2017-06-21, 15:37
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har ej följt med så bra nu men ang den blodiga (JM:s) t-shirten; om den nu (mot förmodan) skulle dyka upp, blir det inte svårt att bevisa att JM hade på sig den under mordkvällen?
Afghanen kan väl (teoretiskt) ha åkt och mördat och sedan vid hemkomst kladdat lite blod på JM:s tröja?
Han har uppgivit att han tog på honans axel när hon hade den på sig. Tror det går att fastställa i Linköping
Citera
2017-06-21, 15:40
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nu om stroken, som bara är i hennes fantasier, inte i verkligheten :-)
Borde väl kunna bekräftas med journaler ifall hon varit på sjukhus ?

- Efter det har jag haft försvagning i min vänster arm, delar av minnet är borta, min engelska också samtidigt som jag kommer ihåg tyska. Min hjärna är helt konstig.

Brukar minnesförlust vara punktvald ? Typ "jag glömde min spanska men engelskan är intakt"
Citera
2017-06-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe

- Efter det har jag haft försvagning i min vänster arm, delar av minnet är borta, min engelska också samtidigt som jag kommer ihåg tyska. Min hjärna är helt konstig.

Brukar minnesförlust vara punktvald ? Typ "jag glömde min spanska men engelskan är intakt"

Ja, det borde finnas journaler om hon varit i kontakt med vården.
Citera
2017-06-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe

Det är inte ovanligt, men oftast brukar det gå tillbaka om det var så lindrigt som en liten TIA, vilket jag inte tror att Johanna hade. Men diagnos kan vi inte sätta i denna tråd.
Citera
2017-06-21, 15:43
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
42-åringen pekar på ex-pojkvännen och skriker:
- Så åker han, idioten, ut till landet med någon kompis och gör det här!

Nu kom utbrottet, nu blev hon pressad.

Ann-Sofie Sannemalm svt
Hikes: Vet du vilken dag det här var?
- Det var en lördag. Sen sitter han och ljuger, alltså han har väckt mig mitt i natten och att jag har pratat i två timmar, att jag skulle ha kastat mobiltelefonen i golvet, det finns inte. Jag är världens lugnaste person.

Lugnaste
Senast redigerad av Smhf 2017-06-21 kl. 15:46.
Citera
2017-06-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ann-Sofie Sannemalm
Cleve: Du har under den här rättegången hört om vilket trauma din mamma och din syster utvecklat. Din mamma är fortsatt skadad, hon kan inte äta och har en ansiktsförlamning, hon har svårt att prata, hon har nervsmärtor. Vad tänker du på när du hör det här?
- Jag tänker att det är fruktansvärt. Fast det är ingen som frågar hur jag mår. Jag har blivit anklagad för att ha dödat min pappa - han stod mig närmast av alla.
Nej nu vet jag inte vart jag ska vända mig!! Tror åklagarna fick fram sitt poäng här

Citat:
Ann-Sofie Sannemalm
Hikes: Vet du vilken dag det här var?
- Det var en lördag. Sen sitter han och ljuger, alltså han har väckt mig mitt i natten och att jag har pratat i två timmar, att jag skulle ha kastat mobiltelefonen i golvet, det finns inte. Jag är världens lugnaste person.
Världens lugnaste person........

Citat:
Ann-Sofie Sannemalm
42-åringen pekar på ex-pojkvännen och skriker:
.......bara inte just idag....
Citera
2017-06-21, 15:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja du kan ha rätt men jag hoppas verkligen också att du har fel!
Det vore en sån enorm nesa för JMs försvar om det vore sant, en avslutningsknorr värdig en thriller författare. Total ridå!.
Tycker kanske att advokat Jähresten med många år på nacken skulle avrått MR om det bara var en bluff.
Utan tröja o inspelning står MRs ord sig slätt. Advokat J. måste tro att det stämmer - annars hade det aldrig dragits upp. Kan JM redan skickat ut någon att likvidera kuriren som är på väg...?

När borde åklagarna ha berättat om blodiga t-shirts och inspelning?
JMs advokat tycker att dom borde berättat tidigare. Jag kan tycka att åklagarna borde väntat tills dom haft bevismaterialet i handen.
Om nu omständigheterna är som dom beskrivits för oss, när hade varit rätt tillfälle för åklagarna att berätta om detta?

Citera
2017-06-21, 15:55
Medlem
och så svär hon ett par gånger... nån jävla ipad....

Oskyldig, världen lugnaste människa. My ass!

Skyldig som fan och livstid blir det.

Att Hikes skulle komma med en massa bidde det inget av... inte ens en tummetott.

Hon är slut nu JM
Citera
2017-06-21, 15:56
Medlem
autostoperkas avatar
" Men jag erbjuder polisen pengar att hämta den här inspelningen - det finns ingen inspelningen."

Mutar hon poliser nu???
omg
Citera
2017-06-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
och så svär hon ett par gånger... nån jävla ipad....

Oskyldig, världen lugnaste människa. My ass!

Skyldig som fan och livstid blir det.

Att Hikes skulle komma med en massa bidde det inget av... inte ens en tummetott.

Hon är slut nu JM

Hur vet Johanna att det var en iPod samtalet spelades in på? Har väl inte sagts vilken specifik apparat som användes.
Citera
2017-06-21, 16:01
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
Hur vet Johanna att det var en iPod samtalet spelades in på? Har väl inte sagts vilken specifik apparat som användes.
tror att det har sagts men inte i svt rapporteringen
Citera
2017-06-21, 16:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
". Om den kommit via något moln eller annat tjänst."
Antagligen, det är ju 7-8 min inspelning, skickas kanske inte via mms utan på någon annan tjänst, FB, viber, snapp...
Blir det verkligen några spår i mobilen om man använder den för att lyssna på en fil som finns i någon molntjänst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in