Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Du skrev att du hade hört Joy Rahman erkänna mordet. Var det inte så?
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
[...]
Dessutom har han själv erkänt mordet -- även om han inte gjorde det i rätten eller officiellt.
Ett äcklig liten skitmänniska som vi klarar oss utan.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Redan tidigt i tråden finns inlägg om det:
(FB) Joy Rahman-fallet (avliden 2014)
Jag har suttit bredvid honom och hört honom - detta dessutom en liten tid före friandet ... Jag var inte intagen utan personal,
men satt tillräckligt nära för att höra vartenda ord när det lilla aset pratade med två andra intagna.
Och detta kommenterade jag redan 2010
Och 2012
Citat:
Det var just en bedömning av det rättsliga värdet jag gjorde i mitt förra inlägg. Jag gjorde en jämförelse med ett rättsfall där ett sådant vittnesmål fick en avgörande betydelse.
I inget av ovanstående inlägg finns tillräcklig information för att du skall kunna göra någon som helst värdering av vad jag hörde.
Rättsvårdsinspektörerna - som var jurister med lång yrkeserfarenhet och hög utbildning kunde däremot göra det - och deras bedömning var vad som gällde.
Citat:
Den andra användarens inlägg gällde bara hörsägen. Du beskriver en förstahandsuppgift. Frågan är väl vad du egentligen hörde (om du nu hörde någonting alls).
Citat:
Ursprungligen postat av
AdamBomb
Jag tror att du skrev något överdrivet i tråden för att göra dig intressant och nu försöker du pudla och backa för att inte förlora trovärdighet.
Jag försöker inte puddla någonstans .. eftersom det inte behövs. Ni sitter och babblar om saker som ni inte vet något om.
Jag däremot vet vad jag hörde, vet att andra hört liknande, och att det räckt för att både jag och andra skall ha en klar uppfattning om vad som gäller.
En uppfattning som delas av flertalet inom rättssväsendet också. Ärendet är polisiärt uppklarat, även om bevisen på grund av åklagarens snäva tidsram inte räckte till fällande.