2012-04-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
vad gör rahman idag, är han avskriven för misstankarna i indien, eller var det nu var?
Ja det vill jag också veta, var befinner han sig idag ?
Citera
2012-05-14, 13:18
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ja det vill jag också veta, var befinner han sig idag ?
Han befinner sig i Banglahasch men enligt dagens DN så kan ha vara på väg "hem".
Citat:
För tio år sedan friades hemvårdaren Joy Rahman från mordet på en kvinna och fick ett rekordskadestånd. Några år senare blev han misstänkt i en ny mordutredning i Bangladesh. Nu ser han ut att kunna lämna även det bakom sig.

en under 2008 blev Rahman på nytt inblandad i en mordutredning när en medarbetare i organisationen hittades död. Rahman greps i Bangladesh misstänkt för att ha beställt mordet. Han blev så småningom även misstänkt för andra brott, bland annat olaga alkoholinnehav.

När TT talar med honom på telefon säger Rahman att han är oskyldig och att det varken finns bevis eller vittnen mot honom.

Han säger att han fått tillbaka sitt pass och att den rättsprocess som pågår mot honom gäller det olagliga alkoholinnehavet, något Joy Rahman säger sig vara oskyldig till.

– Jag är svensk medborgare och får lov att ha några flaskor alkohol.

– Jag hoppas kunna åka tillbaka till Sverige i början av sommaren. Det känns underbart, jag har inte träffat mina barn på flera år, fortsätter han.
Hela artikeln finns här.

Så nu är "den lille mannen med de snälla ögonen" (DN's beskrivning av honom inför ansökan om resningen i HD) på väg hem. Ska vi se om han kan lyckas bli oskyldigt mordmisstänkt en tredje gång?

Givetvis ska väl svenska staten (dvs oss skattebetalare) betala ett nytt skadestånd åt den lille mördaren för att Bangladesh hållit honom häktad för mord. Sverige är ju världssamvetet med en outsinlig skattkista!
Citera
2012-05-15, 04:23
Medlem
Drapåtrissors avatar
Han är svensk medborgare så kräket gör som han vill tyvärr. Kanske ett mordfall för den klarsynta Leif G W Persson att ta en ny titt på? Ibland känns detta juridiska skitsnack "utan rimligt tvivel" som ett hån när det nästan finns 99% bevis mot en åtalad.
Citera
2012-05-15, 08:40
Medlem
Arkiaters avatar
PK- medias budskap och hälsning till mysige Roy, med de snälla ögonen:

Vilken otrolig otur Joy Rahman måste ha haft! Väldigt synd om denne oskydige person som har anklagats för mord, i båda sina hemländer: Sverige och Bangladesh. Hoppas nu verkligen att du Roy får en skön sommar i Sverige med dina barn, som du inte träffat på flera år. Om du börjar få ont om pengar så ordnar vi det. Vi välkomnar dig med öppna armar!
Senast redigerad av Arkiater 2012-05-15 kl. 08:46.
Citera
2012-05-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Kanske ett mordfall för den klarsynta Leif G W Persson att ta en ny titt på? Ibland känns detta juridiska skitsnack "utan rimligt tvivel" som ett hån när det nästan finns 99% bevis mot en åtalad.
Han har redan tittat på det och tyckte att det var rätt med en friande dom eftersom bevisningen inte räckte-"Felaktigt dömd men inte oskyldigt dömd" sa han
Citera
2012-07-18, 02:59
Medlem
Fan att han kom undan. Jag hatar honom. Man hör ganska väl hur han ljuger tämligen dåligt i P3 Dokumentär. Men han fick sitta ett bra tag i alla fall, men stör mig som fan på att han kom ut och cashade in 10 miljoner och det görs snyft-reportage om den dumma jävla haschpundar svartingen. Synd att han inte fastnade för gott i ett äckligt fängelse där i hemlandet.
Citera
2012-07-18, 03:28
Medlem
Diospyross avatar
Jag har jobbat på den anstalt som han "muckade" ifrån, dock inte samtidigt som han satt där. Ingen av mina kollegor som "vaktade" honom har emellertid något gott att säga. Vad som gör saken aningen mer pikant är att jag från ett par intagna - oberoende av varandra - har fått höra att han bekänt sitt brott inför dem.
Det hör inte till vanligheterna att intagna tjallar på varann inför personalen så just i det här fallet är jag benägen att tro dem. Dock bör man komma ihåg att han dömdes på lösa grunder och att resningen och frikännandet därför säkert var i sin ordning. Huruvida han är skyldig eller inte är en annan fråga.
Citera
2012-08-02, 08:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Jag har jobbat på den anstalt som han "muckade" ifrån, dock inte samtidigt som han satt där. Ingen av mina kollegor som "vaktade" honom har emellertid något gott att säga. Vad som gör saken aningen mer pikant är att jag från ett par intagna - oberoende av varandra - har fått höra att han bekänt sitt brott inför dem.
Det hör inte till vanligheterna att intagna tjallar på varann inför personalen så just i det här fallet är jag benägen att tro dem. Dock bör man komma ihåg att han dömdes på lösa grunder och att resningen och frikännandet därför säkert var i sin ordning. Huruvida han är skyldig eller inte är en annan fråga.
Nog var det Rahman alltid, synd att det hela slarvades till och att han blev fri.
Citera
2012-08-28, 21:53
Medlem
Är Rahman i Sverige eller Bangladesh nu?
Citera
2012-09-21, 16:59
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukonya
Är Rahman i Sverige eller Bangladesh nu?

Han är i Sverige och Skärholmen enligt Sundevall i denna hyllningsartikel till "mannen med de snälla ögonen".
http://www.magasinetparagraf.se/uppfoljning/tio-ar-sedan-joy-rahman-frigavs
Citera
2012-09-21, 19:19
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Han är i Sverige och Skärholmen enligt Sundevall i denna hyllningsartikel till "mannen med de snälla ögonen".
http://www.magasinetparagraf.se/uppfoljning/tio-ar-sedan-joy-rahman-frigavs

Dick Sundevall har förmodligen en sexuell fetisch riktad mot kriminella. Han skrev redan 1995 en hyllningsartikel tillägnad Tommy Zethraeus. TZ har sedan dess tagit avstånd från Sundevall som numera befläckar sig själv samtidigt som han tänker på Johan Darwich.
Eftersom Darwich en gång sagt till tjuvälskaren Sundevall att 160 cm/50 kg Rahman inte kan vara någon mördare - Darwich är nämligen en sådan fantastisk människokännare att han bara genom ett ögonkast kan skilja lamm från lejon - så tar Sundevall det som en garanti för att Rahman är oskyldig.

Rahman dömdes måhända på otillräcklig bevisning men två tungt kriminella - och då talar vi kriminell "adel" - har oberoende av varandra vittnat inför mig om att Rahman erkänt sitt dåd inför dem. Och då hör det inte till vanligheten att intagna snackar skit om medintagna.
Citera
2012-09-21, 19:34
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Dick Sundevall har förmodligen en sexuell fetisch riktad mot kriminella. Han skrev redan 1995 en hyllningsartikel tillägnad Tommy Zethraeus. TZ har sedan dess tagit avstånd från Sundevall som numera befläckar sig själv samtidigt som han tänker på Johan Darwich.
Eftersom Darwich en gång sagt till tjuvälskaren Sundevall att 160 cm/50 kg Rahman inte kan vara någon mördare - Darwich är nämligen en sådan fantastisk människokännare att han bara genom ett ögonkast kan skilja lamm från lejon - så tar Sundevall det som en garanti för att Rahman är oskyldig.

Rahman dömdes måhända på otillräcklig bevisning men två tungt kriminella - och då talar vi kriminell "adel" - har oberoende av varandra vittnat inför mig om att Rahman erkänt sitt dåd inför dem. Och då hör det inte till vanligheten att intagna snackar skit om medintagna.
Åh andra sidan så kan en 160 cm/50 kg Rahman tänkas ha ett behov av att framstå som "jag e nog tuffare än somliga tror" när han sitter i fängelset tillsammans med tungt kriminella. Just saying.

Dvs bara för att "erkänt" sitt dåd för andra intagna, behöver det inte vara så att han begått dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in