2017-06-19, 22:04
Medlem
lifeabroads avatar
H&M kommer fortsätta växa, för den långsiktige är det inget att oroa sig över. Vi är tillbaka på 350 nivån till 2020-2021
Citera
2017-06-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
H&M kommer fortsätta växa, för den långsiktige är det inget att oroa sig över. Vi är tillbaka på 350 nivån till 2020-2021
Ha ha !!! Detta är inte humor-forumet....eller trollar du på riktigt ? HoM är ett bolag i upplösning 2020.
Citera
2017-06-21, 23:10
Avslutad
Man kanske inte ska räkna ut H&M ännu. Amazon kan ha gjort ett misstag när de köpte Whole Foods. Kanske lika stort misstag som sammanslagningen AoL/TimeWarner.
Citera
2017-06-22, 03:02
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Ha ha !!! Detta är inte humor-forumet....eller trollar du på riktigt ? HoM är ett bolag i upplösning 2020.
Ingen av er har någon som helst aning om vad HM-aktien värderas till 2020-2021 eller ens om bolaget fortfarande är börsnoterat. Helt meningslös diskussion.
Citera
2017-06-22, 09:18
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Ingen av er har någon som helst aning om vad HM-aktien värderas till 2020-2021 eller ens om bolaget fortfarande är börsnoterat. Helt meningslös diskussion.

Bra då kan ju mods låsa tråden då om man inte får diskutera eller spekulera om bolaget eller dess framtid.
Citera
2017-06-22, 18:54
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Bra då kan ju mods låsa tråden då om man inte får diskutera eller spekulera om bolaget eller dess framtid.
Jag har inte yttrat något om vad folk får och inte får göra. Däremot har jag yttrat att jag finner det meningslöst att sia om hur förhållandena ter sig om 2,5-3,5 år, vilket jag definitivt står fast vid.
Citera
2017-06-22, 19:53
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Jag har inte yttrat något om vad folk får och inte får göra. Däremot har jag yttrat att jag finner det meningslöst att sia om hur förhållandena ter sig om 2,5-3,5 år, vilket jag definitivt står fast vid.

Aaah okej. Men vad gör du i ett aktie forum då? Då det just är hur framtiden ter sig som man spår om, vare sig det är 5 sekunder eller 40 år.
Citera
2017-06-22, 21:19
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Aaah okej. Men vad gör du i ett aktie forum då? Då det just är hur framtiden ter sig som man spår om, vare sig det är 5 sekunder eller 40 år.
Vad jag gör i ett aktieforum (inte särskrivet)? Ibland skriver jag om den tid som varit. Ibland skriver jag om den framtid som ligger inom sådan tidsrymd att den går att tro att vissa saker är mer sannolika än andra, och ibland om den framtid som ligger längre bort än så. Eller så kanske jag replikerar på andras inlägg. Ja det som de flesta gör alltså. Varför undrar du?
Citera
2017-06-22, 21:32
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Vad jag gör i ett aktieforum (inte särskrivet)? Ibland skriver jag om den tid som varit. Ibland skriver jag om den framtid som ligger inom sådan tidsrymd att den går att tro att vissa saker är mer sannolika än andra, och ibland om den framtid som ligger längre bort än så. Eller så kanske jag replikerar på andras inlägg. Ja det som de flesta gör alltså. Varför undrar du?

Oooh snaaaap! Särskrivnings kortet! Då vet man att man ligger illa till!
Varför jag undrar? För att du säger att man inte kan göra några som helst analyser eller uppskattningar när det gäller företag. Således borde du ha föga intresse för aktiemarknaden.
Citera
2017-06-22, 21:44
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Oooh snaaaap! Särskrivnings kortet! Då vet man att man ligger illa till!
Varför jag undrar? För att du säger att man inte kan göra några som helst analyser eller uppskattningar när det gäller företag. Således borde du ha föga intresse för aktiemarknaden.
Jag skrev att det är en meningslös diskussion. Alla parametrar är helt okända. Till exempel kan försäljningen för Q1 nästa år vara 50% lägre än Q1 det här året, eller 50% högre, och orsakerna kan vara allt från att vädret varit ogynnsamt till att den kinesiska ekonomin kokat över eller att HM gjort succé online. Som sagt, det finns hur många okända parametrar som helst som kan påverka aktien/bolaget på 2-3 års sikt, som har potential att skicka aktiekursen över 100 kr i endera riktning.
Citera
2017-06-22, 23:47
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Jag skrev att det är en meningslös diskussion. Alla parametrar är helt okända. Till exempel kan försäljningen för Q1 nästa år vara 50% lägre än Q1 det här året, eller 50% högre, och orsakerna kan vara allt från att vädret varit ogynnsamt till att den kinesiska ekonomin kokat över eller att HM gjort succé online. Som sagt, det finns hur många okända parametrar som helst som kan påverka aktien/bolaget på 2-3 års sikt, som har potential att skicka aktiekursen över 100 kr i endera riktning.

Precis som i alla andra bolag med då alltså? Börsen är således meningslös. Snyggt argumenterat mannen.
Citera
2017-06-24, 11:46
Medlem
Citat:
Precis som i alla andra bolag med då alltså? Börsen är således meningslös. Snyggt argumenterat mannen.
Börsen är inte meningslös. Börsen möjliggör kapitalflöde ifrån privatpersoner, institutioner mm till företag, kapital de uppenbarligen behöver för drift/utveckling av dess verksamhet, produkter osv. Dock så kommer vissa av de företag som erhållit kapital via börsen att använda kapitalet på ett sådant sätt att det i efterhand visat sig vara en "onödig" kapitalsatsning från dem som tillfört företaget kapital: Produkten hade för låg attraktionskraft till konsument jämfört med vad marknaden kunde erbjuda i övrigt, ett annat företag lanserade med tiden en bättre produkt osv osv. Det är just detta Bunny stipulerar: Framtiden är oviss. Att börsen är meningslös har ingen hävdat: Det var endast din tolkning av innebörden i Bunnys uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in