2017-06-20, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
99% (en handfull handlar om fittor) av denna mans inlägg är skrivna i den här tråden och alla försöker misskreditera BO, släta över det som hänt eller är lögner och provokationer. Bara skit i det..

Johanna åker in på livstid och så är det med den saken. Sen vill jag bara vakna upp en dag och läsa om hur hon fick en blandning av socker och skållhett vatten kastat i ansiktet av en medfånge.
Tycker i detta läget med MRs nya "sanning" det är lite fittigt att inte ta diskussion.
Vi pratar MR och du kopplar till JM..here we go again

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja i vissa lägen kan man ju anse att det var bättre förr, i det här fallet känns ju ett sådant alternativ tyvärr välmotiverat.
Så kronvittnet föll sista dagen innan slutplädderingar och du längtar till häxprocessens tid? Tappa inte hoppet, kanske dyker det upp en på loppis inköpt gammal "bandare" imorgon. Bevismaterial A. (Eller nej)

Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Driver med afghanen som hade en smart vän som införskaffa en bandspelare åt MR som han sedan lånade och efter inspelningen/erkännandet tog vännen tillbaka materialet och från hemlig adress spelade den hemlige afghanen upp inspelningen som MR i sin tur fick en tio minuters sekvens av som MR spelade upp för JM. Känns detta som 2017? Dessutom outar inte MR vännen säger han i förhöret från den 5 maj alltså ännu en okänd afghan i samlingen och denne sitter med en t-shirt och en bandspelare på hand men vänskap är starkare än allt annat säger MR som är van att få prata fritt för åk. Tror du MR?

Här har inte fått talats fritt för fem öre. Jähresten måste ju lidit alla helvetes kval och tystat MR om detta på åkl order.
Sjukt misskött.
För MR passar också på att säga att den afghanska icke namngivna person som han skyddar (Liar-Liar) inte finns:
"Om det krävdes skulle vännen lämna över materialet till polisen. Men i det nya förhöret säger sig Rajabi inte ha en aning om vännens planer eller förehavanden."

Jag har ingen aning.."sanning"..eller konsekvens?? High5!
Senast redigerad av stativera 2017-06-20 kl. 19:07.
Citera
2017-06-20, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Om Du skulle fråga mej skulle svaret bli : nej, jag tror inte på MR rakt av i detta
Det har du rätt i, här finns ingen sanning alls MR pratar mer nu än åk önskar och nya historier tillkommer och förhoppningsvis var det vänster axel MR kletade blodet på annars skulle bilbältet fått blod på sig men å andra sidan sov ju JM när MR kom tillbaka från huggningarna så då blir frågan: hur fick han till blodet på vänster axel för blodet från göran bör varit torkat väl framme på kontoret och mycket lite smet borde vara möjligt där och då? Här får hikes det lätt som en plätt!
Citera
2017-06-20, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hur ska poliserna kunna ska skaffa fram t-shirten och banspelaren när inte MR vill uppge namnet på polaren, och varför kommer MR med detta i ett förhör 5 maj som han själv ville avge tydligen?

Jag undrar om MR får FUP:en översatt till dari, tolken och advokaten kan ju inte sitta i flera dagar och översätta 7000 sidor, har han den på dari så har han säkert läst den ett antal ggr och blivit argare och argare på JM, därför han kommer med detta nu, det är ju omöjligt att bevisa det är ju bara MR som påstår det.

Vilken soppa, hela sanningen har inte kommit fram och kommer aldrig att göra det heller.

OffT Tyvärr finns det inte 100% åskskydd, jag förlitar mig på SMHI ( och himlen) via app.

Enligt MR skall denna icke namngivna vän nu ta fram både bandare och tshirt men någon sådan finns inte mer än i fantasin. AG berättade ju inte att JM kom hem i vare sig blodig tshirt eller i BH så hur detta skall nå någon trovärdighet utan teknisk bevisning är uteslutet.

Dessutom så har de tömt MRs telefon och hade någon ljudfil med erkännande kommit fram så hade åkl inte väntat från 5 maj till nu. Möjligheten att försöka radera en ljudfil är helt utesluten med dagens teknik, krävs mer eller mindre att man kör speciella programvaror men även dessa lämnar spår för att ta bort något för en IT-forensiker.

MR talar helt enkelt inte SaNnInG och på detta faller numera allt. Hade man fått tag på och hållit i råttan Ghasem så hade det här fallet möjligtvis kunnat lösas. Denna VET mycket åjåj som han vet..
Citera
2017-06-20, 19:18
Bannlyst
Citat:
Hur ska poliserna kunna ska skaffa fram t-shirten och banspelaren när inte MR vill uppge namnet på polaren, och varför kommer MR med detta i ett förhör 5 maj som han själv ville avge tydligen?

Jag undrar om MR får FUP:en översatt till dari, tolken och advokaten kan ju inte sitta i flera dagar och översätta 7000 sidor, har han den på dari så har han säkert läst den ett antal ggr och blivit argare och argare på JM, därför han kommer med detta nu, det är ju omöjligt att bevisa det är ju bara MR som påstår det.

Vilken soppa, hela sanningen har inte kommit fram och kommer aldrig att göra det heller.

OffT Tyvärr finns det inte 100% åskskydd, jag förlitar mig på SMHI ( och himlen) via app, tack för omtanken.
MR har fått allt översatt till sitt språk och ja Järesten har bekräftat för hikes redan första dagen i rätten att MR är jättearg på JM. Tack för den jähresten säger amanda hikes.
Citera
2017-06-20, 19:24
Bannlyst
Citat:
Det har du rätt i, här finns ingen sanning alls MR pratar mer nu än åk önskar och nya historier tillkommer och förhoppningsvis var det vänster axel MR kletade blodet på annars skulle bilbältet fått blod på sig men å andra sidan sov ju JM när MR kom tillbaka från huggningarna så då blir frågan: hur fick han till blodet på vänster axel för blodet från göran bör varit torkat väl framme på kontoret och mycket lite smet borde vara möjligt där och då? Här får hikes det lätt som en plätt!

Lite lustigt att MR helt plötsligt har en historia om att JM är blodig efter brottet. Helt nya uppgifter!
Varför kunde han inte yppa detta under rättegång utan att beröva sin "hemlige vän" anonymitet, nej den satte han på "banken" och väntade med till sista stund.

Vet du vad jag tror?

Jag tror att MR fick hybris efter att satt dit JM och till slut blev trodd av polisen. Åtalseftergift efter åtalseftergift och kanske något kul piller när han berättat "sanningen" låg på cellsängen.
"Dumma svennar, jag kan säga vad som helst och de tror på mig" precis som i tråden.
Citera
2017-06-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du kanske inte har läst på riktigt.
Ale*ander ljög inte till polisen om att JM var borta på kvällen - han sa sanningen, vilket spräckte JMs alibi. Detta står klart i förhör.

Det vittnesmål som spelades upp i domstol handlar om AGs berättelse om att JM ofta ljuger, att hon bett även AG ljuga. Detta är inte ett vittnesmål om att JM var borta på kvällen utan faktiskt mer uppgifter om hur JM brukar bete sig och att hon bett Ale*ander ljuga. Detta var han inte tvungen att vittna om, men de vuxna refererar till att han ville.

Däremot är han naturligtvis tvungen att för polisen uppge om mamma varit hemma eller inte på kvällen - vilket han också gjort.

Det är ingen som påstår att AG satt JM i fängelse, tvärt om - det har hon gjort alldeles på egen hand. Den här diskussionen handlar om vilka tankar som en 13-åring kan ha framöver om det som hänt.
Vi har applåderat hans medvekar, kallat honom "Yes" för hans käcka svar som går helt i linje med att JM rätteligen kommer bli dömd. Men det är inte säkert att det inte kommer påverka AGs mentala hälsa i framtiden, därom vet vi inget.
Om du läser om hur mycket skuldkänslor andra dömdas barn haft så finns det ju risker även för honom.
Återigen sa han bara sanningen om sin mor. Att hon är opålitlig, ljuger osv det har hon sig själv att skylla, det är inte AGs last. Han besvarade bara frågorna och sa sanningen.

Detta var hur naturligt som helst för.AG ,förstör inte detta för honom.
Citera
2017-06-20, 19:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Driver med afghanen som hade en smart vän som införskaffa en bandspelare åt MR som han sedan lånade och efter inspelningen/erkännandet tog vännen tillbaka materialet och från hemlig adress spelade den hemlige afghanen upp inspelningen som MR i sin tur fick en tio minuters sekvens av som MR spelade upp för JM. Känns detta som 2017? Dessutom outar inte MR vännen säger han i förhöret från den 5 maj alltså ännu en okänd afghan i samlingen och denne sitter med en t-shirt och en bandspelare på hand men vänskap är starkare än allt annat säger MR som är van att få prata fritt för åk. Tror du MR?

Okej. Nej, jag tror inte på MR när det gäller den påstådda inspelningen. JM har med stor sannolikhet sagt dessa saker till MR men att det skulle finnas "på band" är löjligt. Det hade nämligen lagts fram pronto(!) som bevismaterial i rätten dag 1. Sanna mina ord.
Senast redigerad av Lova33 2017-06-20 kl. 19:51. Anledning: Fel
Citera
2017-06-20, 19:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Återigen sa han bara sanningen om sin mor. Att hon är opålitlig, ljuger osv det har hon sig själv att skylla, det är inte AGs last. Han besvarade bara frågorna och sa sanningen.

Detta var hur naturligt som helst för.AG ,förstör inte detta för honom.

Precis han sa bara sanningen den han aldrig har fått uppleva med sin mamma, hon kunde tom ljuga om vilken dag det var i veckan sa AG, alla barnen till JM är inte helt hjärntvättade, förstörda och giriga efter pengar, kanske beror på fäderna?!
Citera
2017-06-20, 19:41
Medlem
Grandiosos avatar
Även om inte giriga Johanna uppvisade någon märkbar reaktion efter det resoluta beskedet
igår om att merparten av föräldrarnas förmögenhet ska skänkas bort så sved det nog till
ordentligt därinuti henne.
"Jag vill inte vara med om det här en gång till", förklarade en mamma vars hela
tillvaro i ett slag krossats på grund av en dotter hos vilken all mänsklighet tycks ha
gått förlorad.
Nu hjälper det inte heller att bli kryssad, pengarna som det mördats förr kommer ändå
att vara utom räckhåll ty de flyger iväg sin kos...till välgörenhet och behövande. Där fick hon.
På intet sätt kan hon lägga beslag på dem. Inte via barnen, nä, inget funkar för nu är stålarna
snart borta och förresten vad ska hon med pengar till som ska tillbringa de närmaste 20 åren
bakom lås och bom? Kanske hon aldrig kommer ut mera, vem vet?
Har hon bara lite pengar till chips och choklad, så räcker väl det för henne.
Det är ett helt annat sorts liv som snart tar vid. Inrutat, nedskalat, inskränkt, precis som
det ska vara för en person som låtit mörda sin egen far och förmodligen också en exmake.

Och för mamman väntar nu närmast att få strö en djupt saknad makes aska i det hav
han älskade så mycket. Han var 68 år vid sin död och själv är hon 63, 64.
De hade kunnat haft många fina år kvar tillsammans.
Men en mycket ond dotter ville annat.
Och nu ska hon snart få det straff hon förtjänar.

"Mamman kommer att skänka bort alla sina pengar till välgörenhet, säger hon.
– Nu ger jag bort allting jag har. Jag ska ha så att jag klarar mig till jag dör, men jag ska inte ha något överskott. Så det är ingen idé att någon kommer och ber mig om pengar, säger mamman.
– Det har farit så illa med mig och Göran. Vi kunde ha haft kanske tio år till med husbil, men vi fick inte det.

Mamman berättar om att hon har fått tillstånd att strö ut makens aska.
– Det ska vi göra nästa vecka. Sedan kanske jag kan fatta, säger hon.
Mamman berättar med gråt i rösten. Även bland åhörarna finns det många som har tårar i ögonen."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-kyla-i-haktet-fick-rysningar/
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-20 kl. 20:35.
Citera
2017-06-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Med den reservationen att det är svårt att planera, så att man inte lämnar något efter sig utan att riskera att själv få leva i fattigdom på slutet.

Ur AM:s perspektiv tycker jag att hon ska koncentrera sig på att göra det bra för sig själv och inte förbittras över en felaktig lag. Det bästa hon kan göra är att upprätta en redogörelse för alla transaktioner som hon anser varit att betrakta som förskott på arv, verifiera dessa och lägga som bilaga till ett testamente.

AM tycks ju redan innan allt hände ha noterat alla pengar JM fick. Smart drag av henne.
Citera
2017-06-20, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Lite lustigt att MR helt plötsligt har en historia om att JM är blodig efter brottet. Helt nya uppgifter!
Varför kunde han inte yppa detta under rättegång utan att beröva sin "hemlige vän" anonymitet, nej den satte han på "banken" och väntade med till sista stund.

Vet du vad jag tror?

Jag tror att MR fick hybris efter att satt dit JM och till slut blev trodd av polisen. Åtalseftergift efter åtalseftergift och kanske något kul piller när han berättat "sanningen" låg på cellsängen.
"Dumma svennar, jag kan säga vad som helst och de tror på mig" precis som i tråden.
Denna t-shirt skall in i hela händelseförloppet. När stal han den av JM och gav den till vännen? När kom vännen på detta med bandspelare för som vanligt är det alltid andra som "kommer på allt" eller ger MR råd om det ena och det andra. Andra är också alltid ickenamngivna afghaner som sporrar till giftemål och annat, nejdå inget gör denna afghan själv allt på andras uppmaningar och direktiv även detta med bandspelaren är andras kläckta ideer. Vilken lögnhals.
Citera
2017-06-20, 19:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

OffT Tyvärr finns det inte 100% åskskydd, jag förlitar mig på SMHI ( och himlen) via app, tack för omtanken.

Visst finns det många frågor:
– Varför berättar han om inspelning och t-shirt nu?
– Varför har han inte berättat om detta tidigare?

Om inspelning och t-shirt kommer fram så bekräftar det hans historia och stärker bevisningen.
Om inspelning och t-shirt inte kommer fram så kan historien skada hans trovärdighet.

Vad var syftet med inspelningen, om den existerar? Livförsäkring? Utpressning?

Kan han vara så korkad att han berättar om detta om syftet var utpressning?

MRs telefon, som han tog emot MMS-et med klippet där JM "självmant berättar allting" och som JM kastade i golvet, finns kvar. Det finns bild på den i FUP. Alla kontakter för perioden 160722-160808 finns i FUP och om MMS-et skickats senare så bör det finnas i telefonen.

Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_1__3_.pdf

Expressen om inspelning:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-ursinne-efter-pojkvannens-hemliga-inspelning/

Off-topic. Enklast att stänga av, men det finns alternativ...
http://lightningsafety.com/nlsi_lhm/IEEE_Guide.pdf
(Lite amerikaniserat, men principen är densamma)

Luftledningar är ett skräp, men svåra att undvika helt ibland...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-20 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in