2017-06-17, 11:36
Medlem
Draifoss avatar
Vet man helt säkert att det här omtalade tygbandet var mordvapnet, eller kan det vara något som en ambitiös polis har arrangerat i efterhand för att hjälpa utredningen på traven?
Citera
2017-06-17, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Klart Rahman var skyldig, att han kan stå i kö efter mordet och köpa tändvätska helt lungt, är inga problem för en psykopat.

Han fick sitt öde 2014, vad dog han av? Var det tantens spöke tog kål på han?

För ett bra tag sen kom jag över en sida som skrev att han dog i sviterna av en hjärtoperation. Dock hittar jag inte igen den... Om du läser igenom fallet så ser du att rättspsyk friskförklarat honom. Att lura dom är ingen promenix i parken direkt och har därav mycket svårt att tro att han lugnt o fint kan gå och köpa tändvätska efter ett brutalt mord. Snubben var dessutom ostraffad sedan tidigare och hade enbart misstankar om en misshandel med sin haschpolare på hemtjänsten som inte mynnade ut i något. Och återigen: Polisens kvittokopia stämde INTE överens med prislappen från Vivo som satt fast i en ICA påse.

Finns bara en bevisad skyldig i detta fall och det är rättsväsendet. Att vi sitter 2017 och diskuterar skyldig eller icke visar vilket pissjobb dom gjorde och att en mördare gick fri oavsett ifall det var Rahman eller någon annan.
Citera
2017-06-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Om du läser igenom fallet så ser du att rättspsyk friskförklarat honom. Att lura dom är ingen promenix i parken direkt och har därav mycket svårt att tro att han lugnt o fint kan gå och köpa tändvätska efter ett brutalt mord. Snubben var dessutom ostraffad sedan tidigare och hade enbart misstankar om en misshandel med sin haschpolare på hemtjänsten som inte mynnade ut i något. Och återigen: Polisens kvittokopia stämde INTE överens med prislappen från Vivo som satt fast i en ICA påse.

Rättspsyk är inte 100%, många som släpps ut därifrån har ju begått brott igen och folk gapar om hur de kunde släppa ur dem.

Psykopater är manipulativa, så självklart lille rahman också.

Rahman som köpt tändvätska och en tant som brinner.
Citera
2017-06-18, 10:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Och återigen: Polisens kvittokopia stämde INTE överens med prislappen från Vivo som satt fast i en ICA påse.
Det här har jag missat. Betyder det att det finns oklarheter kring Rahmans köp av tändvätska? Har det här diskuterats tidigare i tråden?
Citera
2017-06-18, 10:45
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Om du läser igenom fallet så ser du att rättspsyk friskförklarat honom. Att lura dom är ingen promenix i parken direkt och har därav mycket svårt att tro att han lugnt o fint kan gå och köpa tändvätska efter ett brutalt mord.
Det där stämmer inte riktigt. Rättspsyk gjorde endast en liten utredning, varar någon/några timmar och den kom fram till att man inte hade anledning att misstänka sinnessjukdom MEN att om Rahman var skyldig så kunde det finnas något dolt som skulle kunna komma fram vid en stor sinnnesundersökning.

Man lämnade alltså öppet för att han skulle kunna vara psykiskt sjuk.

Det här togs dock för intäkt av Sundevall & Co att läkarna sagt att Rahman var frisk som en nötkärna i pallat. På samma sätt så menade Sundevall med anhang att Rahman var närmast en ängel inom hemtjänsten, något man enkelt kan se i förundersökningen att han inte var.
Senast redigerad av AdamBomb 2017-06-18 kl. 10:48.
Citera
2017-06-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Det där stämmer inte riktigt. Rättspsyk gjorde endast en liten utredning, varar någon/några timmar och den kom fram till att man inte hade anledning att misstänka sinnessjukdom MEN att om Rahman var skyldig så kunde det finnas något dolt som skulle kunna komma fram vid en stor sinnnesundersökning.

Man lämnade alltså öppet för att han skulle kunna vara psykiskt sjuk.

Varifrån får du denna information?
Citera
2017-06-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Rättspsyk är inte 100%, många som släpps ut därifrån har ju begått brott igen och folk gapar om hur de kunde släppa ur dem.

Psykopater är manipulativa, så självklart lille rahman också.

Rahman som köpt tändvätska och en tant som brinner.

Jaha men det är ju det som är grejen. Det är INTE bevisat att han köpte tändvätskan. Har en bekant som jobbar inom rättspsykiatrin och enligt henne är det extremt svårt att maskera sina sjuka vanor då dessa läkare utöver sina gedigna utbildningar har mycket erfaret folk på plats som "sett och hört allt". Särskilt när det gäller något så pass grovt som mord.

Känner dock inte till rutinerna tidigt 90-tal
Citera
2017-06-18, 21:55
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Varifrån får du denna information?
Handlingarna som är postade i denna tråd.
Citat:
Jaha men det är ju det som är grejen. Det är INTE bevisat att han köpte tändvätskan. Har en bekant som jobbar inom rättspsykiatrin och enligt henne är det extremt svårt att maskera sina sjuka vanor då dessa läkare utöver sina gedigna utbildningar har mycket erfaret folk på plats som "sett och hört allt". Särskilt när det gäller något så pass grovt som mord.

Den lilla rättspsykundersökningen klarar den som vill och som endast har en sådan personlighetsstörning som inte är att betrakta som en allvarlig psykisk störning, tex psykopati.
Citera
2017-06-18, 22:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Tändvätskan inhandlas direkt efter att han köpt kaffe i egenskap av hemvårdare inom hemtjänsten. Så det är nog helt klarlagt att det är han som köpt tändvätskan.
Att slumpen skulle göra att en mördare stod bakom just honom är ju bara infatilt.

Dessutom har han själv erkänt mordet -- även om han inte gjorde det i rätten eller officiellt.

Ett äcklig liten skitmänniska som vi klarar oss utan.
Citera
2017-06-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tändvätskan inhandlas direkt efter att han köpt kaffe i egenskap av hemvårdare inom hemtjänsten. Så det är nog helt klarlagt att det är han som köpt tändvätskan.
Att slumpen skulle göra att en mördare stod bakom just honom är ju bara infatilt.

Dessutom har han själv erkänt mordet -- även om han inte gjorde det i rätten eller officiellt.

Ett äcklig liten skitmänniska som vi klarar oss utan.

När, hur och var har han erkänt detta? Skulle vara tacksam ifall du avslutade det här kapitlet för gott genom att ge oss en bra källa för det.
Citera
2017-06-18, 23:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
När, hur och var har han erkänt detta? Skulle vara tacksam ifall du avslutade det här kapitlet för gott genom att ge oss en bra källa för det.
Redan tidigt i tråden finns inlägg om det:

Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Jag har jobbat på den anstalt som han "muckade" ifrån, dock inte samtidigt som han satt där. Ingen av mina kollegor som "vaktade" honom har emellertid något gott att säga. Vad som gör saken aningen mer pikant är att jag från ett par intagna - oberoende av varandra - har fått höra att han bekänt sitt brott inför dem.
Det hör inte till vanligheterna att intagna tjallar på varann inför personalen så just i det här fallet är jag benägen att tro dem. Dock bör man komma ihåg att han dömdes på lösa grunder och att resningen och frikännandet därför säkert var i sin ordning. Huruvida han är skyldig eller inte är en annan fråga.
(FB) Joy Rahman-fallet (avliden 2014)

Jag har suttit bredvid honom och hört honom - detta dessutom en liten tid före friandet ... Jag var inte intagen utan personal, men satt tillräckligt nära för att höra vartenda ord när det lilla aset pratade med två andra intagna.

Och detta kommenterade jag redan 2010

Och 2012
Senast redigerad av micro113 2017-06-18 kl. 23:13.
Citera
2017-06-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Redan tidigt i tråden finns inlägg om det:

Jag har suttit bredvid honom och hört honom - detta dessutom en liten tid före friandet ... Jag var inte intagen utan personal, men satt tillräckligt nära för att höra vartenda ord när det lilla aset pratade med två andra intagna.

Och detta kommenterade jag redan 2010

Och 2012

Ok, så löst snack på FB var allt du hade... Synd, trodde detta skulle klaras upp ikväll. Not
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in