2017-06-10, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hej är det någon mer än mej som äter iktorivil i medicinskt syfte. Jag har precis blivit ordinerad 4 mg alltså två morgon och två kväll och min grava ångest som höll på att ta livet av mig är nästan som bortblåst. Kan någon berätta hur den fungerar långsiktigt då jag av medicinska skäl kommer behöva den här länge för att öht kunna fungera utan att bli inspärrad på psyk, så svår ångest hade jag alltså. Tacksam för svar
Jag tog 2 mg x 2 per dag i flera år. Ingen toleransökning eller minskad effekt. Gjorde mig stabilare (minskad stress och ångestnivå). Om man behöver bensodiazepiner varje dag så tror jag Iktorivil är det bästa alternativet för många, iaf när det gäller bensodiazepiner med lite längre verkanstid. Bra ångestdämpande och lugnande effekt, verkar inte ge tolerans heller (såvida man inte missbrukar det dvs.).
Citera
2017-06-10, 15:29
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da-raver
Precis så ser dem ut! Då vet jag det, tack för svaret.

Btw är det bara jag som har svårt att få upp ballen när man käkar dessa?

Lovar, det är du inte ensam om och då käkar jag enbart efter ordination....
Men ballen får vänta på att ha det roligt för nu är det måendet som går först.

Eder
Bengt-Allan
Tätt i Ratten
Citera
2017-06-10, 15:47
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Hej är det någon mer än mej som äter iktorivil i medicinskt syfte. Jag har precis blivit ordinerad 4 mg alltså två morgon och två kväll och min grava ångest som höll på att ta livet av mig är nästan som bortblåst. Kan någon berätta hur den fungerar långsiktigt då jag av medicinska skäl kommer behöva den här länge för att öht kunna fungera utan att bli inspärrad på psyk, så svår ångest hade jag alltså. Tacksam för svar

Citat:
För mig är det tvärtom blir ångestfri och skärpt av Iktorivil men nada muakelavslappnande effekt. Kanske beror på att jag är sönderspänd så det räcker i kroppen efter åratal av grov ångest

Nu är det ju väldigt individuellt hur man svarar på olika läkemedel.
Med det i minne så ger jag dig följande svar:

Att du upplever att ångesten lägger sig ger en god indikation om att den fungerar bra för dig.
Du skriver också att du haft en grov ångest under flera år vilket påverkar våra stresshormor och det är vanligt med muskelspänningar, bruxism mm.
Att du inte känner att den hjälper din kropp att slappna av kan förmodligen bero på att du inte ätit den särskilt länge.
Ge den tid eftersom den biter på ångesten så antar jag utifrån de kunskaper jag bär att din kropp kommer att slappna med tiden - mer och mer.

Jag har den själv i medicinska syften för ångest men också neuroligiska skäl med nattliga kramper, sömngång osv.
Den hjäper mig bra och jag slipper vakna av att jag befinner mig någon annnan stan ki bostaden nattetid.

Den tar heller inte ned effekterna av Modafinil vilket gör att jag både kan sova och få en vakenhetsgrad som hjälper hjärnan att inte hibernera som en frusen igelkott.

Lycka till Broder!
/B-A
Citera
2017-06-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minsk82
Om man som jag lider av svår ångest och inte vill flöddra utan bli normal och kunna fungera är små doser iktorivil optimalt. Låg toleransökning och den bästa ångestdämpande effekten jag känt av men allt sånt där är ju individuellt såklart. Dessutom sover jag hur som helst grymt och behöver ej mina stilnoct eller nitrazepam. Det har sagts förut men förtjänas att upprepas. Kombinationen ikto +xanor är fantastiskt vilket jag upptäckte ikväll. Harmoni och förlösning är orden för kvällen. Godnatt Flashback.

Instämmer, en låg dos xanor och ikto hjälper mig mycket att klara vardagen!
Så länge jag sköter doseringarna dvs
Citera
2017-06-10, 23:23
Medlem
Minsk82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Instämmer, en låg dos xanor och ikto hjälper mig mycket att klara vardagen!
Så länge jag sköter doseringarna dvs

Det är inte alltid det lättaste (att hålla dosering)
Citera
2017-06-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minsk82
Det är inte alltid det lättaste (att hålla dosering)

Haha nej det är ju verkligen inte det men det blir bättre och bättre! Sällan jag blir flöddrad faktiskt längre.
Citera
2017-06-11, 00:03
Medlem
Minsk82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Haha nej det är ju verkligen inte det men det blir bättre och bättre! Sällan jag blir flöddrad faktiskt längre.

Hehe. Samma här. En del av det beror på att jag inte dricker alkohol till något längre. Jag kombinerar läkarutskrivna pixlar med svartköpta och försöker intala mig att jag medicinerar inte knarkar. Är erfaren på benzo men aldrig kombinerat just ikto och xanor innan. Love it! Om man ska gå av ett ordentligt centralstimulerande race (vilket jag försöker låta bli och hålla mig borta ifrån numera) och får svårt att varva ner med svår ångest så är ikto nummer ett för mig. En del benzo i de lägena fungerar bara ordentligt om man dricker en öl eller tre till enligt mina erfarenheter. Skål för att allt blir bättre och bättre!
Citera
2017-06-12, 01:57
Medlem
Solituders avatar
För mig fungerar Diazepam betydligt bättre mot ångest än Iktorivil. Xanor är helt värdelöst även dom, oavsett mängder som skulle söva hästar.
Måste dock inta 20-40mg Stes/Valium eller vad som nu innehas för att ångesten ska vara borta.

Idag har jag tagit 20 mg Ikto, Roche2or, och är ändå långt ifrån ångestfri, tyvärr. Och dom är äkta,
så det är inte där problemet ligger.
Citera
2017-06-16, 13:02
Medlem
Vad göra med iktorivil-pulver?

Hej, pga en urkass kran så fick jag bland mina ikto en del pulver i botten av zip-påsen.

Vad kan en göra med detta för bästa effekt? Snorta, bomba, bland ut med vatten och dricka?

Hit me!
Citera
2017-06-17, 18:17
Medlem
0ldMans avatar
Har aldrig flummat på Benzo utan tar endast "medicinska" doser. Hur mycket krävs det för att bli rejält flöddrar och hur känns det?
Citera
2017-06-19, 00:20
Medlem
Har druckit Actavis hostmedicinen (Lean) ettt par månader nu men är också nu slut. Detta är andra dagen utan har tagit typ 10st roche2 båda dagarna så 20st totalt nu.

Till frågan.... Istället för att dricka min drank så dricker jag en jäkla energidryck istället, kan det knasa nått med rochen och avtändningen?
Citera
2017-06-19, 17:19
Medlem
Jag kan inte få tag i ikto just för tillfället, vilken benzo är mest lik i muskelavslappnande och ångestdämpande effekt, om man kan jämföra så? Är väl säkert beroende från person till person men ja, nåt tipps kanske? Diazepam är inget alternativ, för klena om man tar i jämförelsepris...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in