2017-06-21, 15:07
Medlem
autostoperkas avatar
". Om den kommit via något moln eller annat tjänst."
Antagligen, det är ju 7-8 min inspelning, skickas kanske inte via mms utan på någon annan tjänst, FB, viber, snapp...
Citera
2017-06-21, 15:11
Medlem
Vintersol21s avatar
Ann-Sofie Sannemalm
Wenna: Varför hade han din bil?
- För att han skulle hämta ett gigantiskt blomsterarremang från Hötorget.

Självklart var det GIGANTISKT! 😂😂😂
Citera
2017-06-21, 15:17
Medlem
anothes avatar
Wenna pratar nu om stämplingarna.
- Din äldsta dotter har varit här och pratat om det, dina andra har inte heller förnekat dem. Hur kan du förklara det?
- Jag har alltid sagt till mina barn: "Hamnar ni i knipa, skyll på mig".

Så alla fyra ljuger? Dina tre barn och din svärson ljuger?
- Ja.
Wenna: Hur kan de då lämna så överstämmande historier?
- Jag vet inte, de har säkert pratat.

Wenna: Att de ska berätta saker som inte är fördelaktiga?
- Ja, de blev ju frihetsberövade.

------
"Mina barn gör som jag fattar du väl?"
Citera
2017-06-21, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det är lite märkligt om det är raderat så går det ju att ta fram, OM det är en bluff från MR vad skulle han tjäna på detta isf?

SVT rapporterar att JM inte visar några känsloyttringar när ljudupptagningarna nu tas upp. Det känns oroande. Som att hon har full koll, eller är det ett skådespel?

Osäkert om det var så klokt att dra detta kort alls. Även om jag förstår att MR behövde ta en sådan försäkran för att inte bli tagen av daga av JM.

Var detta med denna "förvaringsplats" det säkraste MR kunde komma på?
Citera
2017-06-21, 15:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, åtminstone delar av den. Sedan vad jag förstår så kastade JM mobilen i golvet men ingen åklagare har brytt sig om att fråga huruvida mobilen fungerade efteråt. Om den inte gjorde det så kan ju inte ljudfilen manuellt ha raderats - men även om den fungerade så kan polisen tämligen enkelt återskapa raderade filer. Och man undrar även varför MR skulle radera den?
Nej, jag tror inte på MRs historia alls. Ren bluff, och detta kan gynna JM och Hikes.

Du tror det är bluff?
Ja det kanske är det. Lite synd för det var ju en riktig godbit.
Om MR ljuger nu är hans trovärdighet delvis förbrukad och det gynnar ju JM-lägret som du skriver.
Man kan ju då fråga sig varför MR skulle komma med dessa påståenden överhuvudtaget? Och varför nu?
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-21 kl. 15:26.
Citera
2017-06-21, 15:22
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Wenna: När kom han till dig?
- Den 14?

Wenna: Ja, inte vet jag.
- På måndagen var han ledig för då planerade han min födelsedag, på tisdagen jobbade han. Jag blir förvirrad när du säger saker.

Inte lätt att hålla reda på lögnerna när man ställs mot väggen 😅
Citera
2017-06-21, 15:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
OJOJOJ dödsspännande det här Jag tror att om åklagaren inte hade lokaliserat mannen och dessa grejer och redan har det i sin ägo så hade åklagaren förmodligen inte tagit upp detta. Frågan är när denna vännen till MR dyker upp och infinner sig i vittnesbåset

DRAMATIKEN!
Dramatiken i jakten på plastpåsen med två blodiga t-shirts och inspelningsutrustningen skulle inte Hitchcock kunnat göra bättre! Visst vore det fint om föremålen och inspelningen dyker upp, men håll med om att intrigen, kompisen som är efterlyst och på olaglig väg just nu är i färd med att ta sig genom Europa är lysande!

Ska man bli tvungen att sitta och bita på naglarna en vecka till?

Citera
2017-06-21, 15:26
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du tror det är bluff?
Ja det kanske är det. Lite synd för det var ju en riktig godbit.
Om MR ljuger nu är hans trovärdighet delvis förbrukad och det gynnar ju JM-lägret som du skriver.
Man kan ju fråga sig varför MR skulle komma med dessa påståenden överhuvudtaget? Och varför nu?
För att han är korkad skulle jag tro. Han tror att det stärker hans tidigare historia oavsett om inspelningen dyker upp eller inte.
Jähresten har gått på det, och sänker därigenom sin klients trovärdighet. Man får hoppas jag har fel.
Citera
2017-06-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Inte lätt att hålla reda på lögnerna när man ställs mot väggen 😅

Det verkar snurra mycket idag i hennes skalle, får se om hon landar till kvällen :-)
Citera
2017-06-21, 15:29
Medlem
Nu om stroken, som bara är i hennes fantasier, inte i verkligheten :-)
Citera
2017-06-21, 15:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
För att han är korkad skulle jag tro. Han tror att det stärker hans tidigare historia oavsett om inspelningen dyker upp eller inte.
Jähresten har gått på det, och sänker därigenom sin klients trovärdighet. Man får hoppas jag har fel.

Ja du kan ha rätt men jag hoppas verkligen också att du har fel!
Det vore en sån enorm nesa för JMs försvar om det vore sant, en avslutningsknorr värdig en thriller författare. Total ridå!.
Tycker kanske att advokat Jähresten med många år på nacken skulle avrått MR om det bara var en bluff.
Utan tröja o inspelning står MRs ord sig slätt. Advokat J. måste tro att det stämmer - annars hade det aldrig dragits upp. Kan JM redan skickat ut någon att likvidera kuriren som är på väg...?
Citera
2017-06-21, 15:37
Medlem
Harry_s avatar
dom var ju tillsammans
han kan ha tagit hennes tröja och torkat av blodet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem