2017-06-19, 15:11
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
500 tankbilar per avgång? Hur stora bränsletankar tror du flygplan har? Menar du 500 tankbilar per dag?
En 767 från Kastrup till Phuket har c:a 85 ton bränsle vid start.
Citera
2017-06-19, 16:30
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
500 tankbilar per avgång? Hur stora bränsletankar tror du flygplan har? Menar du 500 tankbilar per dag?

Nej, det går åt minst 10 ton vätska per kilometer för att bilda ett spår. Troligen uppemot 20. Jag har sett perfekta spår som är 150 km långa, följt dem på FR24. Det är 3000 ton på den biten jag sett. Bara att räkna.

Om du hittar dessa stora chemtrailstankarna i ett trafikflygplan så bjuder jag på en öl.
Citera
2017-06-19, 17:06
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Nej, det går åt minst 10 ton vätska per kilometer för att bilda ett spår. Troligen uppemot 20. Jag har sett perfekta spår som är 150 km långa, följt dem på FR24. Det är 3000 ton på den biten jag sett. Bara att räkna.

Om du hittar dessa stora chemtrailstankarna i ett trafikflygplan så bjuder jag på en öl.
3000 ton bränsle? Ett så tungt plan skulle aldrig kunna lämna marken. En fulltankad och fullastad jumbojet väger ungefär 1/10 av det.
Citera
2017-06-19, 17:32
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
3000 ton bränsle? Ett så tungt plan skulle aldrig kunna lämna marken. En fulltankad och fullastad jumbojet väger ungefär 1/10 av det.

Bränsle? Nej, det ska vara 3000 ton chemtrailsvätska.
Citera
2017-06-19, 18:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Bränsle? Nej, det ska vara 3000 ton chemtrailsvätska.
Fast 3000 ton är ju 3000 ton oavsett. Är ju som en mindre fartyg. Skall du bygga en 5 mil lång och 200 meter lång startbana för att kunna lyfta skiten då? Lär ju inte gå att dölja. Med allt så skulle det bli en Finlandsbåt med vingar.
Citera
2017-06-19, 18:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Fast 3000 ton är ju 3000 ton oavsett. Är ju som en mindre fartyg. Skall du bygga en 5 mil lång och 200 meter lång startbana för att kunna lyfta skiten då? Lär ju inte gå att dölja. Med allt så skulle det bli en Finlandsbåt med vingar.

Och det är en av många anledningar till att "chemtrails" är en fullständigt absurd konspirationsteori. Och det är exakt det som Bongoman belyser.

Att vissa dessutom hävdar att "chemtrailsplanen" saknar vingar gör ju inte saken mer trovärdig. Ett plan utan vingar som kan lyfta 3000 ton...

Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Zooma in madtop,inga vingar konstigt lysande "nos". Drönare frpn nato?..
https://www.pixeltopic.com/image/sbayxznoawaluy/
Senast redigerad av madtop 2017-06-19 kl. 18:22.
Citera
2017-06-20, 08:27
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Och det är en av många anledningar till att "chemtrails" är en fullständigt absurd konspirationsteori. Och det är exakt det som Bongoman belyser.

Att vissa dessutom hävdar att "chemtrailsplanen" saknar vingar gör ju inte saken mer trovärdig. Ett plan utan vingar som kan lyfta 3000 ton...

Just viktproblemet är det som sänker hela konspirationen ner i ett så djupt hål att inget kan ta sig upp. Inte en enda chemptrailspastor har svarat på frågan om hur ett plan kan lyfta med så hög vikt. Det allra populäraste svaret blir, och troligen kan ni andra gissa sig till det:

Så svarar alla till sist när de blir trängda i ett hörn.
Citera
2017-06-20, 11:21
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Väldigt märkligt att ingen på SAS läckt något om detta. Varför infiltrerar inte de troende SAS (eller andra flygbolag) och läcker denna informationen till allmänheten? Det jag tycker är märkligast med chemtrails är att det inte finns några aktivister som avslöjar sanningen.
Det är överhuvudtaget väldigt märkligt att de kemstimmetroende aldrig gör något för att bevisa att kemstrimmorna finns. Om jag trodde det pågick en medveten storskalig förgiftning av planeten som inte var allmänt erkänd så skulle jag göra mitt yttersta för att bevisa det men de här dönickarna nöjer sig med att sitta år ut och år in och bara yra om det på diverse fora.

Det har snart gått fem år sedan jag föreslog att man skulle använda LIDAR för att mäta vad strimmorna består av: (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Det har de troende förstås inte fått ur tummen att göra ännu, kanske för att de innerst inne vet att de bara snackar skit.
Citera
2017-06-30, 20:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag har haft svårt tro på Chemtrails, av den enkla anledningen att "de" oavsett vilka "de" är andas samma luft som resten av oss, så ska de förgifta luften via en Black op med besprutande av kemikalier i luften så är det ett suiciduppdrag.

Men vad i helvete är det här?!
Daily Mirror: Incredible close-up footage of Boeing 787 leaving huge vapour trail through the sky

Alltså från Daily Mirror, en av Storbritanniens tabloidtidningar och filmen ska vara filmad över ryska östkusten av en pilot.
Även RT har skrivit om det:
Pilot films astonishing footage of Dreamliner contrails at 33,000ft (VIDEO) dock inte lika creepy riktigt, båda artiklarna från igår 29 Juni 2017.

Sjukt creepy måste jag säga de där är fan inte normalt?!
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-06-30 kl. 20:42. Anledning: La till länken till RT.com artikel
Citera
2017-06-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag har haft svårt tro på Chemtrails, av den enkla anledningen att "de" oavsett vilka "de" är andas samma luft som resten av oss, så ska de förgifta luften via en Black op med besprutande av kemikalier i luften så är det ett suiciduppdrag.

Daily Mirror: Incredible close-up footage of Boeing 787 leaving huge vapour trail through the sky

Alltså från Daily Mirror, en av Storbritanniens tabloidtidningar och filmen ska vara filmad över ryska östkusten av en pilot.
Även RT har skrivit om det:
Pilot films astonishing footage of Dreamliner contrails at 33,000ft (VIDEO) dock inte lika creepy riktigt, båda artiklarna från igår 29 Juni 2017.

Sjukt creepy måste jag säga de där är fan inte normalt?!

Det är sannolikt filmat med en kraftig teleoptik som trycker ihop perspektivet på djupled vilket kan få lite lustiga effekter, i detta fall som att det skulle vara onormalt mycket kondensstrimma bakom planet. Mem det är högs sannolikt en helt vanlig kondesstrimma bara det att den är sedd i ett annat perspektiv än man är van med, och sen ihoptryckt i djupled så det ser så där mäktigt ut.

Kikar man på en kondensstrimma från marken så är det väldigt ofta som strimman en bit bakom planet är mycket bredare än planet själv, och då ser vi ju ändå inte hur tjockt det är i höjdled utan bara bredden. I denna filmen så ser man för ovanlighets skull höjden på strimman, vilket de flesta inte alls är vana att kunna se.

Sök på tele lens perspektive compression så hittar du säkert andra bilder/filmer som visar att det kan bli sådär ihoptryckt i djupled.

Här t ex där tjejen står på samma ställe men med olika teleobjektiv så blir samma hur bakom små långt bakom eller bautastora och ser ut att stå alldeles bakom henne. Samma fenomen som i flygfilmen med kondesstrimman.
https://digital-photography-school.com/how-to-use-your-zoom-lens-as-a-compositional-aid/

Eller denna sida
http://learnmyshot.com/telephoto-lens-perspective-compression-and-the-angle-of-view/

Eller denna...
http://www.photoreview.com.au/tips/shooting/how-to-change-the-impression-of-space-and-depth-within-a-scene

Så återigen handlar det om att folk som inte har kunskaper tycker sig se märkliga saker och tolka det som nåt skumt fast det är helt normalt. Och vissa utnyttjar det och basunerar ut ”Titta, chemtrails....” och då sväljer naivt folk det med hull o hår...
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2017-06-30 kl. 22:45.
Citera
2017-06-30, 23:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Ja du, det är antagligen det som står i din länk: ett "vapour trail".
Det finns väldigt logiska och naturliga förklaringar till varför vatten i fuktmättad luft kondenserar vid snabba tryckförändringar. Sök lite på dagpunkt, relativ fuktighet och tryck så hittar du ditt svar.

Det roliga i sammanhanget är att många anser att NASA/Nato/Illuminati/BadGuys är det naturliga svaret på ett fenomen man inte förstår. Och detta trots att molnbildning är en väldigt känd företeelse.
Citera
2017-07-01, 03:33
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ja du, det är antagligen det som står i din länk: ett "vapour trail".
Det finns väldigt logiska och naturliga förklaringar till varför vatten i fuktmättad luft kondenserar vid snabba tryckförändringar. Sök lite på dagpunkt, relativ fuktighet och tryck så hittar du ditt svar

Jadu, UK Media är så pålitlig att en rubrik säger allt. Klickar du sedan på länken så:
INCREDIBLE VIDEO SHOWS HUGE CHEMTRAIL FOLLOWING PLANE OVER RUSSIA

Så du menar det är fullt naturligt, det beror på tryck, relativ fuktighet och tryck? En Boeing 787 som flyger UNDER ett annat plan och spyr ur sig avgaser i en trial som är sjukt lång, så långt det går att filma. "fuktmättad luft i snabba tryckförändringar" hur långa spår lämnar egentligen det i vanlig contrail?

Citat:
Det roliga i sammanhanget är att många anser att NASA/Nato/Illuminati/BadGuys är det naturliga svaret på ett fenomen man inte förstår. Och detta trots att molnbildning är en väldigt känd företeelse.
Jag har varken anklagat NASA, NATO, Illimuniti eller Bad Guys för någonting, jag undrar vad fan det är för nått, jag har haft svårt att tro på det här med Chemtrails just för det skulle vara ett suiciduppdrag att utföra då "de" - oavsett vilka de "de" är - andas samma luft som resten av världen.

Molnbildning, kallar du trialsen för "molnbildning"?

Det roliga i det här sammanhanget är snarare det totala naiviteten i att basera nån sorts fakta på en namnet i en URL till en skittidning från UK Media tabloidpress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in