2017-06-21, 17:22
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Wenna gjorde ett fantastskt jobb i rätten idag. Hon fick JM att bryta ihop och gasta "ingen frågar hur JAG mår!" och "hur tror ni att det känns för MIG!?"
Precis, jag har noggrant analyserat JMs svar ifrån idag, vilka ju återgetts skriftligt inifrån salen Ofta innehåller var svarsmening, i en "svarssats " på var fråga, då JM svarar orden : JAG och därefter förekommer näst mest frekvent ordet MIG I vissa svar på en fråga finns orden JAG och MIG med i 100procent av varja svarad mening och då var fördelningen så här : ordet JAG 90 procent och ordet MIG i 10 procent av svarsmeningarna i en sats . 2) då det däremot handlar om svar som innehåller SIFFROR kommer ord med som ordet KANSKE i t.ex. följande svar 2.1) : Åhman : " hur långt kan man höra en sån där babywatch då ? Det är väl ganska långt från huset till bryggan ?"JM : " Ingen aning. KANSKE 150-200 meter." 2.1b) Wenna : " Hur mycket kostade kebabvagnen du köpte åt Aki ? " JM : " KANSKE 70.000 "
Citera
2017-06-21, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ahh, visst var det väl du som sa att Hikes skulle ha ett ess i rockärmen. Det var något om en colaburk och någon som sett henne. Jag skrev samma fråga tidigare i tråden, men ingen har svarat så jag riktar mig direkt till dig eftersom du har jättekoll på Hikes och JM. Visst skulle det presenteras ett alibi för JM, men vad var det som hände? Den där colaburken skulle ju lösa alla problem för JM+Hikes, vad var det som gick fel?
Var det dessutom inte någon som hade sett henne under tidpunkten för mordet? När kommer detta vittne att höras?
Behövs de materialet längre? MR har gjort bort sig idag med hjälp av den puckade jähresten och två idioter till åk. Rättegången tog en helt ny skepnad med det "kronvittnet" idag bjudit på. Förstår du det eller kan ni nu bara runka till att JM fick ett litet utbrott som inte betyder ett dugg i sammanhanget.
Citera
2017-06-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, visst är hon väl en fantastisk varelse.

I denna tragedi är det hon vi nu ska ömka. Hon som ska vara den beklagansvärda. Som hon fått utstå. Fy fan.

Nä, vedervärdig är hon. Och livstid blir domen. Till Hinseberg bär det.

Idag gjorde nådde hon sitt asboluta bottenmärke!

Sen har väl statisten och den förkylda snart gjort sitt. Dom idiotförklarar och dömer ut advokater och åklagare, kallar dom puckon och annat som vore det JM själv som skrev. Dom väntade förgäves på Hikes trumfkort. Det dom var så övertygade om skulle komma. Dom två är som hon som ska till Hinsan. Obehagliga. kanske är nån av dem släkt med henne, den kommande Häxan på Hinsan

Ja, idag var Möllerskan ett riktigt bottennapp, från högljudd gråt till höga skrik och tycka synd om sig själv syndromet.
Citera
2017-06-21, 17:27
Medlem
Finns det några ljudfiler från dagens rättegång?
Citera
2017-06-21, 17:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ja den här historien blir bara bättre o bättre! Men jag skulle direkt misstänka MR för förberedelse till utpressning, om jag var Hikes. Om han tröttnade på att gulla med Johanna så kunde grejerna vara hans ekonomiska trygghet i framtiden. Om inte allt kom omkring...

Det är absolut en möjlighet att utpressning fanns med i planeringen.
Det som talar emot det är att JM, som han beskriver förloppet, var snabb att berätta för JM att han hade inspelningen. Enligt hans utsago hade han intrycket att JM tänkte låta honom ensam ta hela ansvaret för mord och mordförsök. Syftet, som MR beskrev det, skulle vara att förhindra detta.
Bevisen mot JM kan ju också utgöra en livförsäkring för MR. Han hade en då, i början av augusti 2016, en ovanlig insikt i hennes mordiska förmåga där han kunde vara nästa offer på listan. Hans död kunde ha löst flera av JMs problem.
Oberoende av vad syftet var så är både inspelning och blodig t-shirt intressant. Om dom dyker upp...

Citera
2017-06-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Behövs de materialet längre? MR har gjort bort sig idag med hjälp av den puckade jähresten och två idioter till åk. Rättegången tog en helt ny skepnad med det "kronvittnet" idag bjudit på. Förstår du det eller kan ni nu bara runka till att JM fick ett litet utbrott som inte betyder ett dugg i sammanhanget.

Jag anser och tror på 100% att idag avgjordes det JM själv satte spiken i kistan. Alltså en mer spännande rättegång har jag nog aldrig varit med om. Är det måndag den här (utomordentliga deckare värdig Morden i midsommer avsnitt) hehe fortsätter?
Citera
2017-06-21, 17:33
Medlem
why123s avatar
Citat:

Du skämtar va? Klart du gör! Du fattar att JM är åtalad för två mord, eller hur? Du skriver att MR:s advokat gör bort sig? Är du säker på att du inte blandar ihop JM och MR med varandra. Alltså JM är åtalad för mord i två fall, mordförsök i ett, försäkringsbedrägeri, hot mot mot tjänsteman och så var det något mer.. Ja, hon som är lugnet själv fick minsann ett litet utbrott i dag också, jajamensan!

Förresten varför skulle inte det materialet behövas, ni var ju några (eller okej två) som var helt överens att hela rättegången skulle vända med det materialet..

Jag måste tillägga att det är för skojigt när man läser hur JM höjer rösten för att tysta andra. Hon vill berätta och förresten ljuger alla andra inklusive hennes egna barn. Dessutom inte ett av hennes barn, utan alla hennes barn ljuger, enligt henne!
Senast redigerad av why123 2017-06-21 kl. 17:53. Anledning: ..
Citera
2017-06-21, 17:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag pratar inte om JM jag pratar om MR och hans drag idag tillsammans med puckot Jähresten att ni i tråden hela tiden faller tillbaka till JM är ert problem. Det är MR som varit dagens "stjärna" och gett en rövarhistoria som sänkt allt han sagt och tydligt visar att han har en sönderknarkad skalle som tyvärr åk och jähresten fallit för. Rätten lär inte göra det utan trovärdigheten är noll och värre än värst är att man jagar en påhittad ljudupptagning bevarad hos en efterlyst afghan som man inte vet alls vad sägs på om den nu skulle existera vilket den inte gör. MR kan ingen svenska därtill men lyssnat och lett förhör med JM i över en timme för att sen springa ner till lobbyn på ett okänt hotell och överlämna både kläder och inspelningar. Tror du på det?
Om nu MR hittar på, vad är hans vinning? Tror du det påverkar hans straffpåföljd för mord?
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2017-06-21 kl. 17:38.
Citera
2017-06-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Finns det några ljudfiler från dagens rättegång?

Ska kika, men efter rättegången kommer jag att lägga upp alla ljudfiler från den.
Citera
2017-06-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Han har uppgivit att han tog på honans axel när hon hade den på sig. Tror det går att fastställa i Linköping

Ja det kan ju vara så; om det är tydliga/distinka avtryck på tröjan så kan kanske skl (el vad de heter) komma fram till att någon varit 'i' den vid avsättningstillfället.
Men tror ej det blir aktuellt med någon analys.
Citera
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shillis
Jag vill minnas att jag läst någonstans i FUP att hon var på akuten, men inte orkade vänta på en läkare.
När du ankommer akuten får du sätta dej i kö , förutsatt att det inte är dödligt akut, och sedan får du träffa två sköterskor DÄREFTER får du eventuellt träffa en läkare JM fick alltså tala med sköterskor i förundersökningsrummet men ej med en läkare i ett undersökningsrum : JM har ej blivit diagnostiserad för stroke av läkare och ej heller röntgad En röntgen sker e-ft-e-r den 2:a undersökningen vilken alltså ej gjordes på JM då de två sköterskorna bedömt det som ej nödvändigt för henne med en påföjande läkarundersökning ( jag har nämnligen råkat ut för en mindre hjärnblödning så jag " har erfarenhet " )
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur menar du att AM och GM skulle vara tysta om sina miljoner? De pengarna kommer ju bland annat från ett riksbekant företag GM och dottern Ulrika hade tillsammans och sedan sålde. Det stod i tidningarna, så det var allmän kunskap för den som ville veta.
Precis som jag skrev inte pipit ett ljud om sin ekonomi. Inte flashat så med pengar hit och dit. De delade ut pengar till höger och vänster mest hela tiden. Inte ens tänkt pengar.

Tror Johanna var mer än insatt i deras ekonomi. Även företaget som såldes borde de knipit om. Även o uppgifterna gåt ev att få tag på. Det känns som att de bjöd ut sin ekonomi offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in