2017-06-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det är en mycket otrevlig form av journalistik där man riktar sig till olika målgrupper med sitt tvivelaktiga budskap att bröderna är klandervärda. För målgruppen prenumeranter och tidningsköpare tillåter man sig "glidande" formuleringar medan internetläsare vågar man inte detta.

[//]

Mitt råd till alla som intervjuas av Arvika tidningen är att ha med en bandspelare och spela in allt.

Citat:
Först och främst så borde de båda bröderna få genmäle på journalistens uppfattning om vad de menade.

Det är alltså Hans-Åke Henriksson/Arvika Nyheter du anklagar för ovanstående. Vad gör dig så säker på att journalisten refererar ohederligt?

De direkta citaten, vad säger de dig? Du får gärna kommentera mitt inlägg om artikeln om du vill:

(FB) Mordet på Kevin Hjalmarsson, 4 i Arvika 1998
Citera
2017-06-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men oavsett namnet, vad tror du om det Leif GW Persson skriver?
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/pojken-borde-ha-fatt-blaljusen-att-tandas/
Han skriver mycket som verkar vettigt. Motivbilden och 13-åringen låter rätt,men varför avskrevs han? Nånstans kan man läsa att han hade starkt alibi,GW skriver att han så gott som inte har nått alibi alls.

Det är mycket sekretess fortfarande.

Citat:
Ursprungligen postat av NicoleC
Robert=Rob**...kanske? Att ingen fattar detta uppenbara är en gåta.
Min tanke också. Om nu inte 13åringen hade liknande namn?
Citera
2017-06-18, 15:55
Medlem
Citat:
Ni har alltså inte fattat att 13-åringen var med i dokumentären och "är lika oskyldig som bröderna" enligt DJ...så nu när GW spottar ur sig denna hypotes, då hakar FB-detektiverna på, men samtidigt så är allt som DJ säger Guds sanning. Dags att vakna kanske, klockan är tre på söndagseftermiddagen.

Är du säker på detta?

En av '13-åringarna' i Dan Josefssons dokumentär hade väl utländskt påbrå men han är ju ljus som en etnisk svensk och talade utan brytning?

Jag har inte särskilt höga tankar om Leif GW Persson men är det verkligen den nissen han bygger sin konspirationsteori på??

Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Han skriver mycket som verkar vettigt. Motivbilden och 13-åringen låter rätt,men varför avskrevs han? Nånstans kan man läsa att han hade starkt alibi,GW skriver att han så gott som inte har nått alibi alls.

Den 13-åring jag tänker på förklarade att polisens olagliga telefonavlyssning hjälpte dem bli avskrivna.
Citera
2017-06-18, 16:24
Medlem
Citat:
Det är en mycket otrevlig form av journalistik där man riktar sig till olika målgrupper med sitt tvivelaktiga budskap att bröderna är klandervärda. För målgruppen prenumeranter och tidningsköpare tillåter man sig "glidande" formuleringar medan internetläsare vågar man inte detta.

Du fetar ett utmärkt exempel på detta.

Robin Dahlén utesluter
detta och säger att han
visserligen tar bestämt
avstånd från det hat som
riktats mot Rolf Sandberg
men att han nu nästan börjar
förstå att sådant förekommer.

Visserligen "anger instämmande fast (ofta) med reservation".

Vilket skulle betyda att han "instämmer" i avståndstagande från hat mot RS med en antydan om "reservation".

När konjunktionen "men" används betyder det mer eller mindre i svenskt vardagsspråk Glöm allt jag sagt tidigare utan det är det jag säger nu som är viktigt. Och Vad är då det ? Jo att han inte förstått tidigare.

Det är inte ett citat av vad som sagts utan journalistens referat om hur han uppfattat det hela.

Mitt råd till alla som intervjuas av Arvika tidningen är att ha med en bandspelare och spela in allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Det är alltså Hans-Åke Henriksson/Arvika Nyheter du anklagar för ovanstående. Vad gör dig så säker på att journalisten refererar ohederligt?

De direkta citaten, vad säger de dig? Du får gärna kommentera mitt inlägg om artikeln om du vill:

(FB) Mordet på Kevin Hjalmarsson, 4 i Arvika 1998

Du verkar inte ha god läsförståelse. Jag kritiserar journalistiken på Arvika Nyheter, dvs Ansvarig utgivare: Jonas Klint, inte journalisten. När det gäller journalisten är jag av den åsikten att intervjun borde bandats för att kunna jämföras med referatet. Som det nu är kan referatet tolkas på annat sätt än det Robin avsåg. Referatets ordval är tvetydigt och ger ett lätt förvirrat intryck, något som inte Robin visar i exempelvis tv-intervjuer. Se nedan.

Citat:
Robin Dahlén utesluter
detta och säger att han
visserligen tar bestämt
avstånd från det hat som
riktats mot Rolf Sandberg
men att han nu nästan börjar
förstå att sådant förekommer.

Visserligen "anger instämmande fast (ofta) med reservation".

Vilket skulle betyda att han "instämmer" i avståndstagande från hat mot RS med en antydan om "reservation".

När konjunktionen "men" används betyder det mer eller mindre i svenskt vardagsspråk Glöm allt jag sagt tidigare utan det är det jag säger nu som är viktigt. Och Vad är då det ? Jo att han inte förstått tidigare.

Det är inte ett citat av vad som sagts utan journalistens referat om hur han uppfattat det hela.

Mitt inlägg var ett svar till Bulsebubb inte till dig. Dina försök att vända och vrida allt i tråden ser jag mer som trollförsök så jag kommenterar inte dig vidare.
Citera
2017-06-18, 16:39
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Det är mycket sekretess fortfarande.

Min tanke också. Om nu inte 13åringen hade liknande namn?

Nån svarting unge såklart, polisen avskrev honom för att det inte skulle bli rasism.

Så oväntat!
Citera
2017-06-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
GW har nu läst FUP.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/pojken-borde-ha-fatt-blaljusen-att-tandas/

Undrar vilket syfte LGWP är ute i? Framföra ett nytt villospår?

Citat:
Den fortsatta sekretessen skall gälla förundersökningen avseende pojkens död inte bröderna.

Självklart skall den finnas. Men inte för att hitta en annan oskyldig syndabock.

Vem eller vad är det som myndigheterna skyddar genom sekretessen?
Senast redigerad av Utredaren 2017-06-18 kl. 16:42.
Citera
2017-06-18, 16:53
Medlem
MMA-mannens avatar
Citat:
Ni har alltså inte fattat att 13-åringen var med i dokumentären och "är lika oskyldig som bröderna" enligt DJ...så nu när GW spottar ur sig denna hypotes, då hakar FB-detektiverna på, men samtidigt så är allt som DJ säger Guds sanning. Dags att vakna kanske, klockan är tre på söndagseftermiddagen.

13 åringen var INTE med i dokumentären! Han var fö 12 år 1998.
Citera
2017-06-18, 17:20
Medlem
Det varje tänkande människa bör fundera över i fallet Kevin är hur det kan komma sig att vi i Sverige har en sådan otroligt inkompetent Polismyndighet!
Poliserna som skulle utreda Kevinfallet hade inte erforderlig kompetens och det borde både de själva och deras överordnade insett och satt utredningen i händerna på någon bättre lämpad!!
Tag förhören som exempel och på sättet hur dessa utfördes där ledande frågor och stor psykisk press var vad barnen utsattes för. Man försökte hela tiden lägga ord i munnen på barnen som förhördes.Vilken förälder som helst som haft små barn kunde skött förhören bättre! Förhören kunde lika gärna varit utförda av Gestapo! Något mer bedrövligt och inkompetent får man leta efter. Jag har personligen sysslat med utredningar och intervjuer av människor i över 25 år och också gått utbildningar i hur effektiva förhör skall gå till. Polisen i Arvika kan aldrig ens ha hört talas om förhörsteknik.
Det är också närmast otroligt inkompetent att Polisen inte lyckats säkra någon som helst teknisk bevisning! Det måste ju åtminstone ha funnits fotspår!
Hur Arvikapolisen kunde få hålla på utan att någon högre upp i Polishierarkin avförde dem och lämnade över till kompetent personal är också något som man kan undra över.
Jag ser liknelser med Palmemordet, som jag studerat i ett års tid, där inkompetensen, rena lögner och undanflykter från Polisledningen är förhärskande. Alla håller varandra om ryggen för att rädda sitt get skinn vilket inkluderar SÄPO ock polisledningen!
Citera
2017-06-18, 17:21
Medlem
crawlys avatar
Citat:
GW har inte löst ett brott i sitt liv, han är backseatdriver. 13-åringen är inte inblandad, polisutredningen friar honom medan den fäller de riktiga gm. Ej svårt att fatta om man har IQ över en fjolårskalv.

Antar att du anser att jag inte har IQ över en fjolårskalv så förklara för mig:
1. 13 årig kille som är på platsen där Kevin hittas (sett skorna och berättar detta).
2. Alibi som inte håller (ingen sett honom cykla)
3. Våldtar en 3-åring på samma plats ett år senare

Varför är han oskyldig? Jag har inte följt fallet, men om du inte kan förklara detta så förstår jag inte riktigt ditt svar ovan.
Citera
2017-06-18, 20:49
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/marius-misstanktes-for-mordet-pa-kevin
Citera
2017-06-18, 21:11
Medlem
Den 12-13 åring det pratas om som är misstänkt har inte varit med i Dan Josefssons dokumentär eller några andra tv program eller radioinslag alls, det skall ha varit en underlig kuf som inte umgicks med personer i sin egen ålder utan med mindre barn bara.

Det är mycket märkligt att han avskrivs så snabbt som han gör, och dessutom att han inte undersöktes på nytt efter våldtäkten på 3-åringen året därpå.

Han kanske inte är skyldig i detta fall, men var är tillräckligt intressant för att inte bara avfärda honom så abrupt som har gjorts. Man borde absolut ha rannsakat sig själv efter våldtäkten och verkligen tänkt igenom och rannsakat sig själva och funderat över om han ändå kunde ha haft något med Kevin mordet att göra.
Citera
2017-06-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Antar att du anser att jag inte har IQ över en fjolårskalv så förklara för mig:
1. 13 årig kille som är på platsen där Kevin hittas (sett skorna och berättar detta).
2. Alibi som inte håller (ingen sett honom cykla)
3. Våldtar en 3-åring på samma plats ett år senare

Varför är han oskyldig? Jag har inte följt fallet, men om du inte kan förklara detta så förstår jag inte riktigt ditt svar ovan.

Är han Oskyldig tror du...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/marius-misstanktes-for-mordet-pa-kevin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in