2017-06-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Man undrar ju hur det går med den här familjen nu. Vart tar JM tvillingar vägen tex kommer dom hamna hos okända som fosterbarn eller tar JM s syster hand om dom eller JM dotter? Jag fattade det som tidigare att även de misstänkta barnbarnen nu hade en bättre relations till mormor pga allt som hänt än tidigare?
Kan tänka mig att JB och DB kanske börjar bli arga på JM nu. Hon har ju förstört allt för dem. Själv kommer hon att sitta på Hinsan utan pengar och de kommer att få klara sig på socbidrag. Inga pengar eller arv i sikte. De kunde ha haft allt om inte MJ mördat deras morfar. Verkligheten börjar nog komma ifatt dem.
Citera
2017-06-19, 15:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ann-Sofie Sannemalm, SVT
Åklagarna har yrkat att Granliden ska vara avspärrat i avvaktan på en dom. Domaren undrar hur mamman ställer sig till det.
- Det kanske dröjer jättelänge, säger mamman. Det kan ju inte stå där år ut och år in helt nedblodat. Jag måste ju få det sanerat.

Tack för förtydligande!

Det kan alltså dröja länge, kanske in i 2018, innan Anki får sanera.

Att få ett hus avspärrat som brottsplats i kanske 1 1/2 år, är det en olägenhet och kostnad som man kan få som brottsoffer?

Det är väl inte så troligt att man hittar nya bevis nu?

Jag gissar att Anki bara vill bli av med Granliden nu, men det går ju inte så länge det är avspärrat.

Citera
2017-06-19, 15:49
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
OK. Vi är nog överens i sak men fastnar i en definitionsfråga. Vi lämnar det.
Jag får säga att jag kände inte till det som du citerade förut, jag uttalade mig alltså i okunskap.

Citat:
Wenna: Hade han blivit lite förändrat i sättet de senaste åren?

- Ja, vi hade ju bekymmer med vår dotter (42-åringen). Han grät ganska mycket, både för mig och andra. Under en resa till Mexiko satt 42-åringen i poolen med någon hon träffat, min man tyckte det var så fruktansvärt att se henne i poolen med den här mannen.

Citat:
Wenna: Var han ledsen för att hon brydde sig mer om honom än sin familj?

- Hon betedde så... ja, hennes son var ju med. Tvillingarna fanns ju inte då. Min andra dotter, hennes man, tyckte det var beklämmande. Och 42-åringens son ville inte släppa ur henne från rummet - han ville inte att hon skulle umgås med den här mannen.
Så när släkten är på resa så hookar alltså Johanna upp med en random turist? Detta tyder på bristande omdöme och att hon styrs av lustprincipen - hon gör vad sjutton hon vill. Promiskuitet och förmågan att snabbt kunna etablera en relation är ju också symptom på ni-vet-vad. Eller som JM själv uttryckte det under en av rättegångsdagarna: "Jag njuter av min kropp".

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/hors-om-blodsparen-som-hittades-i-42-aringens-bil
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-06-19 kl. 15:52.
Citera
2017-06-19, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack för förtydligande!

Att få ett hus avspärrat som brottsplats i kanske 1 1/2 år, är det en olägenhet och kostnad som man kan få som brottsoffer?

Jag gissar att Anki bara vill bli av med Granliden nu, men det går ju inte så länge det är avspärrat.

Dom kommer avkunnas i juli. Även om de överklagas (vilket kommer hända oavsett) brukar det gå väldigt snabbt mellan tingsrätt och hovrätt. Det är bara för att förstärka bilden av vilket helvete mamman fått genomlida man gör så och även bilden av JM som ett monster. Så det är smart, rent taktiskt av åklagaren.
Citera
2017-06-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det blir Hinseberg för JM, Saltvik är för män :-)
Jo, jag vet att Saltvik är för män
Men, de kanske gör ett undantag för JM. 😉
Citera
2017-06-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Dom kommer avkunnas i juli. Även om de överklagas (vilket kommer hända oavsett) brukar det gå väldigt snabbt mellan tingsrätt och hovrätt. Det är bara för att förstärka bilden av vilket helvete mamman fått genomlida man gör så och även bilden av JM som ett monster. Så det är smart, rent taktiskt av åklagaren.

Inte dom i juli.
Hon kommer nog få genomgå stor rättspsykiatrisk undersökning först även han säkert.
En sådan tar fyra veckor att göra om man är häktad.
Citera
2017-06-19, 16:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Inte dom i juli.
Hon kommer nog få genomgå stor rättspsykiatrisk undersökning först även han säkert.
En sådan tar fyra veckor att göra om man är häktad.

Rättegången är slut i nästa vecka. Jag tror att dom avkunnas i juli.
Citera
2017-06-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack för förtydligande!

Undra om Anki ens får det sålt pga omständigheterna. Är nog inte rätt läge att sälja nu. Någon som vet hur mycket värdet sjunker jag menar från 4 miljoner till kanske 500 000
Citera
2017-06-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Misstänker att hon menar JB då hon redan har en bra relation med AB.

Heja heja AM! Strongt gjort att ge bort sin förmögenhet. Snacka om att kapa ALLA band.
Är det någon som vill umgås med mamma/mormor så lär det från och med nu vara av RÄTT anledning...
JB och AB är hennes barn-barn de ärver inte, tror hon menar sina egna döttrar!
Citera
2017-06-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Undra om Anki ens får det sålt pga omständigheterna. Är nog inte rätt läge att sälja nu. Någon som vet hur mycket värdet sjunker jag menar från 4 miljoner till kanske 500 000
Aldrig! snarare tvärt om mycket reklam dessutom!
Citera
2017-06-19, 16:18
Medlem
JM:s syster har det inte kommit fram mycket om. Hon är ju framgångsrik i sitt gebit och verkar i övrigt skötsam.(?)

Inte skulle jag i hennes kläder adoptera någon eller några ungar från den psykfamiljen. Tror hon inte har någon som helst kontakt med annan än AM, tror knappast hon har varit mostern som ofta kom förbi.

Hon har nog artigt kommit på gemensamma släktträffar när hon inte kunnat hitta på en anledning att inte dyka upp. Jag gissar att hon kommer lämna Sverige när den här affären är över.

Fantastisk roligt att JB och DB frågat efter pengar men fått besked om att det är slut med det nu.

Hur ska det gå för JB och JJ? Det knakar nog rätt rejält där, kanske en öppning i Aki-delen där vad det lider?
Citera
2017-06-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Rättegången är slut i nästa vecka. Jag tror att dom avkunnas i juli.

Vi får se om någon part yrkar stor RPU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in