2017-06-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Så som jag uppfattade dig så menade du innovationer. Samtidigt som du ogiltigförklarar Irans historia.. ok, låt oss se om du är vuxen nog för att kunna lära dig en läxa..

Nämn ett land som har kunnat bestycka mindre båtar med missiler såsom Iran gjort. Att i den hastigheten avfyra sådana missiler i den klassen .. visa oss..
Detta är bara ett exempel..
https://m.youtube.com/watch?v=cyipazOr_5k

Jag tror inte du vet vad du pratar om.. men låt oss prova..

Jag bad om EN endaste militär innovation och du kontrar med oanvändbara småbåtar?

Är det vad Iran har att komma med?

Noterar även att trollet parastoo lyser med sin frånvaro när det gäller att ge ETT endasta exempel på iransk innovation inom vapen och militär.

Du kommer med meningslösa småbåtar, haha!
Senast redigerad av Belfast- 2017-06-19 kl. 00:34.
Citera
2017-06-19, 00:34
Medlem
Dejads avatar
Men förhelvete!
Detta är inte en tråd som handlar om tysk järnväg, den handlar inte om intelligensnivån hos meddebattörerna, den handlar inte om JAS eller Volvo 240s.
Om detta fortsätter så kommer varje post iväg från topic bedömas mycket hårdare och betydligt fler varningar delas ut.

/Moderator.
Citera
2017-06-19, 00:49
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
De kan inte.. det är därför.. absolut inte det är mycket effektivt att med den hastigheten avfyra sådana missiler med en sådan liten båt..
Nu är du ju ovanligt löjlig. Klart som fan att vilket land som helst (kanske med undantag för Vatikanstaten och några till) både kan tillverka små racerbåtar och sätta raketer på dem. Jag har redan sagt varför vi hellre satsar på större båtar.
Citera
2017-06-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu är du ju ovanligt löjlig. Klart som fan att vilket land som helst (kanske med undantag för Vatikanstaten och några till) både kan tillverka små racerbåtar och sätta raketer på dem. Jag har redan sagt varför vi hellre satsar på större båtar.

Nej, jag vet vad jag pratar om.. mycket svårt att få sådana missiler avfyrade med den hastigheten.. ja, men småbåtar är en annan sak..

Nyheter..

Iran avfyrade missiler mot mål i Syrien..
"IRGC launches missiles at Daesh headquarters in Syria from western Iran"
http://217.218.67.231/Detail/2017/06/18/525740/iran-irgc-missiles-syria

Tydligt budskap för den som vill busa..
Citera
2017-06-19, 00:57
Bannlyst
http://presstv.ir/Detail/2017/06/18/525740/iran-irgc-missiles-syria

Iran skjuter två missiler på terrorister i Syrien. 600 km. Jag tror det är dubbelbottnat, man dödar terrorister men det är nog främst ett meddelande till USA som har nyplacerade HIMARS där i närheten.
Citera
2017-06-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parastoo
http://presstv.ir/Detail/2017/06/18/525740/iran-irgc-missiles-syria

Iran skjuter två missiler på terrorister i Syrien. 600 km. Jag tror det är dubbelbottnat, man dödar terrorister men det är nog främst ett meddelande till USA som har nyplacerade HIMARS där i närheten.

Ganska tydligt! De har gått över gränsen med sina trams i området.. Sejil missiler står redo för mål mot Saudi om USA trappar upp detta, vilket dessa inte kommer att göra..
Citera
2017-06-19, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ganska tydligt! De har gått över gränsen med sina trams i området.. Sejil missiler står redo för mål mot Saudi om USA trappar upp detta, vilket dessa inte kommer att göra..

Hur kan du vara säker på att de inte trappar upp?
Citera
2017-06-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parastoo
Hur kan du vara säker på att de inte trappar upp?

De gör inte det.. Iran avfyrade säkert sina Shahab 1 och 2. USAs baser är i eld inom 30min om amerikaner skulle begå misstaget.
Citera
2017-06-19, 09:54
Medlem
Citat:
Nej, jag vet vad jag pratar om.. mycket svårt att få sådana missiler avfyrade med den hastigheten.. ja, men småbåtar är en annan sak..

Nyheter..

Iran avfyrade missiler mot mål i Syrien..
"IRGC launches missiles at Daesh headquarters in Syria from western Iran"
http://217.218.67.231/Detail/2017/06/18/525740/iran-irgc-missiles-syria

Tydligt budskap för den som vill busa..

Hmm. När vi pratar om robotbåtar brukar målet vara att kunna skjuta ner andra fartyg.
Ett sätt att göra det skulle vara att t ex använda sig av RBS-15

Exakt varför skulle inte ett par kreativa ingenjörer som får tillgång till en liten racerbåt (eller varför inte vår stridsbåt 90?) och RBS-15 klara av att få ihop ungefär motsvarande?

Svårighet att skjuta i hastighet? Jo men RBS-15 kan även skjutas från flygplan. Och andra länder har också sjömålsrobotar som kan skjutas från både fartyg och flygplan, och alltså klarar a avfyrning i högre hastighet.

Första steget för att bygga ihop en viss kombination av utrustning bygger ju på att man har ett behov av det.

Vari består teknikhöjden? Vad är det inte andra länder skulle klara av? Och hur får du en sådan här makapär att överleva bekämpning?
Citera
2017-06-19, 11:15
Medlem
Citat:
De kan inte.. det är därför.. absolut inte det är mycket effektivt att med den hastigheten avfyra sådana missiler med en sådan liten båt..
Nej, det är det inte. De har absolut noll förmåga att kunna försvara sig mot något. Vare sig flyg eller granater från fartyg. Det räcker med lite splitter så är antingen besättningen död eller i alla fall satt ur stridsbart skick. Där till så kommer större fartyg alltid ha förmåga till att kunna bekämpa småbåtar från längre avstånd, och vara oändligt mycket mer uthålliga. Egentligen skulle det räcka med att åka ut på öppet hav dra av ett par salvor med automatkanonen så skulle småbåtar aldrig har en chans. Vilket större båtar skulle kunna ha. Om det inte är den amerikanska flottan man möter, då kan inga länder hävda sig.
Citera
2017-06-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Hmm. När vi pratar om robotbåtar brukar målet vara att kunna skjuta ner andra fartyg.
Ett sätt att göra det skulle vara att t ex använda sig av RBS-15

Exakt varför skulle inte ett par kreativa ingenjörer som får tillgång till en liten racerbåt (eller varför inte vår stridsbåt 90?) och RBS-15 klara av att få ihop ungefär motsvarande?

Svårighet att skjuta i hastighet? Jo men RBS-15 kan även skjutas från flygplan. Och andra länder har också sjömålsrobotar som kan skjutas från både fartyg och flygplan, och alltså klarar a avfyrning i högre hastighet.

Första steget för att bygga ihop en viss kombination av utrustning bygger ju på att man har ett behov av det.

Vari består teknikhöjden? Vad är det inte andra länder skulle klara av? Och hur får du en sådan här makapär att överleva bekämpning?

Du vet att ett flygplan är större än sådana båtar och att det är skillnad mellan luftburna missiler och missiler på vattenfarkoster och att luft och vatten inte är samma sak? Flyga och flyta är heller inte samma sak.. Javisst om vi skulle tävla och ha kul på vattnet kan man tom komma upp till över 200km/h.

Men om du lyckas få en militär FIAC upp till 130km/h , med den typen av vapen och elektronik, det är konsten.
Avancerade vattenfarkoster har egentligen en högre teknologi än avancerade flygplan. Det är många som inte vet detta..

FIACs är miljöanpassade..
Det finns ingenting som på ett fartyg idag som skulle kunna neutralisera detta..
Citera
2017-06-19, 12:09
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Du vet att ett flygplan är större än sådana båtar och att det är skillnad mellan luftburna missiler och missiler på vattenfarkoster och att luft och vatten inte är samma sak? Flyga och flyta är heller inte samma sak.. Javisst om vi skulle tävla och ha kul på vattnet kan man tom komma upp till över 200km/h.

Men om du lyckas få en militär FIAC upp till 130km/h , med den typen av vapen och elektronik, det är konsten.
Avancerade vattenfarkoster har egentligen en högre teknologi än avancerade flygplan. Det är många som inte vet detta..

FIACs är miljöanpassade..
Det finns ingenting som på ett fartyg idag som skulle kunna neutralisera detta..
Ja det är jättemånga som inte vet att vattenfarkoster är en högre teknologi än flygplan, ungefär alla i hela världen utom du. Det beror dock inte på att alla andra har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in