2017-06-20, 17:49
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Ter stegen's TOTS kort under 100k... Slå på?

Inte bättre än någon annan målvakt. Hade lagt coinsen på roligare spelare.
Citera
2017-06-20, 18:54
Medlem
Alltså jag behöver akut hjälp med det här spelet. Har torskat 7 matcher i rad nu.... Jag har Cavani och Lacazette på topp, har ställt in dom båda på djupledslöpningar men det händer fan inte mycket på den fronten, dessutom ligger hans backar i rygg på mig så fort jag får bollen, hinner inte ens vända.

När motståndaren däremot har anfall kommer en kavalkad av spelare som tar massa olika löpningar och får frilägen hur som helst medans mina backskrällen står 10 meter bakom och kollar för att sedan bli förbisprungna, det här är ju sorgligt
Citera
2017-06-20, 18:54
Medlem
Då kommer sommaren, och strax efter det Fifa 18.
Om man kanske skulle sälja Ronaldo,Messi,Bale ect. och sälja sina coins.
Sen lägga pengarna på lite fifa points när Fifa 18 kommer.

Är det fortfarande torsdagar det är mest lönsamt att sälja sina spelare?
Eller det har inte så stor betydelse längre?

Och när det gäller sälja coins. Köparen lägger upp värdelösa spelare till högsta möjliga Bid och jag köper antar jag?
Aldrig köpt/sålt coins innan.
Senast redigerad av MR-Ganjalf 2017-06-20 kl. 19:26.
Citera
2017-06-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Alltså jag behöver akut hjälp med det här spelet. Har torskat 7 matcher i rad nu.... Jag har Cavani och Lacazette på topp, har ställt in dom båda på djupledslöpningar men det händer fan inte mycket på den fronten, dessutom ligger hans backar i rygg på mig så fort jag får bollen, hinner inte ens vända.

När motståndaren däremot har anfall kommer en kavalkad av spelare som tar massa olika löpningar och får frilägen hur som helst medans mina backskrällen står 10 meter bakom och kollar för att sedan bli förbisprungna, det här är ju sorgligt

Jag är bara en Div 6 spelare som gjort fifa debut i år.
Men har lärt mig att du kan använda L1/R1 för att spelare ska möta/ta löpningar.
Men du måste hålla styrspaken mot den spelare du vill ska löpa.

Väldigt effektivt ibland!
Citera
2017-06-20, 20:15
Medlem
Citat:

använd shielding mycket.. sen spelar Custom tactics stor roll..
Kör mycket 4312 eller 41212(2) med mycket pass upp på anfallsspelaren sen triangel spel med CAM.. funkar super.. vann 11/13 matcher i helgen WL..
Citera
2017-06-20, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
använd shielding mycket.. sen spelar Custom tactics stor roll..
Kör mycket 4312 eller 41212(2) med mycket pass upp på anfallsspelaren sen triangel spel med CAM.. funkar super.. vann 11/13 matcher i helgen WL..
Det är precis så jag spelar just nu, men jag tycker att det blir väldigt trångt i mitten och mina kantlöpare gör inte ett skvatt.. Med custom tactics menar du både roller och hur jag vill att hela laget ska spela? Vad är shielding förresten?
Citera
2017-06-20, 20:46
Medlem
Citat:
Det är precis så jag spelar just nu, men jag tycker att det blir väldigt trångt i mitten och mina kantlöpare gör inte ett skvatt.. Med custom tactics menar du både roller och hur jag vill att hela laget ska spela? Vad är shielding förresten?

spelar du de formationerna ska du söka mitten.. L1 pass så din spelare tar löpningar..
Custom tactics är tex hur aggresiva de ska va, hur snabbt passningsspelet ska vara, press osv..
shielding är när du håller inne L2...spelaren täcker bollen för motståndaren..oerhört effektivt iår

EDIT: i dessa formationer e det otroligt viktigt med löpstarka mittfältare med.. så de är bra framåt men samtidigt har defensiva styrkor också...
Citera
2017-06-21, 00:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
1. Jag spelar inte serie A
2. Även om jag gjorde det skulle jag inte använda Callejon pga work rates och skill moves (TOTS Salah vore mitt val)
3. Jag kommer inte spela en match WL i helgen, bortrest

Ändå stör det mig som fan att jag troligen inte kommer kunna ordna Callejon. Inte haft tid att lira och kommer inte ha det heller. Ocd? Har ni andra fixat?
Citera
2017-06-21, 06:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
1. Jag spelar inte serie A
2. Även om jag gjorde det skulle jag inte använda Callejon pga work rates och skill moves (TOTS Salah vore mitt val)
3. Jag kommer inte spela en match WL i helgen, bortrest

Ändå stör det mig som fan att jag troligen inte kommer kunna ordna Callejon. Inte haft tid att lira och kommer inte ha det heller. Ocd? Har ni andra fixat?

Suck. Förlust med 3-2 i finalen efter ledning med 2-1 i 70e och nu hinner jag inte spela mer. Killen hade TOTS Auba, TOTS Ronaldo, TOTS Lemar och resten blåa kort. Var ganska kass men gjorde två av sina mål på kontring och 99 pace.

Det stör mig som fan att det går att dribbla direkt på avspark. Ja det är förutsägbart, det är hyggligt lätt att stoppa - men poängen är att set INTE SKA GÅ. Det ska övht inte vara en strategi som övervägs eftersom du inte ska komma längre än mittcirkeln. I verkligheten har aldrig någon övervägt något så dumt eftersom du inte tar dig förbi första killen.

I det här spelet däremot, där är försvarande laget helt passivt. Som försvarande lag kan du köra contain och teammate contain - men resten av laget kommer bara stå där som koner. Alltså är avspark nästan ett 1on1 med koner. Jävla trasigt spel. (Blir definitivt inget FIFA 18).
Citera
2017-06-21, 07:41
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Suck. Förlust med 3-2 i finalen efter ledning med 2-1 i 70e och nu hinner jag inte spela mer. Killen hade TOTS Auba, TOTS Ronaldo, TOTS Lemar och resten blåa kort. Var ganska kass men gjorde två av sina mål på kontring och 99 pace.

Det stör mig som fan att det går att dribbla direkt på avspark. Ja det är förutsägbart, det är hyggligt lätt att stoppa - men poängen är att set INTE SKA GÅ. Det ska övht inte vara en strategi som övervägs eftersom du inte ska komma längre än mittcirkeln. I verkligheten har aldrig någon övervägt något så dumt eftersom du inte tar dig förbi första killen.

I det här spelet däremot, där är försvarande laget helt passivt. Som försvarande lag kan du köra contain och teammate contain - men resten av laget kommer bara stå där som koner. Alltså är avspark nästan ett 1on1 med koner. Jävla trasigt spel. (Blir definitivt inget FIFA 18).

Blev ingen Callejon heller!

Gör förvisso inget då jag resonerar precis som du, helt oanvändbart kort och jag kommer inte kunna lira WL i helgen ändå.

Men måste ju få garva av mig lite ändå ^^ med två försök som leder till två finalförluster.

Jag KAN inte vinna finalen i DKT. (Har gjort det två gånger under året, så det är inte helt sant)

Helt vansinnigt hur mycket sämre jag blir när jag behöver vinna.

Går från 60~% win rate i (Främst Div 1 & 2, men lite WL och de tre första matcherna i turneringar) till jag vet inte.. 2% win rate i finaler.

Kommer ju börja behöva använda det här som exempel på hur kass jag tydligen är på att hantera press på arbetsintervjuer..!
Citera
2017-06-21, 07:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Blev ingen Callejon heller!

Gör förvisso inget då jag resonerar precis som du, helt oanvändbart kort och jag kommer inte kunna lira WL i helgen ändå.

Men måste ju få garva av mig lite ändå ^^ med två försök som leder till två finalförluster.

Jag KAN inte vinna finalen i DKT. (Har gjort det två gånger under året, så det är inte helt sant)

Helt vansinnigt hur mycket sämre jag blir när jag behöver vinna.

Går från 60~% win rate i (Främst Div 1 & 2, men lite WL och de tre första matcherna i turneringar) till jag vet inte.. 2% win rate i finaler.

Kommer ju börja behöva använda det här som exempel på hur kass jag tydligen är på att hantera press på arbetsintervjuer..!

Dags för psykolog-hjälp? Låter drygt som fan det där. Jag känner igen mig i det att är jag nervös, stressad eller tänker för mycket - då underpresterar jag något enorm. Inte ovanligt att pulsen går upp och att jag spänner mig i finalen och spelar ängsligt och dåligt. Men ditt problem låter extremt.

Jag har också ca 60% winrate i divisioner, DKT och WL. Skulle ändå tro att jag vinner 50% av finalerna. Men det är helt klart en annan grej mentalt att spela final än åttondelsfinal. Lätt att börja tänka "nu FÅR jag inte förlora" eller "nu ska jag säkra" och börja slå bort lätta passningar.
Citera
2017-06-21, 08:39
Medlem
RolfRolands avatar
Vann WL-kvalet i går. Tyvärr till ingen nytta eftersom jag ska bort över midsommar (kommer kanske kunna lira på sön) och knappast inte kommer spela Callejon men en sak som slog mig men kanske var en tillfällighet. Lirade med mitt B-Lag då jag inväntar en ev. krash. Rent OP BPL-lag pimpad med SBC Luiz, Zlatan och Fernandinho.:

Efter nya patchen så var det ett helt annat flyt i spelet. Min Zlatan SBC som patchades bort för ett tag sedan började fungera igen. Jag skämtar inte när jag skriver att Zlatan har varit oduglig under en lång tid. I början av spelet var han en beast men det försvann i någon patch.
Det viktigaste var att det gick att täcka med kroppen nu igen. Han och Vardy gjorde perfekta djupledslöpningar så jag fick galet mycket frilägen. Försvaret (iofs Bailly/Smalling) var otroligt tighta.

Resultat 18-0 (!), 3-0, 2-0, 5-2. Har inte varit i närheten av dessa siffror i tidigare kval även om jag slet mig till en Marqinhos efter typ 8 försök och 5 finalförluster.

Slutsats: Antingen var det en slump med bra servrar som det brukar kunna vara någon gång i bland eller så har faktiskt patchen blivit till det positiva i alla för min del. Tempot var högre och snubben jag mötte i finalen hade en enorm press på mittplanen som höll på att straffa mig men när jag lyckades komma ur den kom mina lägen. Detta kändes också nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in