Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Om inspelning och t-shirt kommer fram så bekräftar det hans historia och stärker bevisningen.
Om inspelning och t-shirt inte kommer fram så kan historien skada hans trovärdighet.
Vad var syftet med inspelningen, om den existerar? Livförsäkring? Utpressning?
Kan han vara så korkad att han berättar om detta om syftet var utpressning?
–
Hur skulle det skada hans trovärdighet? Rätten begriper nog redan att delar kan vara retucherat (påföljdsfrågan igen). Han har knappast druckit nåt ultimat sanningsserum och blivit en helig enhörning på en kvart som brutal knivmördare och kriminell sen barnsben.
Om han inte velat släppa denna info till polis så kan det givetvis bero på att han inte vill ställa sig i strålkastaren som utpressare. Det låter givetvis inte görbra om han nu vill ge sken av att vara en stackars marionett i hennes händer som inte var med aaaalls i nån planering.
Däremot är det fullt begripligt om han var rädd för livhanken och följande info medföljer ljudfilen:
- Jag har förstått att du är en känslokall kvinna. Gör du mig illa så släpps denna information. Den är sparad på fil hos annan person och om du dödar mig så släpps infon till polisen.