Citat:
Inget har tidigare rubbat henne, nejdå, hon har talat om afghaners utsatthet i Iran. Hon var beredd att gifta sig med honom så att han kunde ta hit sin flickvän så räddade hon två liv. Hennes kärlek till de mest utsatta var beundransvärd.
Vad hände i dag? Hur kunde Johanna tappa fattningen så totalt. Hon som är så lugn, enligt egen utsago.
Denna rättegången har varit otrolig på alla sätt och vis. Trots allvaret som vi alla är medvetna om så har det varit så många roliga inlägg. Många gånger har det varit kul att bara sitta och läsa och skratta åt flashbackarnas humor. När denna rättegången tar slut så kommer jag faktiskt att sakna tråden. Det finns några som är väldigt pålästa och lugna bl a du. Jag blev arg när jag läste FUP även om jag nu ser humorn i det. Sedan rättegången..
Johanna och de tolv alibin. Johannas ensamhet när hon inser att det bara är hon som besitter psykologiska kunskaper på bygget. Johannas diagnos på sig själv som gränspsykotisk i månader. Den frustration hon måste känt när hon försökte muta vakter och blev anklagad för det.. Det var ju trots allt polisen som uppmanat henne. När Hikes frågade hennes äldsta dotter om hon hörde röster. När hon försökte "skydda Yes" genom barnperspektivet, vi vet ju hur mycket hon tänker på sina barn. Ja, listan kan göras hur lång som helst...
Hennes snurriga uttalanden blir klassiker
Javisst ja, alla hennes lappar också. Både de gömda som hon försökte smuggla ut och de som visades för pressen.
Att jag/vi inte ägnar någon tid åt MR beror ju på att han är klar för fängelse Det finns liksom inte så mycket att säga där, tycker jag.
Men för att komma tillbaka till dagen så visst var det inspelningen som fick henne att bli skogstokig. Att vända så fullständigt och bryta ihop har ju definitivt en anledning. Inspelningens vara eller icke vara spelar mindre roll, det räcker med att hon börjar fundera på om hon verkligen blivit inspelad. Om hon faktiskt sagt graverande saker som finns på band.
Sedan blir det en runda i HR också, då är vi beredda
Vad hände i dag? Hur kunde Johanna tappa fattningen så totalt. Hon som är så lugn, enligt egen utsago.
Denna rättegången har varit otrolig på alla sätt och vis. Trots allvaret som vi alla är medvetna om så har det varit så många roliga inlägg. Många gånger har det varit kul att bara sitta och läsa och skratta åt flashbackarnas humor. När denna rättegången tar slut så kommer jag faktiskt att sakna tråden. Det finns några som är väldigt pålästa och lugna bl a du. Jag blev arg när jag läste FUP även om jag nu ser humorn i det. Sedan rättegången..
Johanna och de tolv alibin. Johannas ensamhet när hon inser att det bara är hon som besitter psykologiska kunskaper på bygget. Johannas diagnos på sig själv som gränspsykotisk i månader. Den frustration hon måste känt när hon försökte muta vakter och blev anklagad för det.. Det var ju trots allt polisen som uppmanat henne. När Hikes frågade hennes äldsta dotter om hon hörde röster. När hon försökte "skydda Yes" genom barnperspektivet, vi vet ju hur mycket hon tänker på sina barn. Ja, listan kan göras hur lång som helst...
Hennes snurriga uttalanden blir klassiker
Javisst ja, alla hennes lappar också. Både de gömda som hon försökte smuggla ut och de som visades för pressen.Att jag/vi inte ägnar någon tid åt MR beror ju på att han är klar för fängelse Det finns liksom inte så mycket att säga där, tycker jag.
Men för att komma tillbaka till dagen så visst var det inspelningen som fick henne att bli skogstokig. Att vända så fullständigt och bryta ihop har ju definitivt en anledning. Inspelningens vara eller icke vara spelar mindre roll, det räcker med att hon börjar fundera på om hon verkligen blivit inspelad. Om hon faktiskt sagt graverande saker som finns på band.
Sedan blir det en runda i HR också, då är vi beredda

Det fetade: ....och därför tror jag inspelningen finns! Hon satsar nu på att den aldrig kommer till Sverige, neka in i kaklet! Strutsbeteendet vi har sett hela vägen. Sen känner hon till miljön, och tid är kanske inte det mest relevanta där. Det kan ta ett år innan den här inspelningen kommer fram! Jag hoppas afghanerna kan överraska henne och lämna den här inspelningen snabbt som ögat! Hon kommer fortsätta neka, men det hade ändå varit en intressant twist!
Och till alla som ställer sig kritiska till att hon ska sitta en timme och erkänna: får hon sätta igång att prata så är det ingen hejd, det har vi sett i full offentlighet genom rättegången. Får hon dessutom prata om hur fantastisk och intelligent hon själv är, samt hur synd det är om henne som alla är så dumma mot, så tror jag vad som helst kan komma fram...
"THE ARTS OF DENIAL".........
Senast redigerad av chebba 2017-06-22 kl. 08:59.
Senast redigerad av chebba 2017-06-22 kl. 08:59.