2017-06-20, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Okej. Nej, jag tror inte på MR när det gäller den påstådda inspelningen. JM har med stor sannolikt sagt dessa saker till MR men att skulle det finnas "på band" är löjligt. Det hade nämligen lagts fram pronto(!) som bevismaterial i rätten dag 1. Sanna mina ord.
Bra det för detta är inte troligt alls utan bara skit han hittar på som vanligt och tanken på att 2 åk vetat om detta förhör i ca 2 mån men låtit MR hålla på och snacka fritt och ljuga om allt inför både rätt och försvar är bottenlågt.
Citera
2017-06-20, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Du behöver bättre åskskydd!

Är det för mycket begärt att polis och åklagare skaffar fram JMs blodiga t-shirt och inspelningsutrustningen?

Det låter ju som att båda har ett visst bevisvärde.

Jag noterar också att inspelningen gjorde JM ganska arg och att det förklarar den spräckta fronten på MRs mobil.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-ursinne-efter-pojkvannens-hemliga-inspelning/

Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du är ju en komplett idiot som tror på vad MR säger i början på maj.
Det finns naturligtvis ingen bandspelare, T-shirt, ljudklipp eller vän, sluta spela dum är du snäll.

Citat:
Visst finns det många frågor:
– Varför berättar han om inspelning och t-shirt nu?
– Varför har han inte berättat om detta tidigare?

Om inspelning och t-shirt kommer fram så bekräftar det hans historia och stärker bevisningen.
Om inspelning och t-shirt inte kommer fram så kan historien skada hans trovärdighet.

Vad var syftet med inspelningen, om den existerar? Livförsäkring? Utpressning?

Kan han vara så korkad att han berättar om detta om syftet var utpressning?

MRs telefon, som han tog emot MMS-et med klippet där JM "självmant berättar allting" och som JM kastade i golvet, finns kvar. Det finns bild på den i FUP. Alla kontakter för perioden 160722-160808 finns i FUP och om MMS-et skickats senare så bör det finnas i telefonen.

Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_1__3_.pdf

Expressen om inspelning:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-ursinne-efter-pojkvannens-hemliga-inspelning/

Off-topic. Enklast att stänga av, men det finns alternativ...
http://lightningsafety.com/nlsi_lhm/IEEE_Guide.pdf
(Lite amerikaniserat, men principen är densamma)

Luftledningar är ett skräp, men svåra att undvika helt ibland...

Fast nu skrev du ovan att "Jag noterar också att inspelningen gjorde JM ganska arg och att det förklarar den spräckta fronten på MRs mobil."
Du hade lite bråttom och nu svajjar du till om "Om inspelning och t-shirt inte kommer fram så kan historien skada hans trovärdighet."
Skärmen var spräckt redan då och du hittar inga ljudfiler som styrker MRs spik-i-kistan

Helt ärligt Lasternassumma. Du har suttit och trott på mer eller mindre allt som MR sagt och lagt all skuld på på JM. Det är inte bara MRs trovärdighet som faller, det gör även din och flera därtilll.

Såna as ni varit istället för att ta debatten PMat runt i bakgrunden. Du och dina åsikter är noll värda för mig. Kappvändare heter det.
Senast redigerad av stativera 2017-06-20 kl. 20:06.
Citera
2017-06-20, 20:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Visst finns det många frågor:
– Varför berättar han om inspelning och t-shirt nu?
– Varför har han inte berättat om detta tidigare?

Om inspelning och t-shirt kommer fram så bekräftar det hans historia och stärker bevisningen.
Om inspelning och t-shirt inte kommer fram så kan historien skada hans trovärdighet.

MRs telefon, som han tog emot MMS-et med klippet där JM "självmant berättar allting" och som JM kastade i golvet, finns kvar. Det finns bild på den i FUP. Alla kontakter för perioden 160722-160808 finns i FUP och om MMS-et skickats senare så bör det finnas i telefonen.

Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_1__3_.pdf

Expressen om inspelning:

Off-topic. Enklast att stänga av, men det finns alternativ...
http://lightningsafety.com/nlsi_lhm/IEEE_Guide.pdf
(Lite amerikaniserat, men principen är densamma)

Luftledningar är ett skräp, men svåra att undvika helt ibland...

Frågorna har blivit flera nu tack vare det MR säger, men svaren kvarstår tack vare dold vän/polare.

Vad syftet är vet bara MR, det kanske kommer fram i morgon om han vill tala sanning vill säga, vilket jag inte tror.

Borde inte inspelningen med JM finnas kvar i den trasiga mobilen om det är sant, det har aldrig framkommit i rätten, jag har inte läst i FUP om det inspelade samtalet, får läsa om telefonavlyssningen.

OffT Luftledningar är ett dilemma, sen har jag en el-gata utanför mig, bor ju på landet mkt sårbart när det gäller tekniken idag.
Citera
2017-06-20, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hur ska poliserna kunna ska skaffa fram t-shirten och banspelaren när inte MR vill uppge namnet på polaren, och varför kommer MR med detta i ett förhör 5 maj som han själv ville avge tydligen?

Jag undrar om MR får FUP:en översatt till dari, tolken och advokaten kan ju inte sitta i flera dagar och översätta 7000 sidor, har han den på dari så har han säkert läst den ett antal ggr och blivit argare och argare på JM, därför han kommer med detta nu, det är ju omöjligt att bevisa det är ju bara MR som påstår det.
Av högst egoistiska skäl vill jag höra den inspelningen - tänk att få lyssna på Storhetsvansinnet Möller där hon med stolt röst beskriver hur finurlig hon tycker hon varit.

Oavsett om det inte finns nån inspelning, om det enkom är en rövspark från MR som vill skrämma skiten ur JM, så har hon själv bundit sig till brottet på både längden och tvären via att försöka köpa sig alibi, att be sonen vittna falskt osv.

Ett axplock bland över 40 lappar och många avlyssnade samtal.

" De kanske satt en sändare på våran bil...Det är allvar, det är mord och JAG vill inte bli dömd för mord eller medhjälp till mord och sitta i finkan i 10 år."

" JAG planerar allt. Ok! Säg att det är hedersmord." " Du måste säga att jag är oskyldig, jag måste hämta hem barnen."

"Älskling. Du måste säga att xxx dödade morfar. Jag har sagt det till polisen och att jag inte visste nåt. Vi måste här ifrån.♥ Du och jag ♥ älskar dig."
Citera
2017-06-20, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
MR har mördat för JM:s skull; på hennes inrådan, efter mycket tjatande, bedjande ögon, övergreppshistorier – och löfte om ett bättre liv: Han saknade pengar, han saknade utbildning, han saknade arbete, han saknade uppehållstillstånd, han saknade sin familj och sin käresta i Iran, han saknade fast förankring, han saknade sitt språk; att fritt och dagligdags kunna uttrycka sina tankar inkl. språkets alla nyanser, han saknade vägledning... Han hamnade hos en utsugande, psyksjuk socialkärring av värsta sort som under täckmanteln av att vara "snäll" gav honom mer och allt starkare droger för att för egen vinning kunna utnyttja honom som ett underminerat och förvirrat mordredskap.

MR bör ha en MYCKET STOR STRAFFRABATT; inte bara pga sin ålder, utan också för att han stått i beroendeställning till en av Sveriges värsta och mest elakartade manipulatörer med allt vad detta innebär. Till och med hennes mor säger att hon inte har några känslor.

Han har inte förstått varför föräldrarna skulle dödas; bara att hans matmor och den som gentemot de svenska myndigheterna ansvarade för hans väl och ve i landet: JM, varit mycket angelägen om detta mord (mordförsök) och att hon sagt sig vara betjänt av att han utförde det. Han bibringades också uppfattningen att han själv skulle ha allt att vinna och inget att förlora - och till slut visste han varken ut eller in; allt under det hans hjärna underminerades av alla droger.

MR sade nej; han rekommenderade henne i sina klara stunder att gå till en läkare; han bad henne sluta med sina dumheter; han gjorde allt för att skaka av sig hennes enträgna förfrågan; han varnades för henne; han rökte sig bort i dimmorna… men han fick aldrig en lugn stund utan att hon påminde honom.

JM åt sig allt längre in i hans drogomtöcknade hjärna och hon gav honom pengar och till och med tillgång till sitt betalkort för att han inte skulle gå miste om en kontinuerlig ny- och påtändning i allt högre doser och med allt tätare mellanrum. Till slut styrde hon MR:s tankar och hjärna så till den grad att hon en kväll med belåten min drog på sig ett par diskhandskar, gnisslade ut en byrålåda och drog fram en av hans dyra märkeströjor, vecklade ut den på köksgolvet, hämtade en stor skarp kökskniv och lät den försvinna ned i en plastpåse varpå hon gjorde ett litet knyte av mordattiraljerna och smög ned i sin stora skinnväska. – Nu var det bara en viss slutpreparering kvar: Hon försäkrade sig om att MR hunnit få i sig erforderlig dagsranson och lite till, viskade till honom att hon hade en liten överraskning till honom och att han skulle få veta vad det var så fort de var utom syn-och hörhåll för AG som hon såg stod och tjuvlyssnade bakom ett hörn. ”Okey”, sade MR.

AG lämnade lägenheten och åkte till sina kusiner – men hann knappt komma dit förrän JM (som gått bet på att få tag på DB) kommenderade hem honom: Han fick vara barnvakt när hon skjutsade MR till K-holm, och inom en timme skulle hon vara tillbaka. – Det skulle dröja c:a tre timmar.

Till MR sade hon att hon förberett ett varmt och läkande ört- och reningsbad med levande ljus på ena badkarskanten; bubbel på den andra – men först var hon tvungen att uträtta ett litet ärende. ”Okey”, sade MR. – Och så åkte de: Hon mot G-liden; han mot avgrunden.

Efteråt kunde han inte stå på benen. Han visste vad han gjort samtidigt som han agerat någonstans utanför sig själv. – Var, visste han inte; inte heller varför; bara att. Han mådde dåligt och hela han var blodig; hans hjärna fungerade inte som den skulle: Det var framför allt JM:s verk; resultatet av lång och varaktig psykisk preparering som en så pass ung person som MR inte haft ens en sportslig chans att värja sig mot.

Sveriges värsta och mest elakartade manipulatörer det skulle vara MR då som ljuger om tshirts och inspelningar?

Han verkar vara självgående också enligt Expressen:
"När de två reste till Stockholm efter mordet påstår Rajabi att han vidtog åtgärder för att inte ensam få skulden för mordet."

Så det är JM som ska ha straffrabatt om MR manipulerar..hela utredningen..försvaret..domstolen?
Citera
2017-06-20, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Av högst egoistiska skäl vill jag höra den inspelningen - tänk att få lyssna på Storhetsvansinnet Möller där hon med stolt röst beskriver hur finurlig hon tycker hon varit.

Oavsett om det inte finns nån inspelning, om det enkom är en rövspark från MR som vill skrämma skiten ur JM, så har hon själv bundit sig till brottet på både längden och tvären via att försöka köpa sig alibi, att be sonen vittna falskt osv.

Du är ju en komplett idiot om du tror att inspelningarna finns så dina egoistiska skäl kan du för dig själv.

"Rövsparken" har åkl fått och de ville vänta in i det sista men den. Rådmannen lär inte gilla detta kan jag lova.
Citera
2017-06-20, 20:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ett axplock bland över 40 lappar och många avlyssnade samtal.

" De kanske satt en sändare på våran bil...Det är allvar, det är mord och JAG vill inte bli dömd för mord eller medhjälp till mord och sitta i finkan i 10 år."

" JAG planerar allt. Ok! Säg att det är hedersmord." " Du måste säga att jag är oskyldig, jag måste hämta hem barnen."

"Älskling. Du måste säga att xxx dödade morfar. Jag har sagt det till polisen och att jag inte visste nåt. Vi måste här ifrån.♥ Du och jag ♥ älskar dig."

Ja, den inspelningen skulle man vilja höra, om den finns vill säga och är sann, alla dessa lappar/brev och avlyssningar är underhållande att läsa, JM beter sig som en nojig knarkare.
Citera
2017-06-20, 20:16
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Frågorna har blivit flera nu tack vare det MR säger, men svaren kvarstår tack vare dold vän/polare.

Vad syftet är vet bara MR, det kanske kommer fram i morgon om han vill tala sanning vill säga, vilket jag inte tror.

Borde inte inspelningen med JM finnas kvar i den trasiga mobilen om det är sant, det har aldrig framkommit i rätten, jag har inte läst i FUP om det inspelade samtalet, får läsa om telefonavlyssningen.

OffT Luftledningar är ett dilemma, sen har jag en el-gata utanför mig, bor ju på landet mkt sårbart när det gäller tekniken idag.

Jajamensan! Arbete pågår!

Hemlig ljudfil kan fälla 42-åringen för mord
"Åklagarnas nya bevisning i rättegången om Arbogafallet lämnades till tingsrätten på tisdagen."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/hemlig-ljudfil-kan-falla-42-aringen-for-mord

Jag tror att SVT överdriver ljudfilens betydelse. Jag tror att det är nog med spikar i JMs kista redan. Dom här spikarna, blir liksom många andra, svåra för JM att bortförklara!

Vad ska stackars AH göra? Fråga IT-forensikern om han hör röster?

Citera
2017-06-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Även om inte giriga Johanna uppvisade någon märkbar reaktion efter det resoluta beskedet
igår om att merparten av föräldrarnas förmögenhet ska skänkas bort så sved det nog till
ordentligt därinuti henne.
"Jag vill inte vara med om det här en gång till", förklarade en mamma vars hela
tillvaro i ett slag krossats på grund av en dotter hos vilken all mänsklighet tycks ha
gått förlorad.
Nu hjälper det inte heller att bli kryssad, pengarna som det mördats förr kommer ändå
att vara utom räckhåll ty de flyger iväg sin kos...till välgörenhet och behövande. Där fick hon.
På intet sätt kan hon lägga beslag på dem. Inte via barnen, nä, inget funkar för nu är stålarna
snart borta och förresten vad ska hon med pengar till som ska tillbringa de närmaste 20 åren
bakom lås och bom? Kanske hon aldrig kommer ut mera, vem vet?
Har hon bara lite pengar till chips och choklad, så räcker väl det för henne.
Det är ett helt annat sorts liv som snart tar vid. Inrutat, nedskalat, inskränkt, precis som
det ska vara för en person som låtit mörda sin egen far och förmodligen också en exmake.

Och för mamman väntar nu närmast att få strö en djupt saknad makes aska i det hav
han älskade så mycket. Han var 68 år vid sin död och själv är hon 63, 64.
De hade kunnat haft många fina år kvar tillsammans.
Men en mycket ond dotter ville annat.
Och nu ska hon snart få det straff hon förtjänar.

Vi får nog hoppas att JM inte kommer att ha någon större rikedom på
kåken, i annat fall kommer hon fortfarande att vara livsfarlig.

Finns det något som hindrar AM från att göra ett arvsavstående
till fördel för den andra dottern.
Citera
2017-06-20, 20:21
Bannlyst
Citat:
Jajamensan! Arbete pågår!

Hemlig ljudfil kan fälla 42-åringen för mord
"Åklagarnas nya bevisning i rättegången om Arbogafallet lämnades till tingsrätten på tisdagen."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/hemlig-ljudfil-kan-falla-42-aringen-for-mord

Jag tror att SVT överdriver ljudfilens betydelse. Jag tror att det är nog med spikar i JMs kista redan. Dom här spikarna, blir liksom många andra, svåra för JM att bortförklara!

Vad ska stackars AH göra? Fråga IT-forensikern om han hör röster?

Så du tror på MR och åkl? Naturligtvis hade denna fil trollats fram på nolltid ur MRs telefon. De har haft hans telefon i snart ett år och informationen sedan 5 maj.

Du vänder kappan igen och gör dina egna tolkningar. Det finns ingen ljudfil.
Hur gick det med tvättningen av tvillingarna tro?
Citera
2017-06-20, 20:21
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Sveriges värsta och mest elakartade manipulatörer det skulle vara MR då som ljuger om tshirts och inspelningar?

Han verkar vara självgående också enligt Expressen:
"När de två reste till Stockholm efter mordet påstår Rajabi att han vidtog åtgärder för att inte ensam få skulden för mordet."

Så det är JM som ska ha straffrabatt om MR manipulerar..hela utredningen..försvaret..domstolen?

T_shitern som du hakat upp dig på, enligt MR så tog JM fram två<>2 knivar och en T-SHIRT ur en kasse troligtvis plast, som MR fick byta till när han utfört 40 hugg mot GM och AM, och kom tillbaka till bilen, antagligen är det felskrivet i expressen eller felhört från MR, vems T-shirt det var vet vi inte, det kan ha varit JMs eller MRs.
Citera
2017-06-20, 20:23
Medlem
develis avatar
Citat:

Hur skulle det skada hans trovärdighet? Rätten begriper nog redan att delar kan vara retucherat (påföljdsfrågan igen). Han har knappast druckit nåt ultimat sanningsserum och blivit en helig enhörning på en kvart som brutal knivmördare och kriminell sen barnsben.

Om han inte velat släppa denna info till polis så kan det givetvis bero på att han inte vill ställa sig i strålkastaren som utpressare. Det låter givetvis inte görbra om han nu vill ge sken av att vara en stackars marionett i hennes händer som inte var med aaaalls i nån planering.

Däremot är det fullt begripligt om han var rädd för livhanken och följande info medföljer ljudfilen:
- Jag har förstått att du är en känslokall kvinna. Gör du mig illa så släpps denna information. Den är sparad på fil hos annan person och om du dödar mig så släpps infon till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in