2017-06-21, 16:37
Medlem
En lugn och välutbildad sexbarnsmamma får ett utbrott av självömkan och vrede inför sittande rätt. Stackars försvarsadvokat!
Kallar tvillingarna för treåringar också, de är snart fem, men det spelar ingen roll, plötsligt denna moderlighet som dyker upp när hon blev trängd "javisst ja, mammakortet kan jag ta till" kanske hon tänkte.
"Alla pratar om hur AM mår, ingen bryr sig om lilla Johanna" (där hon ligger i sin egengrävda fallgrop). Snyft.
Citera
2017-06-21, 16:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Mmm. Arg är bara förnamnet. Hennes sista ord idag (enligt SVT) var dessa:
Lars Jähresten pratar om det försvårande läget att utvisa folk till Afghanistan.
- Han kommer ju från Iran, det är väl bara att skicka honom dit, säger 42-åringen.

Eller hur, vad är problemet, lös det JM style, det är väl bara att dränka eländet så finns det inget problem kvar.

Hon förnekar sig inte i alla fall, galen in i det sista.
Citera
2017-06-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur, vad är problemet, lös det JM style, det är väl bara att dränka eländet så finns det inget problem kvar.

Hon förnekar sig inte i alla fall, galen in i det sista.

HAHHAAH priceless. JM sviker oss aldrig uppenbarligen.
Citera
2017-06-21, 16:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
HAHHAAH priceless. JM sviker oss aldrig uppenbarligen.

Jo, hon har i alla fall bjudit på några minnesvärda citat och muntra stunder.
Citera
2017-06-21, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
". Om den kommit via något moln eller annat tjänst."
Antagligen, det är ju 7-8 min inspelning, skickas kanske inte via mms utan på någon annan tjänst, FB, viber, snapp...
Inspelningen säger MR är på över en timme där MR fått pumpa JM med massa frågor innan hon öppnade sig. Svenskan säger han sig fixat på frågan ställd av åk via JM som kan "läsa av hans språk". I långt över en timme när hon väl kommit igång erkände sen JM medans den efterlyste afghanen sitter i lobbyn och inväntar materialet. MR leverera och afghanen utan namn tar därefter över materialet och flyr sverige och nu enligt nån "kuzin" är han på väg till sverige på nytt med materialet. Jag tycker inte du skall fundera så mycket på om denna "ljudfil" kommit till MR via viber eller snapp utan den finns inte, har aldrig funnits. MR med hjälp av sinblåsta advokat har sänkt sig själva, åk var dumma nog att haka på denna påhittade historia p g a att man aldrig haft nåt på JM och trodde sig nu kunna få teknisk bevisning via en efterlyst afghan. Hur dum får man bli?
Citera
2017-06-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Men det var väl någon kusin till vännen som är på väg?

Inte enligt SVTs rapportering:
Jähresten: Kan du berätta vad som har hänt med tröjan och inspelningen sedan förhöret. På vilket sätt har du försökt få fram de här sakerna?
- Jag har varit i kontakt med nästan alla jag känner, men det är ingen som har telefonnummer till honom. Den bästa hjälpen jag fick var från hans kusin i Turkiet. Han förklarade att min kompis var på väg till mig.
Citera
2017-06-21, 16:51
Medlem
Smhfs avatar
Kim Malmgren - EXPRESSEN
Rajabis advokat Jähresten påpekar att det pågår en debatt om utvisningar till Afghanistan, både politiskt och inom Migrationsverket.

Hans resonemang avbryts när Arbogakvinnan lutar sig mot mikrofonen.
– Han kommer ju från Iran så det är väl bara att skicka honom dit, säger hon.

JM utmärker sig hela tiden, nu vill hon bli av med MR hon ville ju gifta sig med han oavsett vad han har gjort.
Citera
2017-06-21, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja du kan ha rätt men jag hoppas verkligen också att du har fel!
Det vore en sån enorm nesa för JMs försvar om det vore sant, en avslutningsknorr värdig en thriller författare. Total ridå!.
Tycker kanske att advokat Jähresten med många år på nacken skulle avrått MR om det bara var en bluff.
Utan tröja o inspelning står MRs ord sig slätt. Advokat J. måste tro att det stämmer - annars hade det aldrig dragits upp. Kan JM redan skickat ut någon att likvidera kuriren som är på väg...?
Som jag tidigare sagt denna advokat är nåt av det mest korkade som uppvisats i en rättegång. Han har endast låtit sig "charmas" av åk och varit deras hund och inte lyft ett finger för sin dumma klient. Skaffat fram ett fotografi på ett uppehållstillstånd som löpt ut av en afghan i teheran och lämnat ut sina kontaktuppgifter till en efterlyst afghan som ingen sett eller hört. För detta lyfter han säkert lika mycket som hikes som faktiskt jobbat för sin klient.
Citera
2017-06-21, 17:13
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Som jag tidigare sagt denna advokat är nåt av det mest korkade som uppvisats i en rättegång. Han har endast låtit sig "charmas" av åk och varit deras hund och inte lyft ett finger för sin dumma klient. Skaffat fram ett fotografi på ett uppehållstillstånd som löpt ut av en afghan i teheran och lämnat ut sina kontaktuppgifter till en efterlyst afghan som ingen sett eller hört. För detta lyfter han säkert lika mycket som hikes som faktiskt jobbat för sin klient.

Ahh, visst var det väl du som sa att Hikes skulle ha ett ess i rockärmen. Det var något om en colaburk och någon som sett henne. Jag skrev samma fråga tidigare i tråden, men ingen har svarat så jag riktar mig direkt till dig eftersom du har jättekoll på Hikes och JM. Visst skulle det presenteras ett alibi för JM, men vad var det som hände? Den där colaburken skulle ju lösa alla problem för JM+Hikes, vad var det som gick fel?
Var det dessutom inte någon som hade sett henne under tidpunkten för mordet? När kommer detta vittne att höras?
Citera
2017-06-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det är inte ovanligt, men oftast brukar det gå tillbaka om det var så lindrigt som en liten TIA, vilket jag inte tror att Johanna hade. Men diagnos kan vi inte sätta i denna tråd.

Jag vill minnas att jag läst någonstans i FUP att hon var på akuten, men inte orkade vänta på en läkare.
Citera
2017-06-21, 17:16
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shillis
Jag vill minnas att jag läst någonstans i FUP att hon var på akuten, men inte orkade vänta på en läkare.
Så var det.
Citera
2017-06-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
En lugn och välutbildad sexbarnsmamma får ett utbrott av självömkan och vrede inför sittande rätt. Stackars försvarsadvokat!
Kallar tvillingarna för treåringar också, de är snart fem, men det spelar ingen roll, plötsligt denna moderlighet som dyker upp när hon blev trängd "javisst ja, mammakortet kan jag ta till" kanske hon tänkte.
"Alla pratar om hur AM mår, ingen bryr sig om lilla Johanna" (där hon ligger i sin egengrävda fallgrop). Snyft.

Ja, visst är hon väl en fantastisk varelse.

I denna tragedi är det hon vi nu ska ömka. Hon som ska vara den beklagansvärda. Som hon fått utstå. Fy fan.

Nä, vedervärdig är hon. Och livstid blir domen. Till Hinseberg bär det.

Idag gjorde nådde hon sitt asboluta bottenmärke!

Sen har väl statisten och den förkylda snart gjort sitt. Dom idiotförklarar och dömer ut advokater och åklagare, kallar dom puckon och annat som vore det JM själv som skrev. Dom väntade förgäves på Hikes trumfkort. Det dom var så övertygade om skulle komma. Dom två är som hon som ska till Hinsan. Obehagliga. kanske är nån av dem släkt med henne, den kommande Häxan på Hinsan
Senast redigerad av bblues 2017-06-21 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in