Citat:
Ursprungligen postat av
Smhf
Ann-Sofie Sannemalm svt
Wenna: Har du något mer att säga om inspelningen och t-shirten? Annars har jag lite fler frågor om det.
- Jag har inget mer att berätta mer än att polisen känner till allt, jag har kontaktat kamraten och han har lovat att ta sig till Sverige de närmaste tre dagarna.
Är det inte enklare att kompisen lämnar in sakerna till polisen i Danmark så kan dem skicka det till polisen i Sverige, det går ju fortare?
Alternativet är att MR inte fått all info - det vore väl dumt att basunera detta i media.
Saxar in lite mer om just detta:
JMs blodiga tröja
Citat:
" Wenna: Var det någon tröja inblandad?
- En t-shirt, den hade 68-åringens blod på sig. När jag satte mig i bilen var min hand blodig, och jag nuddade 42-åringens tröja."
Wenna: Behöll hon tröjan på när du hade tagit henne på axeln - eller bytte hon tröja i bilen?
- Nej."
Live svt
Citat:
"Dagen efter sommarstugemordet hittade Rajabi Arbogakvinnans blodiga tröja på golvet i bostaden.
– När jag tittade närmare såg jag att något hade torkat på den. Då tog jag den utan att visa den för [Arbogakvinnan], säger Rajabi.
Det var en ganska liten fläck?
– Ungefär som spår efter fyra fingrar. Såg ut som ett handavtryck."
Rajabi sparade Arbogakvinnans tröja, med det intorkade blodet, i hemlighet. Till Arbogakvinnan sa han att kläderna hade kastats. Han gömde dem i skogen utanför bostaden, berättar han."
" Efter att Rajabi och Arbogakvinnan hade haft ett samtal som han spelade in i hemlighet så gick han ner i lobbyn och lämnade över inspelningsapparaten och Arbogakvinnans tröja, med pappa Görans intorkade blod, till vännen, berättar han.
Planen var att vännen skulle förvara inspelningen på säker plats, för att ha vid ett senare tillfälle om det behövdes, enligt Rajabi."
Live expressen