2017-12-12, 19:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robilibob11
Bör man köpa HM-aktien nu? Vad tycker ni?

Ja det tycker jag iaf. Hm kommer igen. Sist jag var på hm var det fullt ös som vanligt...

Köp när alla snackar ner aktien så komme den snart att fjonga på rapport
Citera
2017-12-15, 08:39
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det tycker jag iaf. Hm kommer igen. Sist jag var på hm var det fullt ös som vanligt...

Joo verkligen! -2% försäljnings tillväxt.
HM är ett lik som får se till att börja sprattla rejält. Om det ska börja leva igen.

Ni får de sätta målet att stänga lika många butiker om året som de öppnat de senaste åren

Utdelningen lär sänkas rejält. Osv.
Citera
2017-12-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Joo verkligen! -2% försäljnings tillväxt.
HM är ett lik som får se till att börja sprattla rejält. Om det ska börja leva igen.

Ni får de sätta målet att stänga lika många butiker om året som de öppnat de senaste åren

Utdelningen lär sänkas rejält. Osv.

Om det överhuvudtaget finns något att dela ut?

Vilket jäkla ras!! -13%!
Citera
2017-12-15, 09:20
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Om det överhuvudtaget finns något att dela ut?

Vilket jäkla ras!! -13%!

De kommer väl göra som förra året. Låna för att dela ut
Citera
2017-12-15, 09:26
Medlem
Det känns som att H&m har gjort sitt.
Citera
2017-12-15, 09:39
Medlem
bokskog54s avatar
Ok, det där måste ju anses vara den sista spiken i kistan.

Nu får det ta mig fan räcka med snacket: "Lönar sig alltid att köpa HM vid nedgångar."
Citera
2017-12-15, 09:48
Medlem
Citat:

Så kan det nog bli.
Citera
2017-12-15, 09:54
Medlem
c014s avatar
Citat:

Det var fullt ös när du var där.. i 1 av deras ca 4500 butiker.. Inget jag skulle gå efter när jag satsade pengar om jag ska vara ärlig
Citera
2017-12-15, 09:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Shit, årets felbedömning? Men du är ju inte ensam om den teorin. Även jag var inne på det spåret, måste jag motvilligt erkänna ... men... Ska man sälja nu? Är HM slut?
Citera
2017-12-15, 10:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Det var fullt ös när du var där.. i 1 av deras ca 4500 butiker.. Inget jag skulle gå efter när jag satsade pengar om jag ska vara ärlig
Det är bara att inse, näthandeln håller på att knäcka butikerna och det går fort nu! Jag var inne i Akademibokhandeln i veckan och de var så trevliga och hälsade mig välkommen, de hade tid för det... jag var enda kunden... Det blir en rysare om HM klarar att ställa om till E-handel, eller om de ska bli ett nytt Facit? Risken finns uppenbarligen där.
Citera
2017-12-15, 10:45
Medlem
Citat:

Kanske, men man har ju samtidigt precis erkänt att man nu inte riktigt tror på den egna affärsmodellen som man krampaktigt hållt fast vid och står inför fortsatt kostsam omstrukturering.

Bättre sent än aldrig såklart, men nu ligger sänkt utdelning närmare till hands än någonsin.

Kan tycka att dagens fall i viss mån känns något överdrivet som isolerad händelse men man måste förstå att marknaden är grymt besviken och att bolaget inte ens är nära att komma ur sin negativa trend.
Nu får det nog hända nåt, bolaget måste agera kraftfullt istället för att prata väder, valutaeffekter och hoppas att saker på något fantastiskt sätt bara skulle ske av sig självt.
Citera
2017-12-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kanske, men man har ju samtidigt precis erkänt att man nu inte riktigt tror på den egna affärsmodellen som man krampaktigt hållt fast vid och står inför fortsatt kostsam omstrukturering.

Bättre sent än aldrig såklart, men nu ligger sänkt utdelning närmare till hands än någonsin.

Kan tycka att dagens fall i viss mån känns något överdrivet som isolerad händelse men man måste förstå att marknaden är grymt besviken och att bolaget inte ens är nära att komma ur sin negativa trend.
Nu får det nog hända nåt, bolaget måste agera kraftfullt istället för att prata väder, valutaeffekter och hoppas att saker på något fantastiskt sätt bara skulle ske av sig självt.

Man snackar om att HM inte kunnat anpassa sig till näthandel.

Alla som handlar på nätet vet att konkurrensen är knivskarp, och marginalerna mycket små för alla aktörer.
Vid försäljning i affär kan man oftast minst tredubbla inköpspriset.
Detta kan man totalt glömma på nätet, och får vara glad ifall man kan lägga på 20-30 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in