2017-06-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vi får se om någon part yrkar stor RPU.

Knappast åklagarsidan Tveksamt om Hikes kommer yrka på det. Kan dommaren själv ta ett sådant beslut?
Citera
2017-06-19, 16:39
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Knappast åklagarsidan Tveksamt om Hikes kommer yrka på det. Kan dommaren själv ta ett sådant beslut?
Fast båda de tilltalade har ju en misstänkt allvarlig psykisk störning. Åtminstone Mohammed tror jag inte tackar nej till att genomgå en stor RPU.
Citera
2017-06-19, 16:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Fast båda de tilltalade har ju en misstänkt allvarlig psykisk störning. Åtminstone Mohammed tror jag inte tackar nej till att genomgå en stor RPU.

MR,s advokat har redan äskat en sådan när domaren frågade, Hikes skulle återkomma i det ärendet men det mest troliga är ju att även JM försöker den vägen.
Citera
2017-06-19, 16:46
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull

Fantastisk roligt att JB och DB frågat efter pengar men fått besked om att det är slut med det nu.

Hur ska det gå för JB och JJ? Det knakar nog rätt rejält där, kanske en öppning i Aki-delen där vad det lider?
De är båda grovt kriminella. Man förstår ju varför de kniper käft då de är medskyldiga till mord/medhjälp till mord på Aki. J*lia verkar vara lik sin mamma - samvetslös och korkad. Det kommer inte gå bra i livet för någon av dessa två - och deras stackars barn ska vi inte tala om.
Citera
2017-06-19, 16:54
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
MR,s advokat har redan äskat en sådan när domaren frågade, Hikes skulle återkomma i det ärendet men det mest troliga är ju att även JM försöker den vägen.
Ja, och då lär nog varken åklagaren eller rätten i övrigt neka till att Mohammed får åka i väg med tanke på att paragraf 7-utredningen antydde att han kan vara knäpp.

Undrar varför JM tvekar. Så fort hon gör något så börjar man fundera vad hon har i kikaren. Antagligen vill hon åka samt även bli kryssad men just nu ingår det i hennes upplägg att framstå som oskyldig och då tycker hon inte att det passar att uppge att hon vill åka på psykundersökning. Hon tänker kanske att en oskyldig person skulle motsätta sig det. Hon kommer nog i slutet på rättegången säga att hon ändå vill åka.
Citera
2017-06-19, 16:55
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Varför betalar inte Anki saneringen gjord av en saneringsfirma av det blodiga och först senare vid bouppteckning räknar av denna kostanad i alla andra kostnader?? Varför skulle hon inte kunna ta dit en saneringsfirma nu?

Hur hade du själv känt om det var ditt hem, och det var ditt och en av dina absolut mest nära anhöriges blod som låg kvar överallt och luktade järn. Allt orkestrerat av din egna dotter.
Citera
2017-06-19, 16:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, och då lär nog varken åklagaren eller rätten i övrigt neka till att Mohammed får åka i väg med tanke på att paragraf 7-utredningen antydde att han kan vara knäpp.

Undrar varför JM tvekar. Så fort hon gör något så börjar man fundera vad hon har i kikaren. Antagligen vill hon åka samt även bli kryssad men just nu ingår det i hennes upplägg att framstå som oskyldig och då tycker hon inte att det passar att uppge att hon vill åka på psykundersökning. Hon tänker kanske att en oskyldig person skulle motsätta sig det. Hon kommer nog i slutet på rättegången säga att hon ändå vill åka.

Nej, det kommer att bli en stor sinnesundersökning på båda, det är jag helt säker på, Hikes är ett proffs och har ju för länge sedan fattat åt vilket håll det barkar, JM har troligen trott att hon skulle kunna snacka sig ur det här som hon har gjort tidigare men det är först nu på slutet som även hon har förstått att hon är rökt, hon kommer att försöka bli kryssad.
Citera
2017-06-19, 17:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Hur hade du själv känt om det var ditt hem, och det var ditt och en av dina absolut mest nära anhöriges blod som låg kvar överallt och luktade järn. Allt orkestrerat av din egna dotter.

Då hade jag så fort som möjligt och så fort det var tillåtet bett en saneringsfirma göra rent, självklart.
Jag hade inte brytt mig om vem som skulle betala, framför allt inte om jag var mångmiljonär. I hennes kläder hade jag fått det städat och sålt så fort den påbörjade mäklarkontakten och polisen tillät.

Det är möjligt att citat återgivningen från Expressen är nedkortat, men som det står där nu kommer Ankis kommentar i anslutning till diskussionen om vem som äger stället och om man kan få ekonomisk ersättning för saneringen. Det ser fel ut - för antagligen är inte denna kostnad något som hon överhuvudtaget tänker på just nu.
Citera
2017-06-19, 17:10
Medlem
Det var något som kan fram i hela den här soppan att hennes kompanjon hade skrivit här i tråden på fb? Någon som kan länka åt mig så jag slipper läsa igenom allt igen
Citera
2017-06-19, 17:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Då hade jag så fort som möjligt och så fort det var tillåtet bett en saneringsfirma göra rent, självklart.
Jag hade inte brytt mig om vem som skulle betala, framför allt inte om jag var mångmiljonär. I hennes kläder hade jag fått det städat och sålt så fort den påbörjade mäklarkontakten och polisen tillät.

Det är möjligt att citat återgivningen från Expressen är nedkortat, men som det står där nu kommer Ankis kommentar i anslutning till diskussionen om vem som äger stället och om man kan få ekonomisk ersättning för saneringen. Det ser fel ut - för antagligen är inte denna kostnad något som hon överhuvudtaget tänker på just nu.

Från rättegången idag, det anses ff som en brottsplats, den största delen av avspärrningen har hävts, utom huset.

Ann-Sofie Sannemalm svt
Åklagarna har yrkat att Granliden ska vara avspärrat i avvaktan på en dom. Domaren undrar hur mamman ställer sig till det.
- Det kanske dröjer jättelänge, säger mamman. Det kan ju inte stå där år ut och år in helt nedblodat. Jag måste ju få det sanerat.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-19 kl. 17:22.
Citera
2017-06-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Nej aldrig domaren.
Då blir det säkert dom i juli då.
Citera
2017-06-19, 17:34
Medlem
Vad gynnar JM i frågan om RPU? Är det inte ur hennes synvinkel bättre att hamna på rättspsyk framför fängelse? Är det inte på något sätt friar och enklare vardag på rättspsyk jämfört med fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in