Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Hej är det någon mer än mej som äter iktorivil i medicinskt syfte. Jag har precis blivit ordinerad 4 mg alltså två morgon och två kväll och min grava ångest som höll på att ta livet av mig är nästan som bortblåst. Kan någon berätta hur den fungerar långsiktigt då jag av medicinska skäl kommer behöva den här länge för att öht kunna fungera utan att bli inspärrad på psyk, så svår ångest hade jag alltså. Tacksam för svar
Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
För mig är det tvärtom blir ångestfri och skärpt av Iktorivil men nada muakelavslappnande effekt. Kanske beror på att jag är sönderspänd så det räcker i kroppen efter åratal av grov ångest
Nu är det ju väldigt individuellt hur man svarar på olika läkemedel.
Med det i minne så ger jag dig följande svar:
Att du upplever att ångesten lägger sig ger en god indikation om att den fungerar bra för dig.
Du skriver också att du haft en grov ångest under flera år vilket påverkar våra stresshormor och det är vanligt med muskelspänningar, bruxism mm.
Att du inte känner att den hjälper din kropp att slappna av kan förmodligen bero på att du inte ätit den särskilt länge.
Ge den tid eftersom den biter på ångesten så antar jag utifrån de kunskaper jag bär att din kropp kommer att slappna med tiden - mer och mer.
Jag har den själv i medicinska syften för ångest men också neuroligiska skäl med nattliga kramper, sömngång osv.
Den hjäper mig bra och jag slipper vakna av att jag befinner mig någon annnan stan ki bostaden nattetid.
Den tar heller inte ned effekterna av Modafinil vilket gör att jag både kan sova och få en vakenhetsgrad som hjälper hjärnan att inte hibernera som en frusen igelkott.
Lycka till Broder!
/B-A