Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ja det vill jag också veta, var befinner han sig idag ?
Han befinner sig i Banglahasch men enligt dagens DN så kan ha vara på väg "hem".
Citat:
För tio år sedan friades hemvårdaren Joy Rahman från mordet på en kvinna och fick ett rekordskadestånd. Några år senare blev han misstänkt i en ny mordutredning i Bangladesh. Nu ser han ut att kunna lämna även det bakom sig.
en under 2008 blev Rahman på nytt inblandad i en mordutredning när en medarbetare i organisationen hittades död. Rahman greps i Bangladesh misstänkt för att ha beställt mordet. Han blev så småningom även misstänkt för andra brott, bland annat olaga alkoholinnehav.
När TT talar med honom på telefon säger Rahman att han är oskyldig och att det varken finns bevis eller vittnen mot honom.
Han säger att han fått tillbaka sitt pass och att den rättsprocess som pågår mot honom gäller det olagliga alkoholinnehavet, något Joy Rahman säger sig vara oskyldig till.
– Jag är svensk medborgare och får lov att ha några flaskor alkohol.
– Jag hoppas kunna åka tillbaka till Sverige i början av sommaren. Det känns underbart, jag har inte träffat mina barn på flera år, fortsätter han.
Hela artikeln finns
här.
Så nu är "den lille mannen med de snälla ögonen" (DN's beskrivning av honom inför ansökan om resningen i HD) på väg hem. Ska vi se om han kan lyckas bli oskyldigt mordmisstänkt en tredje gång?
Givetvis ska väl svenska staten (dvs oss skattebetalare) betala ett nytt skadestånd åt den lille mördaren för att Bangladesh hållit honom häktad för mord. Sverige är ju världssamvetet med en outsinlig skattkista!