2017-06-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det är väl främst Jähresten som ska avgöra om det gynnar hans klient eller inte. Åklagarna har inte dragit stora växlar på det alls, vilket är helt korrekt.
MR kan ha gjort en inspelning och sparat tröjorna, han hade alla skäl i världen att göra det, men han kan uppenbarligen inte producera dem, vilket gör storyn värdelös. Då bör man som försvarare ge rådet att sitta på det tills man har bevisen. Historien missgynnar hans klients trovärdighet om bevisen inte finns, eller går att uppbringa. Men MR kan ju strunta i LJs råd, självklart.
Det är inte så att det av lagtekniska skäl var nu eller aldrig om det här beviset skulle tas upp ?
Citera
2017-06-21, 23:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
– De sa att jag skulle få träffa läkare men att man inte skulle sätta in någon behandling för då hade biverkningarna blivit värre, säger hon.

Arbogakvinnan berättar om påstådda följder av stroken:
– Jag har tappat nästan all min engelska. Samtidigt har jag kommit ihåg min tyska.

Så om Johanna hade fått behandling för sin stroke, så hade hon pratat flytande tyska men tyvärr ingen engelska alls. Då förstår jag varför hon valde att gå från akuten innan läkaren kom.

Ja, vad ska man säga om denna knepiga kvinna? Jag skriver under på vad en skribent skrev här tidigare, jag kommer att sakna att följa rättegången. Trots allt fruktansvärt som hänt har det varit varierande och oförutsägbart.

Om hon inte hade tagit till mord för att tjäna storkovan, hade hon kanske varit en rolig person att umgås med?
Hahahahaha, ja precis. Är det ett viss språk som föredras - smit iväg från doktorn.

Hade det inte varit en sketen "passerande stroke" som hon döpt det till, hade hon kanske sluppit google translate och kunnat sjunga "När trollmor har lagt de elva små trollen och bundit fast dem i svansen" på Dari rent av.

Hon pratar ju helt i nattmössan.
Inte sätta in behandling för att biverkningarna skulle blivit värre?
Citera
2017-06-21, 23:25
Medlem
Ljudupptagning från dagens rättegång när JM bryter ihop
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3nMxq/arbogakvinnan-ska-ha-erkant-pa-hemlig-bandinspelning
Citera
2017-06-21, 23:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jag tror JM var helt övertygad om att hon skulle kunna styra och ställa i rättssalen innan rättegången började. Jag tror inte hon har lyssnat på ett ord Hikes sagt till henne, utan har hela tiden haft en vision om hur hon bländar hela rätten med sina knivskarpa kommentarer och sin djupa psykologikunskap.
Jag undrar om hon förstår att hon kommer åka dit och bara kör förnekelseracet ända in i kaklet, eller om hon verkligen tror att det går bra och att hon har en god chans att bli friad? Jag tror det förra. Hon är en förhärdad, iskall och farlig psykopat. Hon ser praktiskt på saker - varför erkänna när man kan ljuga? Till skillnad från en förvirrad person, oförmögen att uppfatta vad som händer i verkligheten, som hon ju så gärna vill låta påskina.

Håller helt med dig. Jag får en känsla för att det här är första gången som det hon gjort fått riktigt kännbara konsekvenser. Sexmålet ledde inte till något. Inte heller misshandel av de hon haft sex med. Och Akis död brydde sig ju in polisen om art utreda trots misstankar från If. När hon mötte motstånd hos If, tänkte hon ut en ny lösning - få ut arvet efter föräldrarna, dvs avrättning.

Det här är första gången hon får motstånd och inte har en väg ut. Hon trodde hon skulle lyckas övertyga rätten om att åklagaren har helt fel. Att hon skulle övertyga dem att hon är lugn och laglydig. Att hon är en snäll, bullbakande mamma som bara tänker på sina barns bästa. Att hon älskade sin far och bara ville hans väl.

Tyvärr har hon inte (enligt sig själv) fått möjlighet att redogöra för hur oskyldig och trovärdig hon är. Hon har inte heller fått fullt ut briljera med sina psykologikunskaper och självdiagnoser utan istället vara tvungen att svara på dumma frågor från dumma åklagare. Och då har de mage att prata hur jobbigt hennes mamma har det. Vad spelar hennes mammas lidande för roll? Det är ju JM som lider - och ingen frågar henne hur hon mår.

Jag tror att hon kan känna att det inte går åt rätt håll. Men det är ju inte hennes fel. Det är t ex åklagarnas fel. Eller MRs fel. Och hon kan tycka jättesynd om sig själv som blivit utsatt för denna komplott. Däremellan känner hon att hon är smartare än alla andra och att än är loppet inte kört. Hon ska nog kunna förtrolla rätten i sluttampen med sina briljanta svar, så de ser att åklagaren har helt fel.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-22 kl. 00:08.
Citera
2017-06-21, 23:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kan väl iaf försöka ljuga trovärdigt, bevare mig så pinsamt.
Nja, symptomet att t.ex. tappa en förmåga (som ett språk) är vanligt förekommande bland stroke-drabbade. Så det där hade nog JM läst i någon pamflett tidigare. Men till saken hör ju att hon inte har haft någon stroke.
Citera
2017-06-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
OMG åklagaren fick henne. Hon får ett vredesutbrott. Japp där du lilla johanna var du vingklippt. Ska mycket till om hon inte blir dömd för detta.

Hur länge har hon varit häktad? Hur har hon behandlats? Vem vet hur man blir då? Vet du?

Det går att å ena sidan säga att hon är "kall" och å andra sidan använda känslor emot henne.
Bestäm dig - och er.
Citera
2017-06-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Kim Malmgren - EXPRESSEN
Rajabis advokat Jähresten påpekar att det pågår en debatt om utvisningar till Afghanistan, både politiskt och inom Migrationsverket.

Hans resonemang avbryts när Arbogakvinnan lutar sig mot mikrofonen.
– Han kommer ju från Iran så det är väl bara att skicka honom dit, säger hon.

JM utmärker sig hela tiden, nu vill hon bli av med MR hon ville ju gifta sig med han oavsett vad han har gjort.

Det stämmer ju. Vad är problemet?
Citera
2017-06-21, 23:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Nja, symptomet att t.ex. tappa en förmåga (som ett språk) är vanligt förekommande bland stroke-drabbade. Så det där hade nog JM läst i någon pamflett tidigare. Men till saken hör ju att hon inte har haft någon stroke.
Hon ljuger som en häst travar.
Det är givetvis inte ett andrahandsspråk som faller bort till fördel för ett annat som återkommer.
Citera
2017-06-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Som jag tidigare sagt denna advokat är nåt av det mest korkade som uppvisats i en rättegång. Han har endast låtit sig "charmas" av åk och varit deras hund och inte lyft ett finger för sin dumma klient. Skaffat fram ett fotografi på ett uppehållstillstånd som löpt ut av en afghan i teheran och lämnat ut sina kontaktuppgifter till en efterlyst afghan som ingen sett eller hört. För detta lyfter han säkert lika mycket som hikes som faktiskt jobbat för sin klient.

En "lättstyrd" advokat kanske. Kan ju vara viktigt för åklagarna.
Citera
2017-06-21, 23:40
Medlem
Citat:
Jag tror JM var helt övertygad om att hon skulle kunna styra och ställa i rättssalen innan rättegången började. Jag tror inte hon har lyssnat på ett ord Hikes sagt till henne, utan har hela tiden haft en vision om hur hon bländar hela rätten med sina knivskarpa kommentarer och sin djupa psykologikunskap.
Jag undrar om hon förstår att hon kommer åka dit och bara kör förnekelseracet ända in i kaklet, eller om hon verkligen tror att det går bra och att hon har en god chans att bli friad? Jag tror det förra. Hon är en förhärdad, iskall och farlig psykopat. Hon ser praktiskt på saker - varför erkänna när man kan ljuga? Till skillnad från en förvirrad person, oförmögen att uppfatta vad som händer i verkligheten, som hon ju så gärna vill låta påskina.

Ja,där slog du huvudet på spiken,och jag tycker det har varit uppenbart länge.
Att både JM och MR måste gå igenom en större rättspsykiatrisk undersökning innan dom faller i tingsrätten är givet också,likväl som att detta kommer gå vidare till hovrätten.
Citera
2017-06-21, 23:41
Medlem
För JM del så är hennes inbillade försvar att hon är fortfarande en stor mamma som saknar sin bästa vän pappan som vart mördad och ingen bryr sig om hur hon känner.
Hon påstår att hon är osklyldig och allt som händer är någon annans fel och alla hennes barn ljuger, jajjamän.
Om det dyker upp en ljudfil från den sk inspelningen så kommer jag skåla i Champagne.
Citera
2017-06-21, 23:45
Medlem
" Arbogakvinnan berättar om påstådda följder av stroken:
– Jag har tappat nästan all min engelska. Samtidigt har jag kommit ihåg min tyska"

Förmodligen hade allt svammel varit mer begripligt på Tyska än på den vedervärdiga Svenska hon behärskar.

Märk väl att JM självdiagnoserat sin "övergående stroke" som hon ordagrant uttryckt sig.
Likaså sin panikångest och sin "gräns psykos"

För övrigt.
En intressant detalj att titta på tillbaka är bl a den "romantiska" vigsel som bara anstår ett riktigt kärlekspar. I panik på.......Arlanda.

En månad innan den förfalskade livförsäkringen... OCH.

2014-12-08 Aki och JM vigs på Arlanda.
2014-12-28 "Det framgår, bland annat, att det skickades ett mejl från Aki till JM, den 28 december 2014 om äktenskapsskillnad."
– Förfalskad livförsäkring i januari 2015.
– Troligt mordförsök i Egypten i februari 2015.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
Jag är 99% säker på att JM känner sig smart då allt elände INTE kommit fram än.
Även när hon är dömd och inlåst kommer hon känna sig nöjd med att hon inte åkt dit tidigare och för ÄNNU fler grova brott. Finns garanterat fler ruskiga detaljer kring denna fruktansvärda människa.

FOSTERBARN ! ?
--------------------------------------------------------------------------
Tidslinje
– 2004-12-17 Hammarby köps. JM "bor" med PG och JM har kennel.
XX ETT FOSTERBARN DÖR XX (ca 200x) "jättekonstigt” enligt AM----------------------------XXXXXX
– 2007-09-04 Vedbergsgatan köps och JM flyttar "delvis" dit.
– 2007/2008 JM träffar polisen JN. Varar till sommaren 2008.
– 2008 ca, första uppgifter om att JM ev. säljer sexuella tjänster.
– 2009-01-16 Hammarby/Äppellunden säljs.
– 2010-01 ca, JM inleder förhållande med Nicklas.
– 2010-02 JM och PG separerar.
-- 2011 ? ETT FOSTERBARN DRUNKNAR ! ! ! -----------XXXXXXX
– 2011, slutet av – JM och Aki träffas.
– 2012-0x-xx Aki säljer Sollentuna och flyttar in på Vedbergsgatan.
– 2012-06-01 JM får en mille av pappa.
– 2012-07-27 köps huset på Kungsladugådsgatan.
– 2012-10-12, huset på Vedbergsgatan säljs.
– 2012-12-23 tvillingarna föds. Göran och Anki åker på 100-dagars kryssning.
– 2013-11-22 JM påbörjar en omfattande SMS-korrespondens med MN.
– 2014-03-31 Göran köper lägenheten på Grankvistgatan som JM ska bo i.
– Våren 2014 säger JM till Aki att hon har "torpeder" som ska hänga Aki i ett träd.
– 2014-12-08 Aki och JM vigs på Arlanda.
– 2014-12-28 "Det framgår, bland annat, att det skickades ett mejl från Aki till JM, den 28 december 2014 om äktenskapsskillnad."
– Förfalskad livförsäkring i januari 2015.
– Troligt mordförsök i Egypten i februari.
– 2015-02-16 säljs huset på Kungsladugådsgatan. Kontrakt skrevs i oktober 2014.
– 2015-02-17 Aki uppger till MN att JM varit otrogen med tre olika män på mycket kort tid, att förhållandet Aki-JM avslutas och att han flyttat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in