2017-06-21, 16:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hjälp önskas 😕 jag fattar inte varför ljudfilen skulle "kommit" till RMs telefon? Det var väl han som spelade in samtalet och sedan gav det till kompisen?
Han spelade in samtalet på annan inspelningsutrustning och överlämnade utrustningen till sin kamrat som sedan skickade honom en kort del av inspelningen.
Citera
2017-06-21, 16:18
Avstängd
Citat:
Hjälp önskas 😕 jag fattar inte varför ljudfilen skulle "kommit" till RMs telefon? Det var väl han som spelade in samtalet och sedan gav det till kompisen?

För att MR sa att hans kompis fick filen och skickade en snutt till honom.
Citera
2017-06-21, 16:20
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
DRAMATIKEN!
Dramatiken i jakten på plastpåsen med två blodiga t-shirts och inspelningsutrustningen skulle inte Hitchcock kunnat göra bättre! Visst vore det fint om föremålen och inspelningen dyker upp, men håll med om att intrigen, kompisen som är efterlyst och på olaglig väg just nu är i färd med att ta sig genom Europa är lysande!

Ska man bli tvungen att sitta och bita på naglarna en vecka till?

Ja den här historien blir bara bättre o bättre! Men jag skulle direkt misstänka MR för förberedelse till utpressning, om jag var Hikes. Om han tröttnade på att gulla med Johanna så kunde grejerna vara hans ekonomiska trygghet i framtiden. Om inte allt kom omkring...
Citera
2017-06-21, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja nu längtar man ju efter den förbannade kaffepausen så att man kan ta in lite förfriskningar att njuta av medans man följer föreställningen.

Apropå gårdagens skriverier så tror jag att det är fler som är stamkunder på plattan för att inhandla starka droger, vissa verkade ju helt påtända om man ska tolka inläggen.

Satan vad det måste göra ont i JM,s tummar nu när tumskruvarna skruvas åt, en millimeter i taget så att smärtan varar länge.
Ingen ljudfil finns att återskapad vilket man redan fattade i går då det är endast en timmes jobb på en iphone. En afghan är efterlyst land och riken runt har lämnat sverige med en blodig t-shirt och en bandspelare i bakfickan. Tuff afghan som vågar resa illegalt och fly med mordmaterial på fickan. Som det inte skulle räcka så har den efterlyste nu lovat återvända med materialet på nytt till sverige intygar en kuzin då killen med inspelningen inte är kontaktbar. Men Jähresten står beredd att motta "varorna" för han har lämnat ut kontaktuppgifter till kuzinen som vidarebefodrat Jähresten nummer till den efterlysta afghanen. Vem betalar den efterlystes illegala flykt? Jähresten kanske
Skall du prata med andra om starka droger från plattan du, verkligen?
Citera
2017-06-21, 16:24
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Troligen jättearg och hon ångrar att hon inte eldade upp MR tillsammans med bilen, men lagt kort ligger och vi får se vad som händer nu.

Mmm. Arg är bara förnamnet. Hennes sista ord idag (enligt SVT) var dessa:
Lars Jähresten pratar om det försvårande läget att utvisa folk till Afghanistan.
- Han kommer ju från Iran, det är väl bara att skicka honom dit, säger 42-åringen.
Citera
2017-06-21, 16:32
Medlem
why123s avatar
Nu har jag nog missat något, men den där colaburken och (var det JJ:s?) kompis som hade sett JM vid tidpunkten för mordet, har de vittnat. De var ju några i tråden som pratade jättemycket om det och ansåg det var Hikes ess i ärmen.
Eller har de vittnat någon annan dag, för jag har fullständigt missat hennes alibi?
Citera
2017-06-21, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så vitt jag förstår finns det ingenting på hans telefon.
Finns inte ett spår på hans telefon utan endast några sprickor som skall bekräfta detta påhitt. Hur i helvete kunde man ta upp detta som åk och försvarare t MR. Att tråden trodde på skiten och poppar poppisar förvånar inte men att åk med tanke på att inget hittats på telefon ens lät detta komma i dagsljus är omöjligt att ta in.
Citera
2017-06-21, 16:33
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ja den här historien blir bara bättre o bättre! Men jag skulle direkt misstänka MR för förberedelse till utpressning, om jag var Hikes. Om han tröttnade på att gulla med Johanna så kunde grejerna vara hans ekonomiska trygghet i framtiden. Om inte allt kom omkring...
Det kan oxå ha varit hans livförsäkring.. kände han att han stod på tur för Johannas ondsinta planer kunde han berätta att han spelat in samtalet och att en vän hade inspelningen, det förklarar varför han bara har en snutt för eget bruk, för att visa henne om det skulle behövas.
Han kan oxå ha bett vännen att spela upp bandet för svenska myndigheter ifall han själv "hastigt" skulle dö
Citera
2017-06-21, 16:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han spelade in samtalet på annan inspelningsutrustning och överlämnade utrustningen till sin kamrat som sedan skickade honom en kort del av inspelningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
För att MR sa att hans kompis fick filen och skickade en snutt till honom.
Ok. Tack, jag hade missat snutten. Kunde han inte skickat några snuttar till advokaten nu inför rättegången också?
Den här vändningen är verkligen dramatisk och j..ligt mysko!
Citera
2017-06-21, 16:34
Medlem
Citat:
Det är verkligen korkat att tala om att en efterlyst person är på väg till Sverige för att lämna över något till advokaten. Polisen kan ju bevaka advokaten (de har knappast rätt att avlyssna honom) och ta den efterlyste när han dyker upp. Bara den informationen kan ju få den efterlyste att inte alls dyka upp. Dessutom har alla nu informerats om i vilket land den efterlyste troligen befinner sig vilket gör det lättare för polisen att hitta honom.

Men det var väl någon kusin till vännen som är på väg?
Citera
2017-06-21, 16:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Det är verkligen korkat att tala om att en efterlyst person är på väg till Sverige för att lämna över något till advokaten. Polisen kan ju bevaka advokaten (de har knappast rätt att avlyssna honom) och ta den efterlyste när han dyker upp. Bara den informationen kan ju få den efterlyste att inte alls dyka upp. Dessutom har alla nu informerats om i vilket land den efterlyste troligen befinner sig vilket gör det lättare för polisen att hitta honom.
Har inte advokaten nån kompis som kan åka till Danmark och hämta honom - helst igår
Citera
2017-06-21, 16:35
Medlem
3zas avatar
Wenna gjorde ett fantastskt jobb i rätten idag. Hon fick JM att bryta ihop och gasta "ingen frågar hur JAG mår!" och "hur tror ni att det känns för MIG!?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in