2017-06-21, 13:54
Medlem
Finns det någon reservdag kvar?
Citera
2017-06-21, 13:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
OJOJOJ dödsspännande det här Jag tror att om åklagaren inte hade lokaliserat mannen och dessa grejer och redan har det i sin ägo så hade åklagaren förmodligen inte tagit upp detta. Frågan är när denna vännen till MR dyker upp och infinner sig i vittnesbåset

Håller med dig om att det faktiskt verkar som om mannen är både identifierad och hittad
Citera
2017-06-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Finns det någon reservdag kvar?

Onsdag nästa vecka sa Sannemalm (mån-tis pläderingar).
Senast redigerad av diva59 2017-06-21 kl. 13:59.
Citera
2017-06-21, 13:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan rätten ta kaffe, jag behöver poppa mer popcorn.

Slänger in lite anledningar som MR uppger.
Varför?

Ja nu längtar man ju efter den förbannade kaffepausen så att man kan ta in lite förfriskningar att njuta av medans man följer föreställningen.

Apropå gårdagens skriverier så tror jag att det är fler som är stamkunder på plattan för att inhandla starka droger, vissa verkade ju helt påtända om man ska tolka inläggen.

Satan vad det måste göra ont i JM,s tummar nu när tumskruvarna skruvas åt, en millimeter i taget så att smärtan varar länge.
Citera
2017-06-21, 14:01
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Wenna: Har du något mer att säga om inspelningen och t-shirten? Annars har jag lite fler frågor om det.
- Jag har inget mer att berätta mer än att polisen känner till allt, jag har kontaktat kamraten och han har lovat att ta sig till Sverige de närmaste tre dagarna.

Är det inte enklare att kompisen lämnar in sakerna till polisen i Danmark så kan dem skicka det till polisen i Sverige, det går ju fortare?

Ang blodet på JMs T-shirt, kan ju vara både AMs och GMs blod.

Ann-Sofie Sannemalm svt
Jähresten: Och du har berättat för både mig och polisen att han är efterlyst?
- Ja.

Han ska komma till Sverige som är efterlyst det låter lovande.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-21 kl. 14:10.
Citera
2017-06-21, 14:06
Medlem
Reimers avatar
Börjar tro att åklagarna släpper det här med MR,s ålder, Wenna verkar inte riktigt på bettet när det gäller den eller så suger hon fortfarande på karamellen angående inspelningen, den kanske smakar godare.
Citera
2017-06-21, 14:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det finns eller har funnits en affär för mer avancerad IT-utrustning och div. elektroniska mitt emot Åhléns. Praktiskt taget vägg i vägg med tobaksaffären och affären med turisttjafs. Jag har inte tänkt så mycket på vad där finns under det senaste året, men det lät helt rimligt - jag kunde se scenen framför mig.
Mittemot Åhléns och bredvid tobaksaffären och turistbutiken finns en butik - HPESC International,
Klarabergsgatan 35, som annonserar om mobiltelefoner, teleutrustning, video m.m.
Kanske var den du tänkte på.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-06-21 kl. 14:10.
Citera
2017-06-21, 14:10
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Är det inte enklare att kompisen lämnar in sakerna till polisen i Danmark så kan dem skicka det till polisen i Sverige, det går ju fortare?.
Man verkar gå över ån för att hämta vatten. Misstänker att hela inspelningshistorian är bluff, typiskt pundarsnack för att känna sig viktig.
Citera
2017-06-21, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ann-Sofie Sannemalm svt
Wenna: Har du något mer att säga om inspelningen och t-shirten? Annars har jag lite fler frågor om det.
- Jag har inget mer att berätta mer än att polisen känner till allt, jag har kontaktat kamraten och han har lovat att ta sig till Sverige de närmaste tre dagarna.

Är det inte enklare att kompisen lämnar in sakerna till polisen i Danmark så kan dem skicka det till polisen i Sverige, det går ju fortare?
Alternativet är att MR inte fått all info - det vore väl dumt att basunera detta i media.
Saxar in lite mer om just detta:

JMs blodiga tröja
Citat:
" Wenna: Var det någon tröja inblandad?
- En t-shirt, den hade 68-åringens blod på sig. När jag satte mig i bilen var min hand blodig, och jag nuddade 42-åringens tröja."
Wenna: Behöll hon tröjan på när du hade tagit henne på axeln - eller bytte hon tröja i bilen?
- Nej."
Live svt
Citat:
"Dagen efter sommarstugemordet hittade Rajabi Arbogakvinnans blodiga tröja på golvet i bostaden.
– När jag tittade närmare såg jag att något hade torkat på den. Då tog jag den utan att visa den för [Arbogakvinnan], säger Rajabi.
Det var en ganska liten fläck?
– Ungefär som spår efter fyra fingrar. Såg ut som ett handavtryck."

Rajabi sparade Arbogakvinnans tröja, med det intorkade blodet, i hemlighet. Till Arbogakvinnan sa han att kläderna hade kastats. Han gömde dem i skogen utanför bostaden, berättar han."

" Efter att Rajabi och Arbogakvinnan hade haft ett samtal som han spelade in i hemlighet så gick han ner i lobbyn och lämnade över inspelningsapparaten och Arbogakvinnans tröja, med pappa Görans intorkade blod, till vännen, berättar han.
Planen var att vännen skulle förvara inspelningen på säker plats, för att ha vid ett senare tillfälle om det behövdes, enligt Rajabi."
Live expressen
Citera
2017-06-21, 14:12
Medlem
Känns ju ganska kört om kompisen är efterlyst. Inte fan vågar han komma hit med en ljudfil då?
Citera
2017-06-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Mittemot Åhléns och bredvid tobaksaffären och turistbutiken finns en butik - HPESC International,
Klarabergsgatan 35, som annonserar om mobiltelefoner, teleutrustning, video m.m.
Kanske var den du tänkte på.
Tack! Ja det var det, precis där stryker alla sorters människor omkring och det är vanligtvis packat med folk. Det ligger närmare än Claes Olson och Teknikmagasinet - nås på en halv minut från plattan.
Citera
2017-06-21, 14:15
Medlem
Hade inte JM och MR span på sig vid båda besöken i Stockholm? I så fall måste ju polisen veta om de åkt bil och parkerat nära Plattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in