Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Som jag nämnt tidigare så får vi en hel del ansökningar från före detta journalister på Sydsvenskan. Dessa åker självklart direkt i soptunnan. Hellre tar man in en långtidsarbetslös blandmissbrukare.
Självklart är det så. Vem fasen skulle riskera att köra sitt företag i botten genom att anställa en uppblåst fd journalist?
Finns en länk till en artikel tidigare i tråden som belyser problemet på ett utmärkt sätt.
Jag citerar:
Citat:
Birgitta tröttnade på ryckiga vikariat och bestämde sig för att pröva kommunikationsbranschen. Men gräset var inte grönare där. ”I många organisationer och myndigheter har kommunikationsavdelningar låg status internt. Som journalist är man van vid att få förtroende och ansvar. Man förväntas vara nyfiken och driven men där kan detta i stället upplevas som att man snokar och är pushig. Som journalist lär man sig att ifrågasätta men när jag gjorde det uppfattades jag i stället som en jobbig och opålitlig person”, säger Birgitta när jag intervjuar henne.
Här har vi det svart på vitt. Det går naturligtvis inte för en uppblåst f.d "journalist" att ha ett vanligt hederligt arbete utan att "ifrågasätta" eller "snoka och vara pushig" och göra sig omöjlig med chefen och alla sina arbetskamrater.
Tror fan att de har svårt att hitta jobb.