Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Suck. Förlust med 3-2 i finalen efter ledning med 2-1 i 70e och nu hinner jag inte spela mer. Killen hade TOTS Auba, TOTS Ronaldo, TOTS Lemar och resten blåa kort. Var ganska kass men gjorde två av sina mål på kontring och 99 pace.
Det stör mig som fan att det går att dribbla direkt på avspark. Ja det är förutsägbart, det är hyggligt lätt att stoppa - men poängen är att set INTE SKA GÅ. Det ska övht inte vara en strategi som övervägs eftersom du inte ska komma längre än mittcirkeln. I verkligheten har aldrig någon övervägt något så dumt eftersom du inte tar dig förbi första killen.
I det här spelet däremot, där är försvarande laget helt passivt. Som försvarande lag kan du köra contain och teammate contain - men resten av laget kommer bara stå där som koner. Alltså är avspark nästan ett 1on1 med koner. Jävla trasigt spel. (Blir definitivt inget FIFA 18).
Blev ingen Callejon heller!
Gör förvisso inget då jag resonerar precis som du, helt oanvändbart kort och jag kommer inte kunna lira WL i helgen ändå.
Men måste ju få garva av mig lite ändå ^^ med två försök som leder till två finalförluster.
Jag KAN inte vinna finalen i DKT. (Har gjort det två gånger under året, så det är inte helt sant)
Helt vansinnigt hur mycket sämre jag blir när jag behöver vinna.
Går från 60~% win rate i (Främst Div 1 & 2, men lite WL och de tre första matcherna i turneringar) till jag vet inte.. 2% win rate i finaler.
Kommer ju börja behöva använda det här som exempel på hur kass jag tydligen är på att hantera press på arbetsintervjuer..!