Citat:
Ursprungligen postat av
addemanna
Jo men det jag försöker säga är, varför skulle en KRIMINELLT EFTERLYST person ta sig igenom flera, nu mera välbevakade, gränser till Sverige för att "rädda" någon som beskrivs mera som en bekant? MR själv sa ju att han "borde vara i Österrike" vid det här laget? Han är ju på väg så att säga, såvida MR inte LJÖG i rätten idag.
"Ann-Sofie Sannemalm
Enligt ex-pojkvännens försvarare ska kamraten ha rest från Turkiet i lördags. Han måste ta sig hit illegalt eftersom han är efterlyst. Enligt ex-pojkvännen borde kamraten vara i Österrike nu."
Sedan angående MR's inspelning av JM, han sa ju att han ställde massa frågor.
- I cirka 30 minuter var det bara frågor från mig och nekanden från henne. Plötsligt blev hon irriterad och började prata självmant.
Jo det är lite ängsligt om man säger så - hur ska han ta sig vidare därifrån? Behöver han ta sig vidare? Är han internationellt efterlyst eller bara sökt här i Sverige? Är det inte han som har en son i Danmark? I så fall klarar han sig dit kanske och vänner sköter resten?
Jag vet inte, och jag är inte så säker på att jag vill veta heller just denna gång. Det viktiga är att företaget lyckas.
Vad gäller kommunikationerna mellan Johanna och MR så är det viktigast vad hon faktiskt yppar och sekundärt vad han förstår. Han bedömde det som viktigt att hon pratade på och intressant nog kan vi jämföra med hennes envisa pratande i avlyssningarna. Han måste fråga om på sitt enstaviga sätt, men hon envisas och tjatar. Om det faktiskt är så att hon hetsar upp sig till ett raseri i den (förmodade) inspelningen, då kan jag tänka mig att man inte tar miste på person i alla fall.