Hejsan! Behöver lite hjälp med mitt lag som för tillfället ser ut såhär
https://www.futbin.com/17/squad/4718398
Jag tycker att det mesta fungerar bra, inte mycket att klaga på i defensiven, mittfältet är stabilt och ganska defensivt orienterat, som jag gillar det, Lukaku sprutar in mål.
Problemet jag har är att mina yttrar känns helt icke existerande, det är sällan de lyckas ta emot en boll bra eller gör rätt löpningar. Alexis Sanchez har i skrivande stund 4 mål och en assist på 30(!) matcher, varav ett av målen var ett skott från Lukaku som precis touchade honom och gick in i mål.
Min teori är att yttrarna spelar för långt ut på kant för min spelstil, och att det hade fungerat bättre med en 4-3-2-1 uppställning, med Sanchez och Mané som LF/RF, problemet är då att jag inte får full kemi på flera positioner i laget, samt att mittfältet inte blir alls lika defensivt.
Jag har funderat på hur jag ska göra men kommer inte fram till något, just nu är uppställningen klockren med Nainggolan som ger kemi till den italienska backlinjen och samtidigt synkar bra med två belgare i mittfältet. Någon som har konkreta tips? Har låg budget atm (20k ca)
En aning off-topic, men hur kan Bonucci ha trait som frisparksbombare? Han har 61 i frisparkar och 74 i skottkraft, samtidigt som han ställer sig i en helt vanlig position när han ska slå frisparkar? Känns som att detta trait inte riktigt passar honom, aldrig sett honom slå en frispark i hela mitt liv