2018-04-02, 14:42
  #10489
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Stor avsaknad av chemtrails och sålledes artificiella molntäcken den här vintern och våren.
Samtidigt har vi haft vår första ”riktiga” vinter på 15 år.

Har de bara tagit en paus i väder”leken”, eller kan vi hoppas på att dom låter få oss en Riktig sommar också?
Dom strimmor jag sett på himlen den här vintern har sett likadana ut som dom alltid gjort ända sedan jag var barn på 70-talet. Naturligtvis var dom färre på 70-talet då det gick färre plan då men dom som fanns såg exakt likadana ut.
Citera
2018-04-02, 18:20
  #10490
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Stor avsaknad av chemtrails och sålledes artificiella molntäcken den här vintern och våren.
Samtidigt har vi haft vår första ”riktiga” vinter på 15 år.

Har de bara tagit en paus i väder”leken”, eller kan vi hoppas på att dom låter få oss en Riktig sommar också?

Att det varit ont om chemtrails är knappast en nyhet, chemtrails har varit extremt sällsynt de senaste 10-20 åren.

Faktum är att jag, trots ivrigt spanande de senaste åren, aldrig har sett ett enda chemtrail. Det enda jag har sett är vanliga k-strimmor efter helt vanliga passagerarplan.
Citera
2018-04-02, 19:58
  #10491
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Stor avsaknad av chemtrails och sålledes artificiella molntäcken den här vintern och våren.
Samtidigt har vi haft vår första ”riktiga” vinter på 15 år.

Har de bara tagit en paus i väder”leken”, eller kan vi hoppas på att dom låter få oss en Riktig sommar också?

Det är vädret som gjort att det varit få långa contrails. De har synts till vissa klara dagar men andra har det varit korta strimmor på några hundra meter.
Citera
2018-04-14, 00:29
  #10492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Stor avsaknad av chemtrails och sålledes artificiella molntäcken den här vintern och våren.
Samtidigt har vi haft vår första ”riktiga” vinter på 15 år.

Har de bara tagit en paus i väder”leken”, eller kan vi hoppas på att dom låter få oss en Riktig sommar också?
Javisst - och inte bara den här vintern och våren. Utan alla vintrar och vårar dessförinnan. "Chemtrails" finns nämligen inte.

De vita kondensstrimmorna har sett likadana ut och burit sig likadant åt i över femtio år.

Jag hoppas också att vi får en Riktig sommar, men är säker på en sak: Det är inget som "dom" bestämmer.
Citera
2018-04-14, 17:53
  #10493
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Javisst - och inte bara den här vintern och våren. Utan alla vintrar och vårar dessförinnan. "Chemtrails" finns nämligen inte.

De vita kondensstrimmorna har sett likadana ut och burit sig likadant åt i över femtio år.

Jag hoppas också att vi får en Riktig sommar, men är säker på en sak: Det är inget som "dom" bestämmer.

Till skillnad från dig använder jag mina sinnen, ögonen exempelvis, för att uppfatta min verklighet och skapa mig min verklighetsbild.
Jag antar att du läst det där om att chemtrails inte finns på internet, och så tror du på det
Jag har inte riktigt 50 år av erfarenhet än, men näst intill. Och mina ögon har då registrerat betydande skillnader i både hur himlen ser ut och hur vädret påverkats därefter.
Huruvida detta beror på någon medveten påverkan eller Vet jag såklart inte, jag spekulerar bara utifrån vad mina sinnen säger mig. Logik brukar det kallas.
Men fortsätt du med att låta någon blaska eller bok på biblioteket förklara för dig vad verkligheten är.
Citera
2018-04-14, 18:10
  #10494
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Till skillnad från dig använder jag mina sinnen, ögonen exempelvis, för att uppfatta min verklighet och skapa mig min verklighetsbild.
Jag antar att du läst det där om att chemtrails inte finns på internet, och så tror du på det
Jag har inte riktigt 50 år av erfarenhet än, men näst intill. Och mina ögon har då registrerat betydande skillnader i både hur himlen ser ut och hur vädret påverkats därefter.
Huruvida detta beror på någon medveten påverkan eller Vet jag såklart inte, jag spekulerar bara utifrån vad mina sinnen säger mig. Logik brukar det kallas.
Men fortsätt du med att låta någon blaska eller bok på biblioteket förklara för dig vad verkligheten är.
Jag har också använt mina sinnen och sett kondensstrimmor ända sedan jag var barn på 70-talet och dom såg likadana ut då som idag. Den enda skillnaden är att dom blivit fler vilket är helt naturligt eftersom det går betydligt fler plan idag. Dom flesta kondensstrimmor jag ser idag kommer dessutom från SAS, Norwegian, Emirates och liknande och inte från militärplan så påståendena i den här tråden att det bara är militära NATO-plan som sprider chem har snarare gjort mig mer och mer övertygad om att chemtrails är trams.
Citera
2018-04-14, 18:28
  #10495
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jag har också använt mina sinnen och sett kondensstrimmor ända sedan jag var barn på 70-talet och dom såg likadana ut då som idag. Den enda skillnaden är att dom blivit fler vilket är helt naturligt eftersom det går betydligt fler plan idag. Dom flesta kondensstrimmor jag ser idag kommer dessutom från SAS, Norwegian, Emirates och liknande och inte från militärplan så påståendena i den här tråden att det bara är militära NATO-plan som sprider chem har snarare gjort mig mer och mer övertygad om att chemtrails är trams.

Kanske skiljer sig våra minnesbilder då, för jag kan då inte minnas en enda gång från min barndom på 70-talet eller ungdom på 80-talet då jag sett kondensstrimmor på himlen.
Med tanke på att jag uppmärksammar dem som onaturliga idag, borde jag såklart som barn åtminstone ställt frågan till mamma en gång ”-mamma, vad är det där? -Jo kära fluffy, det där är från planen som flyger över himlen när folk åker på semester -jaha”
Men men..
Citera
2018-04-14, 19:08
  #10496
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Kanske skiljer sig våra minnesbilder då, för jag kan då inte minnas en enda gång från min barndom på 70-talet eller ungdom på 80-talet då jag sett kondensstrimmor på himlen.
Med tanke på att jag uppmärksammar dem som onaturliga idag, borde jag såklart som barn åtminstone ställt frågan till mamma en gång ”-mamma, vad är det där? -Jo kära fluffy, det där är från planen som flyger över himlen när folk åker på semester -jaha”
Men men..
Jag minns tydligt strimmor från 70-talet och det var samma vita strimmor som idag. När man var 5-6 år trodde man ju naturligtvis att det var planens avgaser som såg ut så, man visste ju inte att strimmorna var vattendroppar men dom såg exakt likadana ut som dom strimmor man kan se idag.
Citera
2018-04-14, 19:26
  #10497
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jag minns tydligt strimmor från 70-talet och det var samma vita strimmor som idag. När man var 5-6 år trodde man ju naturligtvis att det var planens avgaser som såg ut så, man visste ju inte att strimmorna var vattendroppar men dom såg exakt likadana ut som dom strimmor man kan se idag.

Märkligt säger jag då. Och då är jag ändå uppvuxen i gbg med landvetter runt hörnet.
Jag tror att du antingen snackar skit eller så fabricerar ihop egna minnen grundat i förhoppning om att allt i världen står rätt till.
Citera
2018-04-14, 19:34
  #10498
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Märkligt säger jag då. Och då är jag ändå uppvuxen i gbg med landvetter runt hörnet.
Jag tror att du antingen snackar skit eller så fabricerar ihop egna minnen grundat i förhoppning om att allt i världen står rätt till.
Att du bor nära Landvetter säger ju ingenting för inga plan skapar ju kondensstrimmor när dom är på låg höjd nära en flygplats. Strimmor skapas bara i kall luft på hög höjd.
Kanske är du som fabricerar för att dina teorier om chemtrails skall stämma för jag vet vad jag sett på himlen som barn.
Citera
2018-04-14, 21:23
  #10499
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Kanske skiljer sig våra minnesbilder då, för jag kan då inte minnas en enda gång från min barndom på 70-talet eller ungdom på 80-talet då jag sett kondensstrimmor på himlen.
Med tanke på att jag uppmärksammar dem som onaturliga idag, borde jag såklart som barn åtminstone ställt frågan till mamma en gång ”-mamma, vad är det där? -Jo kära fluffy, det där är från planen som flyger över himlen när folk åker på semester -jaha”
Men men..
Spännande. På 60-talet frågade jag pappa vad de vita strimmorna var för något. Avgaser från flygplan sa han.
Citera
2018-04-15, 03:02
  #10500
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Till skillnad från dig använder jag mina sinnen, ögonen exempelvis, för att uppfatta min verklighet och skapa mig min verklighetsbild.
Jag antar att du läst det där om att chemtrails inte finns på internet, och så tror du på det
Jag har inte riktigt 50 år av erfarenhet än, men näst intill. Och mina ögon har då registrerat betydande skillnader i både hur himlen ser ut och hur vädret påverkats därefter.

Dina MINNEN av detta, har dock påverkats kraftigt av de videos du sett sedan dess.
Dessa videos har suggesterat för dig hur du BÖR minnas din egna historik, och från "suggestive reasoning" så har du däremed lurats att minnas det som föreslagits.


I'm sorry dude, but you've been "Brainwashed".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in