2017-06-21, 14:16
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Enl stämningsansökningarna är det kvarstad på:
378.000 (GM/AM fallet)
775.000 (Aki, 8 målsägare)

Sedan vet jag inte hur det blev med AFAs 267.000, om det är med i ovanstående eller inte.
Om pengarna: hon hade typ hundra tusen på kontot när det fryses i november 2016 för att täcka upp för stämningsansökningarna.
I mars betalades det ut vinst efter Pangeliuslikvidationen på närmare två miljoner. Dessa pengar har nu också frysts för att kunna täcka upp eventuella YTTERLIGARE skadetåndsanspråk. DB har alltså inte kunnat ta ut ett öre sedan adventstid förra året, oavsett fullmakt. I november kommer ytterligare någon miljon att betalas ut till de två delägarna i Pangelius.
Källa: vad jag minns från tidigare inlägg här på tråden, men som jag tyvärr inte kan hitta.
Citera
2017-06-21, 14:20
Medlem
valleros avatar
Nu är det virrigt värre. Vad jag förstår så har polisen vetat om inspelningen sedan den 5 Maj. De har även haft den trasiga mobilen där en kopia av inspelningen funnits men raderats. Det borde vara en smal sak att återskapa åtminstone delar av en timmes inspelning, men det har de antingen inte lyckats med, eller så har de inte försökt. Nu istället så ska originalinspelningen samt tröjorna finnas hos en icke namngiven (efterlyst) person som möjligen ska ta sig till Sverige. Det hela är ju som en fars.
Citera
2017-06-21, 14:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Alternativet är att MR inte fått all info - det vore väl dumt att basunera detta i media.
Saxar in lite mer om just detta:

JMs blodiga tröja

MR kanske inte har fått all info, det låter rörigt alltihopa, undrar om det går i land?

Kompisen får säkert uppehållstillstånd här för att han hjälper till i en mordutredning.

Ann-Sofie Sannemalm svt
Hikes: Sen sa du att du får 7-8 minuter av den här inspelningen till din telefon. Vad är det för telefon?
- Det är en Iphone

Är det den mobilen som polisen har nu så finns ju redan inspelningen i den, som kompisen skickade.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-21 kl. 14:27.
Citera
2017-06-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Får man nu inte fram dessa.........vad händer då med trovärdigheten...kanske skulle man låtit saker vara!

Det är det som stör mig också! Om hazarddjuret förstör sin egen redan låga trovärdighet ännu mer, så kanske sliddjurets advokat kan använda det till sliddjurets fördel. Dock tror jag "värsta kriminella" JM kommer dömas ändå pga hon är så jävla usel brottsling som lämnar alla världens spår efter sig och rekryterar getknullare att göra skitgörat.

Edit: hon fattar inte heller vikten av att hålla käft vilket alla erfarna brottslingar gör.
Citera
2017-06-21, 14:36
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Man verkar gå över ån för att hämta vatten. Misstänker att hela inspelningshistorian är bluff, typiskt pundarsnack för att känna sig viktig.

Ja, det återstår att se vad det blir av detta, kompisen är ju inte ens i Danmark, och ska ta sig igenom ett antal länder och är efterlyst, ja vi får se om resultatet kommer.
Citera
2017-06-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
MR kanske inte har fått all info, det låter rörigt alltihopa, undrar om det går i land?

Kompisen får säkert uppehållstillstånd här för att han hjälper till i en mordutredning.

Ann-Sofie Sannemalm svt
Hikes: Sen sa du att du får 7-8 minuter av den här inspelningen till din telefon. Vad är det för telefon?
- Det är en Iphone

Är det den mobilen som polisen har nu så finns ju redan inspelningen i den, som kompisen skickade.

Så vitt jag förstår finns det ingenting på hans telefon.
Citera
2017-06-21, 14:51
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så vitt jag förstår finns det ingenting på hans telefon.

Det är lite märkligt om det är raderat så går det ju att ta fram, OM det är en bluff från MR vad skulle han tjäna på detta isf?
Citera
2017-06-21, 14:53
Medlem
Har ej följt med så bra nu men ang den blodiga (JM:s) t-shirten; om den nu (mot förmodan) skulle dyka upp, blir det inte svårt att bevisa att JM hade på sig den under mordkvällen?
Afghanen kan väl (teoretiskt) ha åkt och mördat och sedan vid hemkomst kladdat lite blod på JM:s tröja?
Citera
2017-06-21, 14:59
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ja, det återstår att se vad det blir av detta, kompisen är ju inte ens i Danmark, och ska ta sig igenom ett antal länder och är efterlyst, ja vi får se om resultatet kommer.
För de som sitter häktade/fängslade kan en kort glimt av solen betyda oerhört mycket. Kan också vara så att han hittade på detta för att köpa till sig chansen.

Har hört om vissa långtidsfängslade som tom. erkänt mord de inte begått bara för att bli bjudna på en tur.
Senast redigerad av anothe 2017-06-21 kl. 15:02.
Citera
2017-06-21, 15:00
Medlem
valleros avatar
Citat:

Ann-Sofie Sannemalm svt
- Det är en Iphone

Ja, åtminstone delar av den. Sedan vad jag förstår så kastade JM mobilen i golvet men ingen åklagare har brytt sig om att fråga huruvida mobilen fungerade efteråt. Om den inte gjorde det så kan ju inte ljudfilen manuellt ha raderats - men även om den fungerade så kan polisen tämligen enkelt återskapa raderade filer. Och man undrar även varför MR skulle radera den?
Nej, jag tror inte på MRs historia alls. Ren bluff, och detta kan gynna JM och Hikes.
Citera
2017-06-21, 15:00
Medlem
Honan6s avatar
Eftersom rätten tar upp detta, så kan man nog räkna med att tröjan är funnen och är DNA-analyserad. Inspelningen försöks väl återskapas som säkerhet ifall inte kompisen hinner dyka upp till nästa vecka.
Citera
2017-06-21, 15:03
Medlem
Reimers avatar
Wenna ger svar angående hans lur.

Citat:
Wenna: Och då kan vi säga att vi har tittat i ex-pojkvännens telefon - den här filen ska ju vara raderad. Enligt teknikerna finns det ingen ljudfil kvar i hans telefon - det kan bero hur han ha fått den. Om den kommit via något moln eller annat tjänst.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in