2017-08-24, 17:06
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Börjar nog bli senil och gammal tror det var fifa 13 jag hade monstersilverlag. Tots Toprak, Deoulofeu, Koyate som jag minns rakt av var ju lika bra som 90 ratade spelare.

Du kunde ha din karriärspelare i Fut 2009 men på den tiden var också träningskort permanenta så till slut hade hela ditt lag 99 i allt. var ganska tråkigt. En sak jag saknar dock var att det var enorm skillnad på att spela utan full kemi så folk kunde inte bara skita i det.

Nä kemin borde ju göra stor skillnad . Annars kan de ju lika väl ta bort den funktion .
Man pysslar ju ändå för å få ihop hybrids osv med 100 % , rätt tränare osv.

Så tråkigt å möta någon som har 60 % å deras lag funkar exakt samma . Ofta tycker jag mitt lag blir stelare på plan oxå .

Tycker handikapp finns. Det märker man tydligt när man kör med bra lag . Å börjar i div 10. Å möter jävligt dålig kemi lag å mycket brons .
Då e det ospelbart. Å bollen går helt konstigt.

Där borde de faktiskt ta bort helt .
Boran legend vinner ju div 1 med ett halv Stjärnigt lag mot monster lag . Ok han e jävligt duktig. Men typ svaga brons koreaner borde ej gå igenom 4 monster starka backar .

Det e som div 3 Sverige spelare mot Juventus + special kort.
Plus att de i div 1 e ju inga dåliga spelare.

Jag har provat helt silverlag i denna upplagan å min 74 målvakt räddade mer å bättre än de gea å butland tillsammans .
Citera
2017-08-25, 04:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vann WL igår på första försöket när jag fick sitta ostörd. Kommit fram till att min familj står ivägen för min gamingkarriär Nä, men det gör sån oerhörd skillnad att få sitta i lugn och ro, utan störningsmoment och bara fokusera. Med familj är det inte så lätt alla gånger.

Vann finalen på straffar och även fast jag vann hatar jag det momentet med passion. Bolljäveln går ju inte dit man siktar! Hoppas på en total remake av dem till FIFA18.

Har runt 200k på kontot och de uppgraderingar jag kan tänka mig göra är ekonomiskt lite långt borta (TOTS Hazard, TOTS Ibra). Funderar på Lahm men det betyder att jag måste peta in Boateng på CB, peta TOTS Marquinhos. Det blir iofs Neuer i mål, men troligen NIF. Håller de korten i endgame?

La 50k igår kväll på att köpa spelare från högprofilerade lag som just nu inte är i MM (Chelsea, City, Spurs, Juve, Barca, PSG, Monaco, Milan, Bayern osv) samt guldmittbackar vars pris fortfarande inte riktigt återhämtat sig sen den där SBCn när de gick upp till 2-3k per styck. Tänker att jag har igen det på kommande MM.

Mina 84+ IF-kort från MM: 84 Skrtel, 84 Ben Yedder, 84 Werner. Inte ett kort som går att använda...
Citera
2017-08-25, 06:53
Medlem
Hur kan skillnaden mellan div 2 o div 1 vara så stor, kostar på att ligga i ettan, hoppas Alla vinner sina WL matcher i helgen, hej på er ⚽️
Citera
2017-08-25, 08:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ett litet långskott till investeringstips: Köp NIF 84-kort. De har tankat rejält nu när FUTTIES är slut, jag har köpt på mig 20 Glik för 800-900 coins st. Jag trodde de skulle ligga runt 2k och hade tänkt köpa ändå, när de ligger så nära discard var det bara att köpa så många transferlistan klarade...

Om jag minns rätt brukar MM-släpp på torsdag innebära att det kommer något annat på fredagar. Annars brukar de hålla på MM till fredagar. Kanske kommer det något idag. Kanske som kräver 84-kort, och då vet vi ju historiskt vad de brukar landa på - allt mellan 4-10k. Så det är ju en skaplig förtjänst om det kommer något. Vilket jag iofs är starkt tveksam till, men jag har ändå inget bättre att göra med pengarna.

Skulle det komma nån slags FIFA 18 Promo med SBCer eller en last big bang, så är jag iaf förberedd. Kan ju komma nästa vecka med, men skadar inte att ha kort på hand.

Edit: Detta gäller såklart 83-ratade kort också.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-08-25 kl. 08:57.
Citera
2017-08-25, 09:34
Medlem
AngelDevils avatar
Felpost.
Senast redigerad av AngelDevil 2017-08-25 kl. 09:36.
Citera
2017-08-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ett litet långskott till investeringstips: Köp NIF 84-kort. De har tankat rejält nu när FUTTIES är slut, jag har köpt på mig 20 Glik för 800-900 coins st. Jag trodde de skulle ligga runt 2k och hade tänkt köpa ändå, när de ligger så nära discard var det bara att köpa så många transferlistan klarade...

Om jag minns rätt brukar MM-släpp på torsdag innebära att det kommer något annat på fredagar. Annars brukar de hålla på MM till fredagar. Kanske kommer det något idag. Kanske som kräver 84-kort, och då vet vi ju historiskt vad de brukar landa på - allt mellan 4-10k. Så det är ju en skaplig förtjänst om det kommer något. Vilket jag iofs är starkt tveksam till, men jag har ändå inget bättre att göra med pengarna.

Skulle det komma nån slags FIFA 18 Promo med SBCer eller en last big bang, så är jag iaf förberedd. Kan ju komma nästa vecka med, men skadar inte att ha kort på hand.

Edit: Detta gäller såklart 83-ratade kort också.

Köpte 53st Glik, allt jag hade plats med. Konstigt att det bara var just honom som låg på 800 o resterande minst 1,1-1,2k. Som sagt en rätt riskfri investering. Får se om det kommer något mer eller om det bara är MM som dem kör på. Inte gjort veckans men fått användning av mina tidigare i SBC's, så varit användbara till det iaf. Fick Pedro 85 sist som var perfekt att länka upp med Costa/Fabregas för kemi och rating.

Nu ligger jag bara o fiskar efter iMOTM Vidal till ett bra pris sen e jag nöjd för ett bra tag framöver med mina lag. Fått testat IF Vidal, TOTS Thiago o Xabi Alonso i dagarna. Varit mest nöjd med Vidal så hans uppgraderade kort blir nog riktigt fint!
Citera
2017-08-25, 13:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Köpte 53st Glik, allt jag hade plats med. Konstigt att det bara var just honom som låg på 800 o resterande minst 1,1-1,2k. Som sagt en rätt riskfri investering. Får se om det kommer något mer eller om det bara är MM som dem kör på. Inte gjort veckans men fått användning av mina tidigare i SBC's, så varit användbara till det iaf. Fick Pedro 85 sist som var perfekt att länka upp med Costa/Fabregas för kemi och rating.

Nu ligger jag bara o fiskar efter iMOTM Vidal till ett bra pris sen e jag nöjd för ett bra tag framöver med mina lag. Fått testat IF Vidal, TOTS Thiago o Xabi Alonso i dagarna. Varit mest nöjd med Vidal så hans uppgraderade kort blir nog riktigt fint!

Antingen är det lurkers som huggit på mitt tips eller så har bara marknaden normaliserats, men nu ligger Glik på 1.4k på XBOX iaf. Jag väljer att se det som att min roll som influencer i FIFA-communityt via detta forum är på den nivån att marknaden följer mina ord...

Tur att Subasic ligger lågt iaf, köpt några där och den perfekta länken till Glik är ju lysande.

Det vore kul med något ikväll men jag tror bara det är transportsträcka till fifa 18 nu. MM och sen är det bra. Hoppas jag har fel. Kommer det inget mer ska jag väl kränga av allting och köpa packs för slanten, även om det känns ganska meningslöst. Vilka kort kan jag få i packs som realistiskt stärker mitt lag? De kort som finns i packs måste vara värda flera 100k för att jag ska kunna använda pengarna och antalet kort som finns i packs med det värdet är vadå, ens 10st?

* Jag räknade - det är 7 st kort i paket just nu som är värda mer än 100k. 4 st NIF (Neymar, Ronaldo, Messi, Suarez) och IF-korten för Pogba, Icardi och Marcos Alonso. (Zlatan och Neymars barca-kort finns inte längre i pack). Känns totalt meningslöst att öppna paket, det enda som vore jumbo-jackpot är Pogba... och att få honom nu vore hyfsat ironiskt.
Citera
2017-08-25, 19:23
Medlem
Vafan borde finnas WL för oldboys vi 50 plussare hinner ju fan inte med, med dom trötta gamla fingrarna på kontrollen, men d kommer säkert pensionärs kontroll med lite olika fördelar ha d gott gubbar 🏆
Citera
2017-08-26, 22:40
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Krokofant12 2017-08-26 kl. 23:35.
Citera
2017-08-28, 08:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Min mest aktiva WL-månad tar sitt slut. Kom till Silver 1 tror jag, 53 segrar. Winration i helgen var min bästa hittills, 12-3 landade det på och matcherna jag förlorade kunde lika gärna blivit seger. Höll jämna steg i alla förluster. Synd bara att jag inte hann köra mer. 30 segrar ifrån guldnivån på monthly kändes avlägset. Hade jag haft mer tid så, men det har jag inte. Kul att ha två lag utan större svagheter som ger mig möjligheten att vinna varje match. Det enda jag stör mig på är BPL-laget, när Zlatan tar slut så blir det Son som striker (Mane och Hazard passar inte alls där). Son funkar iofs hyggligt där, men det är bättre i La Liga-laget - ut med Suarez, flytta in Ronaldo till ST, Son kommer in fulltankad som winger. En riktigt giftig kombination både att kontra med och att jaga ett mål.

Sista WL till helgen för FIFA 17. Känns lite trist att de inte kör hela vägen in i mål men jag gissar att de dels använder server-resurserna för testning, dels vill de skicka signalen att fifa 17 är på väg att dö, köp fifa 18 nu.

Vore skoj om det kommer en sista grej med SBC så man kan få använda alla untradable specialkort som bara samlar damm, men jag tror inte på det. Någon som hört några rykten om det händer något?
Citera
2017-08-28, 09:01
Medlem
Slutade spela vid 18 segrar i detta WL så man får va med sista kanske EA hittar på något särskilt bara för d, något e ju vi trogna lirare värda had gött 🏆
Citera
2017-08-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Min mest aktiva WL-månad tar sitt slut. Kom till Silver 1 tror jag, 53 segrar. Winration i helgen var min bästa hittills, 12-3 landade det på och matcherna jag förlorade kunde lika gärna blivit seger. Höll jämna steg i alla förluster. Synd bara att jag inte hann köra mer. 30 segrar ifrån guldnivån på monthly kändes avlägset. Hade jag haft mer tid så, men det har jag inte. Kul att ha två lag utan större svagheter som ger mig möjligheten att vinna varje match. Det enda jag stör mig på är BPL-laget, när Zlatan tar slut så blir det Son som striker (Mane och Hazard passar inte alls där). Son funkar iofs hyggligt där, men det är bättre i La Liga-laget - ut med Suarez, flytta in Ronaldo till ST, Son kommer in fulltankad som winger. En riktigt giftig kombination både att kontra med och att jaga ett mål.

Sista WL till helgen för FIFA 17. Känns lite trist att de inte kör hela vägen in i mål men jag gissar att de dels använder server-resurserna för testning, dels vill de skicka signalen att fifa 17 är på väg att dö, köp fifa 18 nu.

Vore skoj om det kommer en sista grej med SBC så man kan få använda alla untradable specialkort som bara samlar damm, men jag tror inte på det. Någon som hört några rykten om det händer något?

Nästa och sista WL räknas väl in i augusti månad? Står följande på sidan jag följer (tog Guld 3 som exempel):
AUG
67 to 72 wins out of 200 playable matches

200 matcher = 5 helger x 40 matcher.

Är så fallet så är du 13 segrar ifrån guldnivån i monthly.

Jag står själv på 29 segrar, Silver 3. Hann ju upp i 18 segrar förra helgen. Denna helgen gick trögt som fan. Började med 4 raka segrar i fredags, kändes svinbra. De 16 nästa matcherna vann jag bara 4... Lagom frustrerande. Mötte superlag på superlag. Många som hade 2-4st bra WL-reward kort i sina lag. Helt sjukt. Sen hann jag med tre matcher igår o tog tre segrar.

4 segrar nästa WL och jag är uppe på silver 2. 13 segrar till silver 1. Bara fått ett par paket med brons-TOTW i monthly tidigare då jag inte spelat mycket. Hade varit kul att nå upp och få en guld-TOTW iaf. Kvalat in till nästa WL genom avancemang till div 1. Löste det med att spela min sista match i div 2 i helgen o vann. Skönt slippa kvala.

Håller med angående att ha två slagkraftiga lag. Riktigt skönt att det inte känns som en börda att spela med fitnesslaget och inte känna att man har lika bra chans vinns med det. Har väl fått viss övervikt på ena laget nu då jag har lagt alla pengar på det sista. Men jag har inte något att direkt uppgradera i andra laget då det känns som jag har mer nästan bästa möjliga på positionerna.

Känns tyvärr helt dött med SBC nu. Lär väl ha gjort sitt. En sista MM på torsdag kanske. Trist att det lider mot sitt slut nu.... inte så sugen på att börja om från noll med fifa18. Står fortfarande i valet o kvalet om jag skall köpa eller inte.

Vore kul såklart, detta året har varit de roligaste fifa-året personligen. Tror säkert det blir lika kul nästa upplaga. Samtidigt vore de skönt att släppa det helt o spela andra spel som inte tar upp ens tid när man inte sitter o spelar på konsol. Har ju varit inne i mobilappen i stort sett varje dag sedan fifa släppts. Ofta varje timme när man trejdar som mest. Inne i detta forum varje nästan lika mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in