):
"Hikes: Vet du vilken dag det här var?
- Det var en lördag. Sen sitter han och ljuger, alltså han har väckt mig mitt i natten och att jag har pratat i två timmar, att jag skulle ha kastat mobiltelefonen i golvet, det finns inte. Jag är världens lugnaste person."

Samma här, kollade igår. Det finns några guldkorn i JM Collection " Dummy for artificial mummy"...
Hennes växlingar där hon sen verbalt försöker tanka hem sig själv påvisar hur flackt känsloliv hon har och likaså vid åberopande av moderskap. Hon säger ju inte ens rätt ålder på ungarna...
Citat:
– Men om man skyller ifrån sig på en mamma som har två treåringar för att rädda sitt eget skinn – då kan man inte sjunka lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in