Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Jag måste tillägga att det är för skojigt när man läser hur JM höjer rösten för att tysta andra. Hon vill berätta och förresten ljuger alla andra inklusive hennes egna barn. Dessutom inte ett av hennes barn, utan alla hennes barn ljuger, enligt henne!
Ja, är det inte hemskt vilken grotesk konspiration hon är utsatt för. Alla andra ljuger, hon är den enda som sitter på "sanningen", folk dör som flugor i hennes omedelbara närhet, sexvideor etc. Det förstå väl varenda kotte att det bara är SLUMPEN och/ -eller en GIGANTISK KONSPIRATION som stackar JM har råkat ut för. Ren och vit som snö, lugn som en filbunke och med 10 (eller var det 11 med colaburken) olika helt vattentäta och bevisade alibin som försäkrar hennes totala oskuld. Vem är ute efter JM egentligen? Kanske är det "the man on the grassy knoll"?
Skämt och sido, det som inte riktigt funkade idag var ändå MR's hemliga ljudinspelningsstory. Av flera skäl men jag tror mig kunna gissa varför den bomben kom idag. Men varför är jag skeptiskt?
1. Ljudinspelningen skall tydligen innehålla en lång sekvens där MR ställer massa frågor till JM för att pumpa henne på erkännande information, sen när har MR ett tillräckligt stor svenskt vokabulär för att utföra en sådan sak?
2. Varför måste den mystiske OCH efterlyste innehavaren av bevismaterialen färdas ända från Turkiet till Sverige personligen med en ljudfil som han kan sända en kopia av både fysiskt eller digitalt?
3. VEM i hela världen, speciellt en som är internationellt efterlyst, skulle riskera sitt *ss och färdas genom hela jäkla Europa för att "rädda" en simpel bekants bacon?
4. En tröja tillhörande JM med en blodfläck från GM som MR har smetat dit betyder inget mer än just det, han hade smetat dit det. Det bevisar ändå inte att JM var på plats med den tröjan på vid mordtillfället. Det kan likaväl ha smetats dit i efterhand på ett eller annat. Och andra sidan så måste ju blodet ha varit i flytande form ännu och inte koagulerat vilket borde indikera att det hade hänt ganska snart efter mordet.
Jag tror att storyn är falsk men jag tror också att Jähresten valde att tro på den i ett sista desperat försök att sätta press på JM att erkänna. Hon kan ju inte veta om det stämmer eller inte, att han hade en snutt på telefonen som han spelade upp för henne men hon kunde ju inte veta att det var från en längre inspelning, gjord med en helt annan enhet. Hursomhaver är hon körd synd bara att hon inte, given chansen idag, kunde erkänna och göra EN sak rätt i sitt liv och ge NÅGONTING till alla de hon har ljugit för, svikit, skadat eller sårat. Än en gång, vilken hemsk, hemsk människa.